Jak marki radzą sobie z kryzysem? Przegląd najciekawszych akcji RTM z Polski i ze świata

Jak marki radzą sobie z kryzysem? Przegląd najciekawszych akcji RTM z Polski i ze świata

W obliczu pandemii, kiedy nie jest nam do śmiechu, można było się zastanawiać, czy da się zrobić dobry RTM utrzymując odpowiednią dozę powagi. W mojej ocenie kilku markom udało się to całkiem dobrze.

Osobiście bardzo szanuję akcje marek, które przekazują nie tylko środki finansowe, ale i wykorzystując własne zasoby, szyją maski ochronne czy przekazują żywność dla służb zdrowia. To nie tylko wielcy gracze, ale i małe, lokalne marki. Brawa też należą się firmom kurierskim czy dostarczającym jedzenie, które błyskawicznie zareagowały na sytuację, oferując bezkontaktową dostawę. To przecież troska nie tylko o klienta, ale i pracownika. 

Reagują w sumie wszyscy. Marki odzieżowe oferują darmowe wysyłki i przedłużają okres zwrotów. Teatry przenoszą się do sieci, stacje telewizyjne odkodowują kanały. Kluby fitness i jogini prowadzą zajęcia online. 

Naprzeciw firmom, które przeniosły działalność w tryb pracy zdalnej wychodzą światowi giganci. W trosce o zdrowie psychiczne użytkowników w dobie koronawirusa Snapchat wcześniej wprowadza swoją nową funkcję Here for You. Facebook stworzył centrum pomocy dla biznesu. Adobe zwalnia z opłat za swój pakiet na 2 miesiące praktycznie każdego, kto o to poprosi. Wspiera także słowackie Kontentino, zwiększając ilość użytkowników w każdym pakiecie.

Znamy też już kilka przykładów odwołanych kampanii telewizyjnych. Angielskie Cadbury z obawy, że promuje nieodpowiedzialne zachowanie pokazując dziadka przytulającego wnuki, ściągnęła z eteru wielkanocny spot reklamowy. 

KFC… Palce lizać? Nie tym razem. Marka KFC wycofała kampanię uznając, że nie czas teraz na spot o oblizywaniu palców. 

Guinness nawiązał do Dnia Świętego Patryka i podkreślił jak ważne jest, by w tym roku spędzić go wyjątkowo inaczej. 

Dodatkowo marka przekazała miliony funtów na pomoc brytyjskim i irlandzkim barmanom i lokalom. 

Czy komunikaty w mediach społecznościowych też dały radę? 

Marki w social mediach w czasach pandemii promują głównie social distancing. 

Going App to aplikacja zrzeszająca społeczność bywalców najciekawszych wydarzeń w miastach, fanów imprez, koncertów, targów. Użytkownicy mogą tworzyć w niej swoje kalendarium czy kupować bilety i zapisywać je w aplikacji. Co robi Going w kryzysowym momencie? Tworzy #NOTGoing i zachęca do pozostania w domu. 

Komunikat w wyjątkowej jak na instytucję formie, bo pół żartem, pół serio, wystosowała do przestępców Polska Policja. Wykorzystując rysunek kilkuletniej dziewczynki poprosiła o „zaprzestanie wszelkich działań przestępczych/haniebnych/niegodziwych do odwołania”.

Moment, kiedy trwała przepychanka słowna między głowami Kościoła a politykami, znakomicie wykorzystali Dominikanie. Często wyróżniają się ze swoimi komunikatami w mediach i tak było i tym razem, kiedy jasno opowiedzieli się za pozostaniem w domach. 

Swoistej autoironii nawet w ciężkich chwilach nie zabrakło opiekunom oficjalnego fanpage’a Łodzi. Dworzec Fabryczny? Bez zmian ;).

Jak zwykle mogliśmy liczyć na humor na profilu fikcyjnego Zakładu Pogrzebowego A.S. Bytom. Znajdziemy tam protip, do którego zdecydowanie warto się stosować. 

Fajnie zareagował też Burger King, który zmienił swoje hasło reklamujące Whoopera.

Na zmianę w logo postawił Żywiec, wprowadzając między postaciami bezpieczny dystans.

Swoje złote łuki podzielił brazylijski McDonald’s.

Każdy początkujący sportowiec marzy o tym, by zagrać dla szerokiej publiczności. Teraz każdy z nas może zagrać dla świata, zauważa Nike. W kampanii wzięli udział znani sportowcy jak Michael Jordan, Tiger Woods czy Cristiano Ronaldo.

Reebok zachęca za to na Twitterze: wymień sprzęt sportowy, jaki masz w domu, a my stworzymy trening z jego użyciem specjalnie dla Ciebie.

A kto jest mistrzem przybywania w domu? Wiadomo, że Kevin! W tym roku Polsat mistrzowsko przyłączył się do akcji wykorzystując bohatera swojej, zazwyczaj dopiero świątecznej, ramówki.

Do pozostania w domu i gimnastyki mózgu przy krzyżówkach panoramicznych zachęca raper Quebonafide, który przy okazji promocji płyty został twarzą najbardziej znanego szaradziarskiego wydawnictwa.

POLOmarket na swoim kanale YouTube postanowił rozweselić dzieciaki i przekazać im w lekki sposób najważniejsze informacje o wirusie. W tym celu stworzono specjalne odcinki POLOzaurów. 

W Polsce proszą o pozostanie w domach, a Polacy… do lasu. Niektórym warto więc było przypomnieć nie tylko jak zachowywać się w lesie w czasie pandemii, ale w lesie w ogóle. 

Zdrowia dla wszystkich!

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij