Na początku lipca na wiatach przystankowych w Poznaniu pojawiły się plakaty z pytaniem „Trzeba Mieć Jaja?”. Pierwszy komunikat miał na celu wzbudzenie zainteresowania wśród odbiorców. 16 lipca pojawił się drugi plakat odsłaniający szczegóły akcji: sylwetki piłkarek, hasło przewodnie oraz hasztag #NoBezJaj. Autorem projektu jest Dziabaszewska.
Akcja organizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań ma na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym. Główną ideą akcji jest zwrócenie uwagi na potencjał, jaki tkwi w kobiecej piłce nożnej oraz walka z przeszkodami, przez które ten potencjał nie może być wykorzystany. Mowa tu o dysproporcjach zarówno na poziomie finansowania, organizacji, jak i widzialności w mediach.
W obecnych (pomundialowych) okolicznościach organizatorzy są w pełni przekonani, że popularyzacja i wsparcie żeńskiej piłki nożnej wyjdzie wszystkim na dobre, a dziewczyny i kobiety mające ogromne serce do gry, gdy tylko stworzy im się odpowiednie warunki, wykorzystają swoją szansę, by osiągnąć mistrzostwo.
W ramach akcji powstał fanpage „Trzeba Mieć Jaja?”, na którym będą publikowane treści związane z kobiecą piłką, teksty w sposób krytyczny odnoszące się do obecnych w środowisku zjawisk nierówności, dyskryminacji, seksizmu, lekceważącego podejścia do żeńskiego wydania futbolu.
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O nierówności w świecie sportu dużo mówiła także Abby Wambach podczas jednego z wydarzeń towarzyszących tegorocznemu festiwalowi kreatywności w Cannes. Amerykańska gwiazda piłki nożnej i dwukrotna mistrzyni olimpijska w szczególności zwróciła uwagę na dysproporcje w zarobkach kobiet i mężczyzn, a także podkreślała, że kobiety muszą przestać bać się porażki i zacząć walczyć o swoje.
PS 2
Najgorętsza reklama Nike, która pobudziła Internet, była nawiązaniem do jednej z najbardziej rozpoznawalnych piosenek w Rosji. W spocie marka przełamuje stereotyp mówiący o tym, że dziewczynki są zrobione z plotek, kwiatków i marmolady.
PS 3
Mundial 2018 za nami. Ciekawe przykłady reklam i gadżetów związanych z rozgrywkami możecie zobaczyć w przygotowanych przez nas materiałach:
- >>> MŚ 2018: marketingowi wygrani i przegrani [opinie]
- >>> MŚ 2018: vive la France – top reakcji marek po finale mundialu
- >>> MŚ 2018: reklama KFC z parodią tricków Neymara hitem internetu
- >>> MŚ 2018: top reakcji marek po meczu Japonia – Polska
- >>> MŚ 2018: 7 najlepszych real-time marketingowych zagrań marek
- >>> MŚ 2018: top reakcji marek po meczu Polska – Kolumbia
- >>> MŚ 2018: Polska. Witaj tutaj! – POT promuje nasz kraj podczas mundialu w Rosji
- >>> MŚ 2018: reklamy i gadżety [przegląd]