Wierzymy, że dzięki naszym działaniom możemy przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z życia seksualnego w Polsce. Durex podsumowuje 2020 rok

Wierzymy, że dzięki naszym działaniom możemy przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z życia seksualnego w Polsce. Durex podsumowuje 2020 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Durex? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2020 dla marki Durex opowiada Katarzyna Bitowt-Zaczkowska, senior brand manager Durex, Reckitt Benckiser.

Największy sukces dla marki Durex w 2020 roku

Otrzymane złoto na Mixx Awards Europe 2020 w kategorii branded content za kanał „Jak TO robić?” realizowany we współpracy z Abstra. To kanał o edukacji seksualnej dla młodzieży, który już wcześniej zdobył wiele polskich nagród. Fakt, że został wyróżniony również na skalę europejską, potwierdził, że można robić lokalnie wspaniałe rzeczy na światowym poziomie i mieć realny wpływ na otoczenie.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Durex w 2020 roku

Oprócz wyzwania, z którym mierzymy się każdego roku, czyli ograniczenia nałożonego na komunikację produktów związanych ze zdrowiem seksualnym, równie trudne jest zachęcanie Polaków do otwartego rozmawiania o seksie i przełamywanie ich barier. Wierzymy, że dzięki naszym działaniom możemy przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z życia seksualnego w Polsce. Taki cel miała przeprowadzona w tym roku akcja „Głośni w łóżku”, promująca najcieńszą linię produktów Durex Invisible. Aby uwiarygodnić przekaz, zaprosiliśmy do tej letniej kampanii 4 prawdziwe pary i za ich pośrednictwem nawoływaliśmy do odkrywania rozkoszy dopasowania.

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

„Newonce Bar Intense by Durex” – z okazji Walentynek, oprócz standardowej kampanii digitalowej, warszawiacy mogli spróbować drinków inspirowanych linią naszych produktów Intense oraz obejrzeć i zamówić limitowane zestawy walentynkowe, które powstały we współpracy z wyjątkowymi polskimi markami.

„Głośni w łóżku” – chcieliśmy zainspirować ludzi do większej otwartości w związkach i odkrywania wzajemnych potrzeb i pragnień. Nawet dla wieloletnich par rozmowa o tych sprawach potrafi być krępująca. W ramach akcji stworzyliśmy cykl materiałów, do których nie zaangażowaliśmy aktorów, a prawdziwe pary – każda z innym stażem, o odmiennych doświadczeniach i różnych orientacjach seksualnych. Powstał spot telewizyjny oraz 4 mini filmy dokumentalne z udziałem tych bohaterów, którzy podzielili się tam swoimi historiami.

„Jak TO robić?” – nasz kanał na YouTubie o edukacji seksualnej dla młodzieży, który powstał we współpracy z Abstra. Mimo iż kanał funkcjonuje od 2019 roku, wciąż udaje nam się zaskakiwać widzów nowymi treściami. Do tej pory udało nam się wyemitować 80 filmów o łącznej liczbie wyświetleń przekraczającej 28 milionów!

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Zdecydowanie kampania „Głośni w łóżku” wzbudziła wśród odbiorców najwięcej emocji. Jej celem była inspiracja osób będących w związkach do odkrywania rozkoszy dopasowania. Od samego początku wiedzieliśmy, że nie chcemy zostawić par jedynie z pustym sloganem, a dać im realne narzędzia, które pomogą im w tym zadaniu. Dlatego wokół kampanii powstał szereg różnorodnych materiałów. Pary znane z naszego spotu i filmów dokumentalnych wystąpiły też w serii podcastów Vogue „Ciało ma głos”. Dzieliły się tam swoimi sposobami na udane życie seksualne. Paulina Mikuła z kanału „Mówiąc Inaczej” przygotowała odcinek o tym, jak swobodnie rozmawiać o seksie oraz 2 inspirujące wywiady: z seksuolożką Kasią Koczułap oraz znaną parą aktorów Katarzyną Warnke i Piotrem Stramowskim, którzy podzielili się swoimi sposobami na podtrzymanie iskry w związku mimo nowych obowiązków rodzicielskich. Wiele osób chwaliło te materiały za poruszanie istotnego tematu oraz udostępniało je dalej. Dodatkowo odbiorcy mogli zamówić w naszej Strefie Marek na Allegro limitowane zestawy, które powstały we współpracy z Perfumerią Mo61 oraz artystką Beatą „Barrakuz” Śliwińską.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Znaczna większość naszych działań marketingowych była osadzona w digitalu. To dzięki tej formie komunikacji udaje nam się precyzyjnie docierać do odbiorców i przyciągać ich uwagę angażującymi treściami.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Pozostajemy wierni digital marketingowi. Wyniki, jakie udaje nam się osiągać dzięki tej strategii potwierdzają, że to dobry wybór, gdy chcemy komunikować się z naszą grupą docelową.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Bardzo się cieszę, że coraz więcej dużych marek dąży do tego, żeby pozytywnie wpływać na zdrowie i dobre samopoczucie konsumentów. Im więcej działań i kampanii marketingowych pozytywnie wpływających na swoje otoczenie, tym lepiej.

Budżet na działania digitalowe

Konkretnymi kwotami nie mogę się podzielić, ale większość naszego budżetu przeznaczana jest na działania digitalowe i tak pozostanie również w przyszłym roku.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Myślę, że pandemia mogła pokrzyżować wiele tegorocznych planów marketingowców. Pokazuje to chociażby fakt, że wydatki na reklamę online spadły o 4,5% w pierwszym półroczu (badanie AdEx). Jednocześnie ta sytuacja zmusiła do nieszablonowego myślenia, czego przykładem jest chociażby „Męskie Granie #wdomu” marki Żywiec.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok

Nie zaskoczę – bez zmian jest to zwiększanie komfortu życia seksualnego niezależnie od wieku, płci i orientacji seksualnej. W Durex wierzymy, że przyjemny i bezpieczny seks jest podstawowym prawem dla wszystkich.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij