Wraz z początkiem 2022 roku Meta odnotowała pierwszy spadek średniej dziennej liczby użytkowników. Teraz firma informuje o pierwszej kwartalnej stracie przychodów reklamowych od czasu wejścia na giełdę. Przychody najmocniej spadły w USA i Kanadzie oraz w Europie.
W okresie od kwietnia do czerwca br. Meta wypracowała zysk w wysokości 6,69 mld dolarów. W zeszłym roku zysk firmy wynosił 10,39 mld dolarów, co oznacza spadek o 36%. Z kolei przychody reklamowe wyniosły 28,82 mld dolarów, co stanowi wynik niższy o 1% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Zobacz również
Jak podaje koncern, liczba aktywnych użytkowników Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa wzrosła o 4% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Pomimo wzrostu liczby wyświetleń reklam w aplikacjach o 15% rok do roku, średnia cena reklamy spadła o 14%.
Zdaniem dyrektora finansowego Mety, Dave’a Wehnera, firmy obniżają wydatki na reklamę w odpowiedzi na zwiększoną niepewność gospodarczą, a zjawisko to ma „szeroki zasięg w różnych branżach”. Straty odnotowują także inni giganci – m.in. Google i Twitter, co pokazuje szersze tendencje na rynku reklamy cyfrowej.
Oprócz spowolnienia gospodarczego, Meta musi mierzyć się także z rosnącą konkurencją ze strony TikToka oraz ustawieniami prywatności Apple, które ograniczają koncernowi widoczność danych na temat użytkowników.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Meta spodziewa się, że przychody ponownie spadną w trzecim kwartale. Firma prognozuje, że ich wysokość wyniesie od 26 do 28,5 miliarda dolarów i – jak dodaje – „prognoza ta odzwierciedla warunki słabego popytu reklamowego, którego doświadczyliśmy w drugim kwartale”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing