Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Pierwsza kampania digital dla dewelopera z wykorzystaniem Virtual Reality

Jak sprzedać wszystkie domy na etapie „dziury w ziemi” w ciągu 6 miesięcy od uruchomienia inwestycji? Z takim pytaniem zmierzyli się marketerzy z agencji digitalowej adCookie, którzy do promocji domów szeregowych wykorzystali najnowsze narzędzia marketingu online, łącząc je z technologią wirtualnej
O autorze
2 min czytania 2017-01-25

Wstęp

Klientem agencji adCookie był deweloper z Wrocławia – Domar Development, wraz z nową inwestycją  domów szeregowych „Komorowice III”. Nieruchomości, zlokalizowane w podwrocławskich Karwianach,  były objęte programem Mieszkanie dla Młodych. W I etapie oferowane domy zajmowały działki od 170 do 371 m2. Kampania reklamowa, w której wykorzystano najnowsze rozwiązania marketingowe, zrealizowana przez adCookie, przyniosła ponadprzeciętne efekty – wszystkie domy I etapu inwestycji zostały sprzedane w ciągu 6 miesięcy od startu działań reklamowych.

Opis założeń /Cele

Głównym celem kampanii była jak najszybsza sprzedaż nieruchomości Domar Development, już od pierwszych tygodni sprzedaży inwestycji, jeszcze na etapie tzw. „dziury w ziemi”. Kampania o zasięgu lokalnym (Dolny Śląsk) miała trafić do wąskiej Grupy Docelowej, zainteresowanej zakupem domu. Krótki czas i ograniczony budżet mediowy stanowił dodatkowe wyzwanie. Agencja adCookie zaproponowała strategię mediową, która zakładała rezygnację z tradycyjnych kanałów reklamy offline, jakie często stosują deweloperzy (outdoor, radio, prasa, tv) i skupienie się na działaniach digital, nowych technologiach i Virtual Reality.

Działania marketingowe opierały się na czterech głównych założeniach:

  1. unikalnej strategii przedsprzedaży,

    LinkedIn logo
    Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
    Obserwuj
  2. rezygnacji z tradycyjnych kanałów marketingowych  (outdoor, radio, prasa, tv)

  3. wykorzystaniu kompleksowej  kampanii digital i nowych form reklamy m.in: – AdWords – RTB- audience targeting – e-mail marketing – portale nieruchomościowe – Facebook – YouTube,

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

  4. przeniesieniu odbiorców w innym wymiar rzeczywistości (dzięki VR i video 360). 

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się

Etap przedsprzedaży, który został wsparty intensywną 6 tygodniową kampanią online, miał na celu pozyskanie dużej liczby wartościowych leadów, czyli kontaktów do osób zainteresowanych zakupem domu. Komunikacja została dostosowana do określonych odbiorców i okresu przedsprzedaży, a następnie po jej zakończeniu została zmodyfikowana i dostosowana do nowych celi kampanii, kontynuacji dialogu z osobami, które interesowały się ofertą dewelopera. 

Realizacja

Dostępna od niedawna kompleksowość oferowanych narzędzi, umożliwiła zespołowi adCookie stworzenie pierwszej w swoim rodzaju kampanii na polskim rynku, w pełni wykorzystującej potencjał VR i video 360. Połączenie z działaniami digital, nowymi formami reklamy, pozwoliło wygenerować duże zainteresowanie inwestycją, już od samego startu kampanii.

Video case study:

Efekty

Efekty, które przyniosła kampania, znacznie przerosły oczekiwania Domar Development i rezultaty jego wcześniejszych działań marketingowych.

Konkretne efekty:

  • sprzedaż wszystkich domów I etapu inwestycji (6 miesięcy), w tym ponad połowę już po 2 miesiącach od uruchomienia kampanii,

  • zmniejszenie kosztów reklamy (koszt pozyskania wizyty) o 74% w porównaniu do poprzednich kampanii dewelopera,

  • ponad 20-krotne ROI,

  • ponad 180 wartościowych kontaktów,

  • przyspieszenie budowy kolejnych etapów osiedla i wykorzystanie potencjału dużego zainteresowania nabywców w pierwszym okresie.

Powyższe case study udowadnia, że warto wychodzić poza utarte schematy i sięgać po nowoczesne formy reklamy.