TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Patoinfluencer pokazał, jak wykorzystuje niepełnosprawnego chłopaka – YouTube usunął wideo dopiero po 4 dniach

Patoinfluencer pokazał, jak wykorzystuje niepełnosprawnego chłopaka – YouTube usunął wideo dopiero po 4 dniach
Youtuber prowadzący kanał o nazwie Kamuś zamieścił film, w którym pokazał, jak w upokarzający sposób wykorzystuje niepełnosprawnego chłopaka. Krótko po publikacji wideo ruszyła akcja zgłaszania kontrowersyjnego materiału. YouTube usunął film dopiero po 4 dniach.
O autorze
1 min czytania 2021-04-15

Kilka dni temu głośno zrobiło się o filmiku o nazwie „Jak daleko posunie się za pieniądze”, opublikowanym na kanale youtubera znanego jako Kamuś (wcześniej współpracował on z innym patoinfluencerem – Lordem Kruszwilem). W wideo wspomniany twórca płacił pewnemu chłopakowi za wykonywanie upokarzających zadań – „bohater” materiału musiał na przykład skoczyć do śmietnika z balkonu czy też robić cegły na swojej głowie. 

Krótko po publikacji wideo pewna internautka zauważyła, że maltretowany i poniżany chłopak to były wychowanek domu dziecka i jest osobą niepełnosprawną umysłowo. „Co za tym idzie nie potrafi zbyt dobrze (o ile w ogóle) przewidywać skutków swoich działań, ani podejmować racjonalnych decyzji” – napisała internautka Agnieszka Chułek we wpisie na Facebooku.

Warto tutaj przy okazji zaznaczyć, że kontrowersyjny materiał, w zaledwie kilka godzin, odtworzyło ponad 400 tys. internautów. Film zebrał także kilkadziesiąt tysięcy łapek w górę. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mimo tak wielu wątpliwie „pozytywnych” reakcji na film, wśród internautów ruszyła akcja zgłaszania wideo autorstwa patoinfluencera. Niestety na reakcję YouTube trzeba było trochę poczekać – wideo „Jak daleko posunie się za pieniądze” zostało usunięte z platformy dopiero po kilku dniach, co spotkało się z negatywną reakcją wielu osób, w tym m.in. ekspertów z branży influencer marketingu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dziś wpływową osobą może stać się każdy – nie tylko ci podróżujący po świecie i dobrze ubrani, ale też ci którzy publikują swoje relacje z libacji alkoholowych, bójek i rynsztokowych potyczek słownych. Patoinfluencerzy są niezwykle atrakcyjną grupą zarówno dla młodych odbiorców, jak i reklamodawców, którzy nie boją się z nimi współpracować.

PS2

Patoinfluencerka Linkimaster opublikowała na swoim Instagramie relację, w której pochwaliła się, że korzysta z usług Ubera. Bolt postanowił więc wykorzystać to do promocji swoich usług i zareklamował się hasłem „Aplikacja do zamawiania przejazdów, z której nie korzysta Linkimaster”.

PS3

Czy wulgarny post może być dobrym sposobem na reklamę? W ubiełym roku facebookowy wpis pizzerii Avocado Przeworsk podbijał internet.