Marki na przełomie 2018/2019: Semilac

Marki na przełomie 2018/2019: Semilac

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka Semilac? Które kanały komunikacji marketingowej były dla marki najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?

>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Lidl
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Avon
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2018 dla marki Semilac opowiada Marta Góral, brand manager marki Semilac.

Największy sukces marki Semilac w 2018 roku

Naszym największym sukcesem w 2018 roku było niewątpliwie wejście w niezwykle trudną i konkurencyjną kategorię, jaką są kosmetyki do makijażu i bardzo dobra reakcja rynku. Konsumentki są świadome nowych produktów w ofercie i chwalą je sobie, o czym świadczą również liczne, pozytywne reakcje na kanałach społecznościowych. Warto też dodać, że w tym roku skończyliśmy 5 lat – w tym czasie znaleźliśmy się na 5 kontynentach, otworzyliśmy ponad 100 wysp franczyzowych w Polsce, zawiązaliśmy współpracę z nową ambasadorką. Myślę, że powodów do świętowania mamy całkiem dużo!

Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku

Chcemy utrzymać pozycję lidera na Instagramie w kategorii beauty i FMCG. Ostatnie oficjalne dane, z których korzystamy, czyli wskaźnik Social Index są z maja br., dlatego z niecierpliwością wyczekujemy nowych danych.

Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku

  1. Wejście w nową kategorię – make-up, zapoczątkowane spektakularnym launchem matowych pomadek Semilac Matt Lips z naszą ambasadorką, Maxineczką.
  2. Aplikacja Semilac – niezastąpione źródło inspiracji dla wszystkich miłośniczek manicure, dużo bardziej precyzyjne niż serwisy społecznościowe.
  3. Stworzenie koloru we współpracy z partnerem zewnętrznym, DeeZee – Semilac x DeeZee 230 Girlboss. Bardzo dobry, uniwersalny odcień lakieru, spójna i szeroka komunikacja w kanałach obu brandów a także bardzo zbliżona grupa odbiorców – sukces murowany.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Stworzenie aplikacji, która okazała się strzałem w dziesiątkę! Osiągnęliśmy aż 17 tysięcy pobrań w ciągu pierwszej doby, 60 tysięcy pobrań do dzisiaj. Wiedzieliśmy, że to będzie sukces, ale jego rozmiar przekroczył nasze oczekiwania. Zadziałało doskonałe dopasowanie do oczekiwań naszego klienta, do sposobu, w jaki konsumuje treści związane ze stylizacją paznokci, a także nasza wrodzona skłonność i chęć do oceniania.

Mierniki efektywności działań marketingowych

Oczywiście każdy kanał ma swoje KPI – zasięg, zaangażowanie, sprzedaż. Dla nas jednak głównym miernikiem jest rozpoznawalność marki i siła marki, która jest systematycznie rośnie. Efekty działań 2018 zmierzymy w najbliższych tygodniach.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku

Media społecznościowe i influencerzy – kluczowe dla nas jest to, żeby być tam gdzie nasz klient, być z nim w stałym kontakcie na bieżąco. Chcemy, aby nasze konsumentki wiedziały, że jesteśmy z nimi blisko i odpowiemy na każde pytanie.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Inwestujemy w nowe technologie i innowacyjne metody komunikowania się z klientem, takie jak chatbot czy makijażowy AR (rozszerzona rzeczywistość) na Facebooku, gdzie każdy może „przymierzyć” nasz make-up. W stronę takich rozwiązań będziemy jeszcze śmielej iść w 2019 r.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Coraz większy nacisk ma marketing doświadczeń – zwłaszcza w dobie budżetów skoncentrowanych na kanałach online. Jak rozkochiwać klienta w marce, jak pokazywać mu kolory w nowy, bardziej sensualny sposób, jak go zaskakiwać podczas obsługi, jak zaistnieć w jego naturalnym środowisku w sposób niewymuszony – na te pytania będziemy musieli znaleźć odpowiedź i to szybko.

Budżet na działania digitalowe

Na działania online przeznaczamy zdecydowaną większość naszego budżetu i nie planujemy zmian w tym obszarze.

Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?

Całość koncepcji kreatywnych realizowana jest wewnętrznie przez dział marketingu. Bezpośrednio pracujemy z influencerami, tworzymy strategię i kontent do mediów społecznościowych, odpowiadamy na pytania naszych fanów. Ze wsparcia agencji korzystamy głównie w aspektach czysto technicznych – produkcja video, czy prace programistyczne. Autentycznie jesteśmy blisko fanów naszej marki.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej

Branża marketingowa jest coraz bardziej konkurencyjna. Konsument i trendy zmieniają się niezwykle szybko, dlatego też warto być na bieżąco. W Polsce powstaje coraz więcej ciekawych kampanii i działań, które oddziaływają na emocje klientów, bez epatowania produktem samym w sobie. W przypadku branży beauty i kategorii lakierów hybrydowych działania głównych graczy są mało zróżnicowane ze względu na specyfikę grupy docelowej. Niemniej Semilac cały czas sięga do innowacyjnych rozwiązań, dzięki czemu często podaje się go jako benchmark dla innych.

Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok

  1. Utrzymanie pozycji nr 1 w kategorii lakiery hybrydowe w Polsce
  2. Ekspansja międzynarodowa
  3. Budowa świadomości marki w kategorii make-up

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij