Coraz częściej oglądamy YouTube na telewizorach i doceniamy unikalne treści na platformie oraz ich autentyczność – wynika z badań zaprezentowanych podczas tegorocznego YouTube Brandcast. Podczas wydarzenia poznaliśmy także zwycięzców pierwszej polskiej edycji YouTube Works Awards – Grand Prix konkursu nagrodzona została kampania Random marki Storytel.
Tegoroczny YouTube Brandcast skupił się przede wszystkim na trendach na YouTube, które zyskały na popularności w ostatnich latach: tworzeniu społeczności, budowaniu autentyczności i nowych doświadczeń. Przedstawione zostały też wyniki badania etnograficznego o roli YouTube w życiu Polek i Polaków oraz dane związane ze zjawiskiem oglądania YouTube na telewizorze. Premierę miał także raport Efektywność komunikacji marek w świecie wielu ekranów przygotowany we współpracy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, firmy badawczej Kantar oraz Google.
Zapis konferencji YouTube Brandcast można obejrzeć pod TYM LINKIEM.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Bezpośrednio po YouTube Brandcast odbyło się ogłoszenie wyników pierwszej polskiej edycji konkursu YouTube Works Awards.
Do pierwszej edycji konkursu marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogli zgłaszać kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku. Kampanie były oceniane nie tylko pod kątem tego, jak wykorzystany został w nich YouTube jako narzędzie, ale także czy efektywnie ten kanał został włączony w całościową komunikację i czy pomysł był oparty o ciekawe dane i insighty. Zgłoszone projekty oceniło w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediów).
Oto nagrodzeni w poszczególnych kategoriach:
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Multiscreen Excellence
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pyszne.pl™ & Kanał Sportowy – kampania na UEFA EURO 2020 Pyszne.pl
Zaangażowana agencja: Sport.brokers
Ingenious Insight
Porozmawiajmy o PIE@#&%!$ – kampania ING Banku Śląskiego
Zaangażowane agencje: GONG, MullenLowe Media Hub, 24/7 Communication
Action Driver
Fanatyk. Historia Prawdziwa – Grupa OLX sp. z o.o.
Zaangażowane agencje: 23HEROES, F25
Creative Effectiveness
Random. Wieloplatformowa historia miłosna – kampania Storytel
Small budget, big results
Stop Kobietobójstwu! – kampania Centrum Praw Kobiet
Zaangażowane agencje: Dziadek do orzechów, OTO Film
Grand Prix, honorujące najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych, zostało przyznane kampanii „Random” marki Storytel.
– „Random” był kampanią obecną na różnych platformach, a jej kreatorzy doskonale zdawali sobie sprawę z tego, do czego mogli wykorzystać YouTube. Perfekcyjnie skroili materiały na YouTube na potrzeby przyciągnięcia targetowanej grupy i wciągnęli ich w historię angażującą różne platformy – takie jak Spotify czy docelowo Storytel. Historia znalazła swoje zakończenie na YouTube w postaci klipu muzycznego, który został obejrzany 11 milionów razy – komentuje Marek Myślicki, PR & Strategic Partnerships Director, GetHero, juror YouTube Works Awards.
– Cieszymy się, że pierwsza polska edycja YouTube Works wywołała spore zainteresowanie, zgłoszonych zostało aż 96 kampanii, dotyczących bardzo różnych dziedzin: od e-commerce, poprzez branżę finansową, technologiczną po FMCG. Większość z marek, które zgłosiły swoje kampanie to duże organizacje z wyrobioną pozycją w branży, jednak pojawiły się także zgłoszenia od małych i średnich przedsiębiorstw lub podmiotów niekomercyjnych – mówi Iwona Piwek, Head of Video Sales w Google. – Warto zauważyć, że większość zgłoszonych kampanii wykorzystywała przynajmniej dwa różne narzędzia dostępne w serwisie YouTube, a na efektywność prowadzonych działań przełożyło się połączenie kilku kanałów: oprócz YouTube wykorzystywane były telewizja, social media oraz działania influencerów. Mam nadzieję, że za rok zobaczymy jeszcze więcej kreatywnych i efektywnych kampanii na YouTube, które zaangażują odbiorców i będą miały szansę powalczyć o zwycięstwo w kolejnej edycji YouTube Works – dodaje.