Według firmy Meta do właścicieli kont, które są szczególnie narażone na ataki, należą osoby sprawujące urzędy publiczne – kandydaci do wyborów ogólnokrajowych oraz ich sztaby wyborcze, a także dziennikarze czy obrońcy praw człowieka.
– W okresie poprzedzającym wybory pewne osoby, na przykład kandydaci, mogą być atakowane przez użytkowników naruszających zasady na platformach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram – czytamy w komunikacie Meta.
Zobacz również
W odpowiedzi na ten problem w 2019 roku w USA powstał program o nazwie Facebook Protect, czyli dobrowolna usługa zapewniająca dodatkowe zabezpieczenie kont i stron bardziej narażonych na zagrożenia i wymagające specjalnej ochrony. Firma poinformowała, że program zostaje odtąd rozszerzony na inne kraje – w tym także Polskę. Kandydaci, którzy kwalifikują się do programu, otrzymają specjalne powiadomienie o możliwości dołączenia do FP oraz prośbę o zapoznanie się z zasadami jego działania.
Facebook Protect opiera się na wykorzystaniu uwierzytelniania dwuskładnikowego oraz monitorowania pod kątem potencjalnych zagrożeń ze strony hakerów.
– W ramach funkcji autoryzacji publikowania na stronach prosimy osoby zarządzające stronami o zabezpieczenie kont przy użyciu uwierzytelniania dwuskładnikowego oraz przez podanie kraju zamieszkania. Ponadto wymagamy, aby administratorzy stron działali za pośrednictwem profilów z prawdziwymi imionami i nazwiskami oraz aby były to ich jedyne profile na naszej platformie – pisze Meta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak zapewnia firma, program Facebook Protect będzie niebawem dostępny we wszystkich krajach na świecie i jest jedną z kilku inicjatyw firmy mających na celu utrudnienie włamań na konta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Facebook spotkał się z zarzutem „wyboru zysku nad bezpieczeństwo”. Była pracownica firmy ujawniła dokumenty, które wskazywały na szkodliwy wpływ serwisu na zdrowie psychiczne dzieci i problemy społeczne.
PS 2
Od stycznia 2022 roku reklamodawcy stracą możliwość targetowania reklam według kryteriów takich jak rasa, pochodzenie etniczne, religia czy orientacja seksualna w mediach społecznościowych należących do firmy Meta.
PS 3
Facebook wprowadził nowe funkcje grup, które pomogą administratorom budować, zarządzać i utrzymywać swoje społeczności, a także zmiany w subskrypcjach, dzięki czemu twórcy już teraz mogą efektywniej zarabiać na swoich treściach.