Upoluj bilet na film lub konferencję [KONKURSY]

Upoluj bilet na film lub konferencję [KONKURSY]

Uwaga! Mamy do rozdania wejściówki na Masters & Robots 2025, IAB HowTo: Digital OOH i Festiwal Kamera Akcja. Sprawdź, jak i kiedy można je upolować.

Sprawdzam

#PrzeglądTygodnia [07-13.10.2025]: perełki współprac marek, aplikacje w ChatGPT, powstała platforma Mastercard Commerce Media

przegląd tygodnia 7-13 pazdziernika
Poznaj zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 7 a 13 października 2025 roku.
O autorze
5 min czytania 2025-10-13

>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • ChatGPT ewoluuje w platformę integrującą narzędzia, dane i usługi . Czy aplikacje w ChatGPT to nowa era personalizacji i efektywności, czy raczej kolejne wyzwanie dla marketerów? Opinią podzieli się: Paweł Murawski (Associate Creative Director & AI Lead w Publicis Warsaw), Mateusz Cisowski (Chief Technology Officer w Harbingers), Michał Bucholc (Chief Creative & Technology Officer GONG) oraz Martin Winther (Chief Creative Officer w WebTalk). >>> Czytaj więcej.

  • Niektóre współprace marek to majstersztyk strategii, inne – bywają mniej udane. Eksperci podzielili się perełkami i antyperełkami różnych kolaboracji. Swoimi ulubionymi (i tymi nie do końca udanymi) przykładami podzielili się: Bartek KotowiczMaciek Sznitowski (brandoholik.pl) oraz Marcin Kalkhoff (branddoctor.pl). >>> Zobacz.

  • Mastercard wchodzi w świat reklamy opartej na danych zakupowych. Nowa platforma Mastercard Commerce Media ma pomóc markom tworzyć bardziej spersonalizowane i skuteczne kampanie, wykorzystując anonimowe dane transakcyjne z milionów punktów sprzedaży na świecie. Co zmieni to rozwiązanie w marketingu i e-commerce? Kto może na nim skorzystać i jakie rodzi wyzwania? Opinią dzielą się: Rafał Wasyluk (Managing Partner Digital, Commerce & Content, VML), Aleksandra Ślusarska (Head of Performance Media, Havas Market), Weronika Szczepanik (Client Partner, Dentsu Polska), Anna Gruszka (Chief Growth Officer, adQuery). >>> Czytaj więcej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • W kolejnej odsłonie cyklu #OdKulis pokazujemy, jak powstawała kampania marki Brit „Oblicza weterynarii”. O szczegółach akcji opowiadają Maciej Kraska, creative lead w Cut The Mustard oraz Mateusz Sołościuk, copywriter w tej samej agencji, odpowiedzialnej za stworzenie akcji. >>> Czytaj więcej.
  • W kolejnym odcinku cyklu „Przepis na…” królują planszówki. O kulisach powstawania gier planszowych i prowadzenia miejsc dedykowanych graczom, a także o ulubionych planszówkach, opowiadają eksperci z branży. Swoimi przemyśleniami w tej odsłonie cyklu „Przepis na” podzielili się: Krzysztof Szafrański (ekspert od kontaktów międzynarodowych, współzałożyciel i współorganizator serii szkoleń „Laboratorium Gier”), Barbara Adamczewska (kierowniczka ds. marketingu), Ewa Palimąka-Stępień (specjalistka ds. performance marketingu) i Urszula Świat (koordynatorka ds. PR) z firmy Rebel, Aleksandra Skłodowska (Head of Marketing) z firmy Board & Dice, a także Team Planszówkowych Astronautów: Martyna Paprocka, Marcin StańskiBlanka ChmielewskaMarcin Wiliński. >>> Czytaj więcej.
  • W raporcie Deloitte Australia pojawiły się błędy, które były związane z nieprawidłowym wykorzystaniem AI. Firma będzie musiała zwrócić australijskiemu rządowi część kosztów przeznaczonych wcześniej na publikację, o czym informuje „The Guardian”. >>> Czytaj więcej.
  • RPD ponawia apel do MRPiPS związany z zapobieganiem kidinfluencingowi i sharentingowi. >>> Czytaj więcej.
  • Co afera z Julią Wieniawą mówi o przyszłości celebrytów i algorytmów w social mediach? O tym w analizie Res Futura. >>> Czytaj więcej.
  • O tym, dlaczego film „Friz i Wersow. Miłość w czasach online” to must seen dla marketerów (mimo 1,9/10 na Filmwebie) pisze Marta Ślendak, Managing Director agencji DDOB. >>> Czytaj więcej.

  • Martyna Słomczewska, EUI Regional Lead, SMB Marketing w TikToku, podaje 7 dobrych praktyk dla MŚP na TikToku. >>> Zobacz.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Po sukcesie makaronu Rakiettoni marka Lubella nie schodzi z kortu i znów gra o uwagę internautów. Tym razem serwuje limitowany gadżet – Tenisitko, czyli połączenie kuchennego sitka i tenisowej rakiety. >>> Czytaj więcej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Internetowy żart stał się faktem. Ed Sheeran i Łatwogang połączyli siły i nagrali polską wersję popularnego utworu artysty „Azizam”. >>> Czytaj więcej.
  • Czy bohaterowie ulubionych baśni z dzieciństwa naprawdę żyli długo i szczęśliwie? To pytanie stało się inspiracją dla najnowszej akcji Stowarzyszenia mali bracia Ubogich zwracającej uwagę na samotność osób starszych. >>> Zobacz.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • „Jadą świdry, jadą”, „Zielone z dostawą” czy „Śmietanka towarzyska” – takimi hasłami delio supermarket online otwiera nową kampanię. >>> Zobacz.

  • Radio TOK FM przedstawia kampanię wizerunkową, w której główną rolę odgrywają rysunki satyryka Janka Kozy. Charakter jego prac wpisał się w hasło pozycjonujące stację – „Na każdy temat, z każdej strony”. >>> Zobacz więcej.

  • Fundacja Można Zwariować wystartowała z kampanią „Take Care OFF Yourself”, by przypomnieć, że równowaga między światem online i offline to nie luksus, lecz konieczność. >>> Zobacz.

  • Marka adidas wprowadziła na rynek chiński jesienną odsłonę kolekcji dla zwierząt „Adidas Originals Pet”. Wśród dostępnych artykułów znalazły się, np. kurtki wiatrówki. >>> Zobacz.

  • Burger King rusza z kampanią „It’s Only Natural”, w której dzieci – niemowlęta i maluchy – reagują na rodziców zajadających Whoppera. >>> Zobacz więcej.
  • Heinz zaprezentował na Fashion Week sukienkę inspirowaną keczupem. >>> Zobacz.
  • Firma produkująca czekoladę, Cadbury, rusza z platformą „All Heroes, No Zeros”, która zamienia znane postacie w czekoladowe ikony. >>> Czytaj więcej.

Raporty, badania, analizy

  • Zobacz, jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Facebooka we wrześniu 2025 według raportu Facebook Trends Sotrender. >>> Czytaj więcej.
  • Zobacz także, jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Instagrama. >>> Czytaj więcej.
  • Z badania przeprowadzonego na zlecenie Benefit Systems, dostawcy platformy wellbeingowej Multi.Life, wynika, że 47 proc. Polaków wskazuje przebodźcowanie jako główne źródło stresu. Zaraz obok pojawiają się nadmiar obowiązków (48 proc.) oraz presja oczekiwań (45 proc.). >>> Zobacz więcej wniosków.
  • 10 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, który ma przypominać, jak ważne jest wsparcie emocjonalne i świadomość wpływu słów na kondycję psychiczną człowieka. W tym roku szczególnie wybrzmiewa to w kontekście Igi Świątek, która po porażce w turnieju WTA 1000 w Pekinie stała się celem hejtu w mediach społecznościowych. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował, jak szeroko sytuacja tenisistki odbiła się w przestrzeni medialnej. >>> Czytaj więcej.
  • Czekolada drożeje, konsumpcja spada – tak pokazuje 5. edycja raportu Wedla. >>> Czytaj więcej.
  • Fortune opublikowało ranking Future 50 – listę firm, które mają największy potencjał rozwoju i wpływu na globalną gospodarkę. >>> Zobacz.
  • Nowe globalne badanie LEGO obejmujące ponad 17 000 rodziców w 17 krajach pokazało, że aż 76% rodzin łączy dziś zabawę analogową i cyfrową. >>> Zobacz więcej wniosków.

Webinar

  • Już 16 października o godz. 10:00 zapraszamy na darmowy webinar Jak nie przepalić budżetu na videomarketing? Przewodnik dla marketerów, który poprowadzą wspólnie Michał Śliwiński z INTHESKY Production House i Łukasz Matyński z Media Choice. >>> Zarejestruj się.

Wydarzenia i konkursy

#PolecajkiNM

Zobacz 67. odcinek cyklu #PolecajkiNM.

Poznasz między innymi:

  • raport WARC „The Future of Strategy 2025” dotyczący wyzwań stojących przed strategami w agencjach marketingowych,
  • raport Havas Media „Projekt Alfa. Jak polskie pokolenie Alfa robi zakupy?”, który pokazuje, że to młodzi konsumenci już dziś kształtują rynek, choć płatności wciąż trzymają w rękach dorośli,
  • analizę niedawnej historii Julii Wieniawy w ujęciu marketingowym.

Posłuchasz odcinków podcastów:

  • „W algorytmach internetu” Marcina Grzeszczuka i Marka Gwoździa, w którym gościem jest Tomasz Serafin – CMO i członek zarządu Kodano. Tematem rozmowy są m.in.: rola AI w rozwoju brandu, znaczenie lojalności klientów i próba odpowiedzi na pytanie o to, jak Kodano buduje ekosystem.
  • „DIGITALKS” Jowity Michalskiej, która rozmawia z Markiem Kowalkiewiczem, kierownikiem Katedry Gospodarki Cyfrowej na Queensland University of Technology w Brisbane, na temat tego, jak żyć i pracować w świecie algorytmów.
  • „O e-commerce z Ewą Wysocką”, którym gościem jest Paweł Wróbel, CEO w firmie Nice To Fit You. Poznaj specyfikę polskiego rynku cateringów dietetycznych i dowiedz się, dlaczego polecenia są w tym przypadku najważniejszym kanałem sprzedaży.
  • „Kanał Strategiczny”, w którym Wojtek Walczak i Tomek Domański, rozmawiają o tym, co sprawia, że nostalgia w marketingu sprzedaje. W audycji pojawiają się przykłady m.in. działań LEGO, Adidas i McDonald’s.
  • „E-commerce oczami praktyków” Piotra Szyszki i Michała Brosia, który jest poświęcony e-commerce w branży modowej. Gościnią odcinka jest Emilia Borowska z marki Mohito (Grupa LPP), która dzieli się ze słuchaczami kulisami działań jednej z najlepiej rozpoznawalnych marek odzieżowych w Polsce.
  • „SEO Fridays Podcast”, w którym Dawid Medwediuk razem z Tomkiem Rudzkim, współtwórcą ZipTie.dev rozmawiają o pojawieniu się Google AI Mode w Polsce.
  • „Mamy na to slajd”, w którym Kuba Kwaczyński i Marta Ulman z agencji GoldenSubmarine rozmawiają z Karoliną Zagórską, Marketing Managerką Lotte Wedel o tym, jak wygląda portfolio tej doskonale znanej marki w praktyce.
  • NowyMarketing Podcast, w którym o kulisach pracy communication managera, transformacji marki technologicznej w kierunku „Tech Lifestyle”, budowaniu społeczności z nanoinfluencerami oraz zarządzaniu agencjami opowiada Rami Khalife, Communications Manager Motoroli.

PS #PrzeglądTygodnia [30.09-06.10.2025]: suszonki września, czy segmentacja pokoleniowa to szkodliwy mit, raport NASK „Nastolatki”