Marki na przełomie 2019/2020: Żywiec

Marki na przełomie 2019/2020: Żywiec

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Żywiec? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2019 dla marki Żywiec opowiada Ewa Kierlik, marketing manager firmy. 

Największy sukces marki Żywiec w 2019 roku

Bardzo się cieszymy, że Żywiec nie tylko wie, jak warzyć świetne piwo, ale także potrafi tworzyć inspirujące reklamy, które przykuwają uwagę konsumentów i zyskują uznanie branży. Świadczy o tym deszcz nagród, który spłynął na nas podczas tegorocznej gali Effie. 

Żywiec, oprócz złotego Effie w kategorii long-term marketing excellence za kampanię „Chce się Ż”, został także nagrodzony Grand PRIX. To niezwykłe wyróżnienie – nagroda za wizję, odwagę, kreatywność oraz wielką konsekwencję w budowaniu wizerunku marki. Niewielu pewnie pamięta, że w 2000 roku, w czasie pierwszej edycji konkursu Effie, powstały pierwsze dwie reklamy telewizyjne marki Żywiec – „Zły sen” i „Statek”.  Od tego czasu Żywiec wprowadził na rynek wiele innowacyjnych produktów oraz stworzył kampanie, które na stałe zapisały się w annałach konkursu Effie. 

Srebrne Effie i nagroda Fryderyka dla Żywiec Męskie Granie po raz kolejny utwierdziły nas w przekonaniu, że warto konsekwentnie inwestować i rozwijać projekty specjalne zapewniające konsumentom najlepszą możliwość doświadczania marki. Spektakularny sukces tegorocznej dziesiątej edycji trasy motywuje nas do jeszcze większych starań, choć oczywiście działania te nie miałyby sensu bez przełożenia na wynik biznesowy. 

W 2019 roku Żywiec stymulował wzrosty w kategorii premium, a wprowadzenie dwóch nowych wariantów bezalkoholowych (Żywiec Białe 0,0% i Żywiec IPA Sesyjne 0,0%) przyczyniło się do umocnienia naszej pozycji w segmencie piw bezalkoholowych.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Żywiec w 2019 roku

Jak zawsze w naszej branży dużym wyzwaniem jest pogoda. Zimna wiosna nie ułatwiała nam realizacji planów sprzedażowych, niemniej jednak dzięki skutecznym kampaniom reklamowym i aktywacjom konsumenckim, udało nam się utrzymać pozycję lidera kategorii lagerów premium. Wyzwaniem było również utrzymanie udziałów w kategorii piw bezalkoholowych. Wiedzieliśmy, że po ogromnym sukcesie Strefy Zero w 2018 roku, w tym roku konkurencja nie przegapi swojej szansy. W tym roku na rynek wprowadzone zostało ponad 50 piw bezalkoholowych, a kategoria jest dla branży szansą na rozwój biznesu i siłą napędową rynku.

3 najciekawsze akcje z 2019 roku

Niezwykle dobrze przyjęta została internetowa aktywacja Tap Bar Zero, kampania telewizyjna „Chce się Ż” z udziałem naszych browarników oraz największe wyzwanie tego roku, czyli dziesiąta edycja trasy Męskie Granie.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Niezwykły sukces trasy Męskie Granie. Z okazji dziesiątej edycji projektu, aby zaspokoić rosnące z roku na rok zapotrzebowanie na bilety, powiększyliśmy ilość dostępnych na koncertach miejsc łącznie prawie o 100. Pomimo tego bilety znowu wyprzedały się w kilka minut. To oczywiście ogromna radość i dowód na popularność trasy, ale z drugiej strony to również żal, że nie możemy zapewnić miejsca dla wszystkich chętnych. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Telewizja oczywiście nadal pozostaje dla nas ważnym kanałem komunikacji ze względu na efektywność dotarcia do naszej grupy docelowej, ale reagując na zmiany w konsumpcji mediów i dynamiczny rozwój technologii, coraz więcej budżetu przeznaczamy na media cyfrowe.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Dalszy wzrost piw kraftowych i bezalkoholowych. Konsumenci już dzisiaj wybierają droższe produkty premium, co związane jest nie tylko ze wzrostem płac czy wskaźnika zaufania konsumentów, ale przede wszystkim z coraz większym zainteresowaniem zdrowym trybem życia wśród Polaków. Na sile zyskają również działania związane ze zrównoważonym rozwojem, co zapewne zobaczymy także w komunikacji marek.

Budżet na działania digitalowe

Znaczenie tych mediów w budżecie jest istotne. Bez względu na wybrane przez nas kanały komunikacji kluczowe jest dla nas to, aby stanowiły one razem spójną całość komunikacyjną i skutecznie budowały markę.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Ostatnio przyznane nagrody Effie pokazują, że branża marketingowa w Polsce ma się świetnie. Obserwowany od kilku lat wzrost wskaźnika satysfakcji konsumenckiej, przekłada się na budżety i aktywności marek, a co za tym idzie na rozwój branży marketingowej. Powstają kampanie na naprawdę wysokim poziomie, których sukces poparty jest biznesowymi wynikami.

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

Chcemy, aby Żywiec był najlepszym i najbardziej pożądanym polskim piwem i wyznacznikiem nowych trendów, zachęcającym konsumentów do czerpania z Ż. Na szczegóły przyjdzie jeszcze czas.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij