Marki na przełomie 2018/2019: Avon

Marki na przełomie 2018/2019: Avon

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka Avon? Które kanały komunikacji marketingowej były dla marki najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?

O roku 2018 dla marki Avon opowiada Andrzej Mytych, dyrektor komunikacji i członek Zarządu Avon Cosmetics Poland, juror Effie 2018.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Największy sukces marki Avon w 2018 roku

Launch serii zapachów Eve Discovery, których twarzą została Małgorzata Kożuchowska. To był najlepszy launch kluczowych perfum biorąc pod uwagę wszystkie rynki. Odnotowaliśmy kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży rok do roku.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku

Funkcjonujemy na bardzo konkurencyjnym rynku, na którym coraz większe sukcesy odnoszą małe, lokalne marki. Naszym największym wyzwaniem w związku z konkurencją jest wskaźnik time to market nowości produktowych odpowiadających najnowszym trendom oraz wysokość naszego budżetu mediowego.

Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku

Patrząc chronologicznie:

1. Kampania z programem „Milionerzy” – zadawane pytania dotyczyły naszych produktów i promocji, a sam Hubert Urbański pojawił się w naszych spotach, w mediach społecznościowych, jak również w naszym katalogu, gdzie odpytywał Polki z wiedzy dotyczącej naszych kosmetyków.

2. Kampanie społeczne „Cycki w górę” – kampania promująca profilaktykę raka kobiet wśród młodych kobiet, składająca się m.in.i z cyklu eventów nad morzem, dofinansowanych przez nas badań usg, na które można się było zapisać za pomocą chatbota, szeregu aktywności w mediach społecznościowych i tradycyjnych.

3. „Coś do nich mam” – kampania stworzona z Fundacją Rak’n’Roll promująca żel do badań piersi, obalające stereotypy dotyczące ich wyglądu.

p> 

4. Kampania świąteczna „Kisses for Christmas” z udziałem Małgorzaty Rozenek-Majdan i Radosława Majdana, na którą składało się 5 spotów telewizyjnych, event w Avon Studio w Złotych Tarasach, ale przede wszystkim szereg działań w digitalu, w tym bot, w którym Małgorzata, Radek i ich bardzo popularne buldożki pomagali wybierać najlepsze prezenty na Święta.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Zaskoczył nas czas, w którym wyczerpano pulę dokonywanych za pomocą bota zapisów na dofinansowywane przez nas badania usg w ramach kampanii „#CośDoNichMam”. To postawiło przed nami zadanie zwiększenia liczby dofinansowanych badań w kolejnym roku. Może nie użyłbym słowa zaskoczyło, ale cieszą nas również wyniki zaangażowania w nasze kampanie social mediowe.

Mierniki efektywności działań marketingowych

Przede wszystkim pokazują to wyniki sprzedaży raportowane w trybie dziennym. Efektywność w mediach digitalowych mierzymy korzystając z narzędzi Facebooka, Google’a i innych. Skupiamy się na konwersjach i zaangażowaniu. Wspólnie z agencjami badawczymi i domem mediowym prowadzimy szereg mniej lub bardziej standardowych badań, korzystamy też z raportów branżowych żeby porównać się do konkurencji.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku

Standardowo – TV + digital (z naciskiem na social media – FB, Instagram, Messenger, WhatsApp).

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

W roku 2019 będziemy jeszcze bardziej rozwijać kanały social media, będziemy dalej inwestować w boty, które bardzo przypadły do gustu i zaangażowały klientów, planujemy również relaunch naszego kanału na You Tube – Makeup TV. Chcemy też zwiększyć liczbę osób objętych naszym programem influencerskim (obejmuje obecnie około 100 osób, chcemy żeby do końca 2019 uczestniczyło w nim 500 mikroinfluencerów).

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Z niecierpliwością czekam na masowe wykorzystanie asystentów personalnych. Alexa i Siri mogą całkowicie zmienić życie nas wszystkich, nie tylko marketingowców.

Budżet na działania digitalowe

W ciągu ostatnich trzech lat systematycznie zwiększamy udział budżetu digitalowego. Głównie kosztem inwestycji w media drukowane (które wciąż stanowią dużą część budżetów reklamowych w beauty). Z pewnością będziemy stawiać na promocję contentu video i boty. W to będziemy inwestować.

Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?

Avon jest specyficzną firmą, bo mamy 17 kampanii w roku, co trzy tygodnie startuje kolejna i wszystko musi być gotowe na czas i realizować określone cele. Często sami tworzymy kampanie, opracowując je od początku do końca w naszym zespole. Na bieżąco współpracujemy również z agencją PR (Garden of Words), domem mediowym (Starcom), a przy największych projektach korzystamy z pomocy sprawdzonych przez nas agencji reklamowych i domów produkcyjnych (w tym roku 4Fun Media, Flota Filmowa i Warsaw Creatives). Często współpracujemy z freelancerami oraz małymi agencjami, szczególnie w zakresie contentu video, czy szerzej pojętego digitalu. Mamy również wewnętrzny dział e-commerce oraz team odpowiedzialny za zakup kampanii w mediach społecznościowych.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Moim zdaniem to bardzo dobry okres dla naszej branży. Potężna liczba projektów, kampanii, coraz większa konkurencja, korzysta na tym klient (szczególnie w zakresie customer i user experience).

Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok

Realizować ciekawe projekty, uprawiać więcej sportu i mieć z tego radość.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij