Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Zara Home bezprawnie wykorzystała zdjęcie Kasi Tusk

Zara Home bezprawnie wykorzystała zdjęcie Kasi Tusk
Popularna blogerka Kasia Tusk poinformowała na swoim profilu na Instagramie, że jedno z jej zdjęć znalazło się w sklepie internetowym marki Zara Home – niestety zostało ono wykorzystane bez jej zgody.
O autorze
2 min czytania 2020-11-17

„Gdy siedzisz sobie spokojnie na kanapie i przebierasz nóżkami na myśl o nowych świątecznych poszewkach na poduszki i świeczkach o zapachu cynamonu, ale gdy wchodzisz na stronę Zara Home ogarnia cię dziwne uczucie konsternacji i zdziwienia jednocześnie. Przeglądałam sobie bowiem nową kampanię tej marki i wszystkie ich nowości aż natknęłam się na zdjęcie i pomyślałam: »o kurczę, ale podobne to okno do mojego na tym zdjęciu«. Kilka sekund intensywnej pracy neuronów, dwa mrugnięcia powiek, przysunięcie laptopa do twarzy tak, że zetknął się z moim nosem i wciąż nie bardzo wierzyłam w to, co widzę. To nie jest okno podobne do mojego – pomyślałam – to JEST moje okno” – post o takiej treści pojawił się na instagramowym profilu MakeLifeEasier, należącym do Kasi Tusk. Popularna blogerka zaznaczyła tym samym, że nikt z marki nie skontaktował się z nią wcześniej w sprawie wykorzystania zdjęcia – zostało ono więc użyte bez jej zgody. 

W programie graficznym zmieniono jedynie poduszki na te należące do Zara Home – na oryginalnej fotografii widniały bowiem poduszki marki H&M, jak przyznała Kasia Tusk. 

zdjęcie Kasi Tusk

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie Zara Home

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzień po nagłośnieniu sprawy do blogerki odezwali się przedstawiciele Zary Home. Jak przyznała Kasia Tusk, nie spodziewała się tej rozmowy, a tym bardziej nie sądziła, że marka odezwie się do niej jako pierwsza. Jednocześnie influencerka zaznaczyła, że nie miała zamiaru składać pozwu w tej sprawie – „ale wiedziałam, że czego bym nie usłyszała, nie powinnam całej tej sprawy zlekceważyć” – napisała Kasia Tusk w instagramowym poście.

Ostatecznie założycielka bloga MakeLifeEasier, po rozmowie ze swoim prawnikiem, ustaliła kwotę, jakiej mogłaby się domagać w razie procesu i zaproponowała, by marka Zara Home sfinansowała pomoc tej wartości dla dwóch chorych dziewczynek. Przedstawiciele brandu przystali na propozycję blogerki i dodatkowo zapowiedzieli, że są gotowi „zaokrąglić” zaproponowaną kwotę. 

Jedynym warunkiem postawionym przez markę było nieujawnienie finalnej kwoty, ale jak zaznaczyła influencerka – „było to raczej jedno z droższych zdjęć okien”. 

zdjęcie główne: instagram.com/MakeLifeEasier

PS

Polska marka MISBHV znalazła się w ogniu krytyki tuż po tym, jak na jaw wyszło, że bezprawnie użyła zdjęcia pewnego fotografa i umieściła je na swoich ubraniach. W ramach rekompensaty brand zaoferował voucher na swoje produkty o wartości 2000 euro.

PS2

Klientka firmy założonej przez popularną influencerkę Jessicę Mercedes zauważyła, że na koszulkach marki za kilkaset złotych, pod metką Veclaim znajduje się inna – należąca do producenta tanich t-shirtów Fruit of The Loom. Na blogerkę spadła fala krytyki.

PS3

Kolejna polska marka jakiś czas temu mierzyła się z niemałym kryzysem wizerunkowym i musi tłumaczyć się niezadowolonym klientom po tym, jak jedna użytkowniczka znalazła na platformie Aliexpress biżuterię łudząco podobną do tej sprzedawanej przez firmę Wishbone.