Wzruszająca świąteczna reklama zwraca uwagę na „utraconą młodość” nastolatków

Wzruszająca świąteczna reklama zwraca uwagę na „utraconą młodość” nastolatków

Na tle świątecznych kampanii utrzymanych w rozmaitych nastrojach wyróżnia się pełen emocji spot niemieckiej marki Penny, który zwraca uwagę na to, co młodzi ludzie utracili w związku z pandemią.

Choć świąteczne reklamy to przegląd spotów w każdym nastroju, jednak co roku dominują pogodne kreacje pełne radości i energicznej muzyki. Na ich tle wyróżnia się niemiecka marka Penny, która we współpracy z Serviceplan już w poprzednich latach zasłynęła z tworzenia wzruszających reklam świątecznych. W swoich spotach często porusza temat dzieciństwa czy też problemów rodzinnych relacji.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W tym roku niemiecka sieć supermarketów skupia się na problemach młodych ludzi i ich rodziców, które zrodziły się wraz z pandemią i lockdownami. Marka zwraca uwagę na to, że w tym roku pojawiają się świąteczne życzenia, „jakich dotąd nikt nie miał”.

Film zatytułowany „Życzenie” w reżyserii Marcusa Ibaneza przedstawia rozmowę kobiety z jej nastoletnim synem, który zadaje pytanie: „Co chciałabyś dostać na Boże Narodzenie?”. Kobieta na moment zastyga w zamyśleniu, aby po chwili przywołać serię scenariuszy z życia chłopaka. Spot przedstawia typowe sceny z codzienności nastolatka takie jak potajemne wymykanie się z domu, upijanie się, imprezy, wyjazdy z przyjaciółmi czy pierwszą miłość i złamane serce. Kobieta podsumowuje, że jej świątecznym życzeniem jest, aby jej syn „odzyskał młodość”.

Wzruszający spot z akompaniamentem akustycznej wersja utworu „It's my life” zespołu Bon Jovi już skradł serca odbiorców, zyskując ponad 7 mln wyświetleń w niespełna dwa tygodnie.

– W ciągu ostatnich dwóch lat wiele powiedziano o osobach starszych, rodzicach, biurze domowym i opiece – i słusznie, ale dzieci i młodzi ludzie nie mieli głosu – zauważył Christoph Everke, dyrektor zarządzający ds. kreatywnych kampanii Serviceplan.

Kampanii towarzyszy konkurs online marki Penny skierowany do młodych ludzi. Wśród 5 tys. nagród znalazły się „przygody i niezapomniane doświadczenia”, które mają na celu „oddanie młodym ludziom tego, co przegapili w czasie pandemii”. Dodatkowo, marka przewidziała w konkursie nagrody, które mogą ułatwić młodym nowy start. Do wygrania jest sześć stanowisk dla stażystów wraz z bezpłatnym mieszkaniem dla młodych ludzi. 

– Młodzi ludzie w szczególny sposób wykazali się solidarnością i bezwarunkowo odłożyli na bok własne interesy, aby chronić osoby starsze przed skutkami pandemii. Ważne jest dla nas, aby świątecznym filmem i towarzyszącą mu kampanią pokazać, że młodzi ludzie zapłacili wysoką cenę. W imieniu wszystkich chcielibyśmy im za to podziękować i dać coś w zamian – powiedział Stefan Magel, dyrektor operacyjny Penny.

PS
Tematyka pandemii pojawiła się w świątecznej reklamie Tesco. Spot zyskał dotąd najwięcej skarg ze strony odbiorców, głównie przeciwników szczepień. 

PS 2
Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię „Posłuchaj Świętego Mikołaja”, w ramach której do końca stycznia 2022 r. będzie prowadzić zbiórkę na zapewnienie pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży.

PS 3
Świąteczny spot sieci aptek DocMorris szybko stał się viralem i podbił serca internautów z uwagi na poruszającą historię.

PS 4
Tegoroczna świąteczna kampania Coca-cola przypomina, że „Prawdziwa Magia Świąt” tkwi we wspólnych chwilach, a jej głównym celem jest ukazanie radości płynącej ze spędzania Świąt razem.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij