Trzeba mieć jaja? Polonia Poznań promuje futbol kobiecy

Trzeba mieć jaja? Polonia Poznań promuje futbol kobiecy
Na przystankach tramwajowych i autobusowych w Poznaniu pojawiły się tajemnicze plakaty z hasłem „Trzeba mieć jaja?”. Akcja organizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań ma na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym.
O autorze
1 min czytania 2018-07-20

Na początku lipca na wiatach przystankowych w Poznaniu pojawiły się plakaty z pytaniem „Trzeba Mieć Jaja?”. Pierwszy komunikat miał na celu wzbudzenie zainteresowania wśród odbiorców. 16 lipca pojawił się drugi plakat odsłaniający szczegóły akcji: sylwetki piłkarek, hasło przewodnie oraz hasztag #NoBezJaj. Autorem projektu jest Dziabaszewska.

Akcja organizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań ma na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym. Główną ideą akcji jest zwrócenie uwagi na potencjał, jaki tkwi w kobiecej piłce nożnej oraz walka z przeszkodami, przez które ten potencjał nie może być wykorzystany. Mowa tu o dysproporcjach zarówno na poziomie finansowania, organizacji, jak i widzialności w mediach.

W obecnych (pomundialowych) okolicznościach organizatorzy są w pełni przekonani, że popularyzacja i wsparcie żeńskiej piłki nożnej wyjdzie wszystkim na dobre, a dziewczyny i kobiety mające ogromne serce do gry, gdy tylko stworzy im się odpowiednie warunki, wykorzystają swoją szansę, by osiągnąć mistrzostwo.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach akcji powstał fanpage „Trzeba Mieć Jaja?”, na którym będą publikowane treści związane z kobiecą piłką, teksty w sposób krytyczny odnoszące się do obecnych w środowisku zjawisk nierówności, dyskryminacji, seksizmu, lekceważącego podejścia do żeńskiego wydania futbolu.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O nierówności w świecie sportu dużo mówiła także Abby Wambach podczas jednego z wydarzeń towarzyszących tegorocznemu festiwalowi kreatywności w Cannes. Amerykańska gwiazda piłki nożnej i dwukrotna mistrzyni olimpijska w szczególności zwróciła uwagę na dysproporcje w zarobkach kobiet i mężczyzn, a także podkreślała, że kobiety muszą przestać bać się porażki i zacząć walczyć o swoje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2

Najgorętsza reklama Nike, która pobudziła Internet, była nawiązaniem do jednej z najbardziej rozpoznawalnych piosenek w Rosji. W spocie marka przełamuje stereotyp mówiący o tym, że dziewczynki są zrobione z plotek, kwiatków i marmolady.

PS 3

Mundial 2018 za nami. Ciekawe przykłady reklam i gadżetów związanych z rozgrywkami możecie zobaczyć w przygotowanych przez nas materiałach: