„Nie marnujmy chwil” – Whirlpool zachęca uczniów do walki z marnowaniem żywności

„Nie marnujmy chwil” – Whirlpool zachęca uczniów do walki z marnowaniem żywności
Firma Whirlpool rozpoczyna trzecią edycję „Nie marnujmy chwil” – projektu edukacyjnego, który promuje wśród dzieci i młodzieży w szkołach walkę z marnowaniem żywności. W samej Polsce programem zostanie objętych aż 240 klas ze 110 szkół z Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Radomska.
O autorze
2 min czytania 2019-04-02

Whirlpool rozpoczyna walkę z marnowaniem żywności i rusza z kampanią skierowaną do dzieci i młodzieży. Dzięki atrakcyjnym materiałom edukacyjnym, pomocy nauczycieli oraz zajęciom w formie zabawy, firma chce wpoić młodemu pokoleniu, jak ważna jest troska o zasoby naszej planety, w tym pożywienie, a tym samym – jak wiele możemy zyskać, jeśli zwracanie większej uwagi na wykorzystywanie żywności stanie się stałym elementem naszego stylu życia.

W samej Polsce programem zostanie objętych aż 240 klas ze 110 szkół z Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Radomska.

Podobnie jak przy ostatniej edycji i tym razem uczniowie z wybranych szkół dostaną zestaw składający się z interaktywnego, ilustrowanego albumu oraz gry edukacyjnej. Aby projekt mocniej motywował do działania młodych uczestników, zorganizowany zostanie konkurs edukacyjny, w którym będą oni mogli konkurować zgodnie z zasadami fair play poprzez opracowanie materiałów konkursowych (zdjęć, filmów, rysunków – analogowych lub cyfrowych), co zapewni im możliwość podzielenia się swoimi opiniami i pomysłami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Projekt „Nie marnujmy chwil” dotarł do Polski po raz drugi i z pewnością nie ostatni. Problem nieracjonalnej dystrybucji żywności z biegiem lat będzie coraz poważniejszy. Nasza kampania pozwala nam skutecznie łączyć przyjemne z pożytecznym, czyli zachęcanie do idei przez atrakcyjną, edukacyjną zabawę. Zwłaszcza duże, międzynarodowe firmy – ze względu na swoje oddziaływanie – powinny dbać o nasze wspólne zasoby w ramach działań CSR. W związku z tym, że Whirlpool produkuje sprzęt do przygotowywania i przechowywania jedzenia – taka kampania wydaje nam się czymś jak najbardziej naturalnym. To jednocześnie nasz cel korporacyjny jak i ideowy. Działania CSR to nie tylko wymóg narzucany na największe organizacje, ale przede wszystkim okazja do wpływania na społeczności i motywowania do korzystnych zachowań – mówi Zygmunt Łopalewski, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Whirlpool Company Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tutaj można pobrać przewodnik dla nauczycieli oraz ten dla uczniów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Sieć Netto kończy prace nad wdrożeniem na polskim rynku nowej aplikacji, której celem jest walka z marnowaniem żywnością. Aplikacja jest kolejnym krokiem, który ma pomóc w przeciwdziałaniu zjawisku masowego wyrzucania produktów, które nadają się do spożycia.

PS2

Tesco Polska wprowadziło aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania.

PS3

To się nazywa zero waste – jadalne naczynia z otrąb pszennych. IKEA w swojej restauracji w CH Blue City prowadzi testy takowych talerzy.

PS4

Naukowcy z Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej opracowali innowacyjny materiał polimerowy, z którego wykonali sztućce. Testy wykazały, że są one tak samo trwałe jak ich plastikowe zamienniki, a przy tym w pełni biodegradowalne.

PS5

Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań – tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.

PS6

Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Do tej inicjatywy dołączył również Koncern Beiersdorf, właściciel takich marek jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.

PS7

Nestlé ogłosiło, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.

PS8

Coca-Cola w Polsce rozszerza swoją obecność w sektorze FMCG, wprowadzając markę AdeZ® – napoje roślinne powstające na bazie soi, ryżu, owsa, kokosa i migdałów. Nowatorskie opakowania PET w 30% złożone są z surowców roślinnych i w 100% podlegają recyklingowi.