Marki, które poruszają temat zdrowia psychicznego

Marki, które poruszają temat zdrowia psychicznego

Pandemia, izolacja, kryzys gospodarczy, wojna i w końcu różne osobiste lub też zawodowe problemy – te wszystkie czynniki wpływają na naszą głowę każdego dnia. O konieczności rozmowy o problemach psychicznych, szczególnie wśród młodych ludzi, przypominają marki w swoich zaangażowanych kampaniach.

Nike

Marka Nike regularnie angażuje się w akcje wspierające zdrowie psychiczne, gdyż kondycja umysłu jest w świecie sportu niezwykle istotną kwestią. Zeszłoroczna kampanii marki była skoncentrowana wokół programu Mind Sets, który „podnosi na duchu serię ruchów zaprojektowaną dla umysłu, która koncentruje się na tym, jak się czujesz, a nie na tym, co osiągasz”. Mind Sets zawiera różnego rodzaju treści łączące propozycje ćwiczeń, wyselekcjonowane ruchy, a także inspirujące historie mające na celu pomoc ludziom w ustaleniu priorytetów i poprawie ich zdrowia psychicznego.

Nike przypomina o zdrowiu psychicznym również swoimi produktami. Jeden z modelu butów Air Max 270 React  powstał w ramach projektu „In My Feels”, którego ambasadorką jest Liz Beecroft, psychoterapeutka i inicjatorka wielu akcji związanych ze zdrowiem psychicznym. Buty są koloru zielonego, co symbolizuje świadomość, natomiast pofalowany znak marki Swoosh odnosi się do sposobu, w jaki przebiega leczenie – nie zawsze jest łatwe. Natomiast na języku modelu znajduje się napis „Have a Nice Day”, a z tyłu obuwia – „In My Feels”.

Marka przekazała całkowite zyski ze sprzedaży obuwia Air Max 270 React na konto amerykańskiej organizacji walczącej z samobójstwami.

Maybelline

Witryna Maybelline New York „Brave Together” powstała w celu wspierania osób żyjących z zaburzeniami lękowymi i depresją. Oprócz wskazówek i informacji na temat zdrowia psychicznego, Maybelline nawiązało współpracę z Crisis Text Line, aby zapewnić dostęp do bezpłatnych i poufnych porad psychologicznych za pośrednictwem wiadomości tekstowych.

Maltesers

Bycie mamą wiąże się z naprzemienną serią wzlotów i upadków. Chociaż macierzyństwo nigdy nie było łatwe, dodatkowo kobiety zostały wystawione na zupełnie nowe wyzwania w czasie pandemii, gdzie musiały zdecydowanie więcej czasu spędzać w domu i rezygnować z dodatkowych form pomocy. A pomoc dla zabieganych matek jest niezwykle ważna - badanie zlecone przez Maltesers wykazało, że rodzicielki biorą często wszystko na siebie i boją się prosić o wsparcie. Jedna na sześć mam czuje się przytłoczona obowiązkami, jedna czwarta twierdzi, że nie chce obciążać innych, a ponad jedna trzecia twierdzi, że stara się „nie przesadzać" ze swoimi problemami.

Z tego powodu Maltesers rozpoczęło kampanię #TheMassiveOvershare, aby promować zdrowie psychiczne matek i zachęcać do otwartości w zakresie mówienia o trudach macierzyństwa. Kampania zbiegła się z Dniem Matki w Wielkiej Brytanii i Międzynarodowym Dniem Kobiet.

Walmart

Walmart ogłosił rozpoczęcie szkoleń z pierwszej pomocy w zakresie zdrowia psychicznego dla pracowników. Sesje odbywają się wirtualnie i na miejscu w siedzibie sprzedawcy w Bentonville w stanie Arkansas. Celem jest pokazanie pracownikom, jak identyfikować, rozumieć i rozmawiać z ludźmi, którzy zmagają się z wyzwaniami związanymi ze zdrowiem psychicznym.

Walmart uruchomił również proaktywny program pilotażowy, w którym specjaliści reprezentujący AirCare Health, będą rozmawiać z pracownikami zarejestrowanymi w planie medycznym Walmart.

Burger King

Burger King również dotyka problemu zdrowia psychicznego. Sieć fast food prowadziła na rynek specjalną serię pudełek na posiłki, wśród których klienci mogą wybierać w zależności od ich nastroju lub temperamentu. Marka tym samym pokazuje, że nie trzeba być szczęśliwym cały czas i że wszystkie emocje są właściwymi emocjami. Przy okazji tej akcji Burger King stworzył krótki film zatytułowany #FeelYourWay.

– Chociaż nie wszyscy pomyśleliby o połączeniu jedzenia typu fast food ze zdrowiem psychicznym, wierzymy, że podniesienie poziomu rozmowy o chorobach psychicznych jest możliwe we wszystkich społecznościach – powiedział Paul Gionfriddo, prezes i dyrektor generalny organizacji Mental Health America, która współpracowała z marką przy tym projekcie.

Soulboost

Nie ma wątpliwości, że pandemia mocno namieszała na rynku pracy – nie tylko, jeśli chodzi o formę pracy (praca hybrydowa, home office), ale także jeśli chodzi o „przetasowania" na rynku. Wiele osób w tym czasie stwierdziło, że dotychczasowa praca ich męczy, nie jest dla nich rozwojowa, nie przynosi oczekiwanych zarobków albo że forma zatrudnienia jest dla nich za mało elastyczna.

Jednak przed podjęciem nowe pracy warto zastanowić się, co właściwie chcemy robić w życiu i czy to, w czym do tej pory się rozwijaliśmy jest dla nas dobre. Takie osoby mogły wziąć udział w akcji „Great Reshuffle Reset" organizowanej przez Soulboost (marka napoju gazowanego z koncernu PepsiCo). Marka rozpoczęła właśnie nową kampanię upamiętniającą Miesiąc Świadomości Zdrowia Psychicznego i z tej okazji wyróżni pięć osób, które zdecydują się na zawodowy „reset", aby odpocząć i zadbać o swoją psychikę.

JanSport

W 2020 roku firma JanSport ogłosiła rozpoczęcie kampanii #LightenTheLoad, której misją jest pokazanie przedstawicielom pokolenia Z, że są w stanie stawić czoła potencjalnym wyzwaniom związanym ze zdrowiem psychicznym. Zdrowie psychiczne dla młodego pokolenia jest bardzo ważne - tylko połowa badanych z pokolenia Z uważa, że robi wystarczająco dużo, by radzić sobie ze stresem, a trzech na dziesięciu młodych ludzi deklaruje, że prawie codziennie odczuwa niepokój lub zdenerwowanie.

JanSport chce, aby zdrowie psychiczne przestało być tematem tabu. Opublikowany przez markę film #LightenTheLoad zachęca do otwartego dialogu na temat zdrowia psychicznego.

Accor

Seria podcastów „Health to Wealth” została stworzona przez grupę hotelarską Accor, która stara się tworzyć inwestycje sprzyjające dobremu samopoczuciu i wspierające przedsiębiorstwa we wdrażaniu programów wellbeingowych.

W sieci można posłuchać odcinków „Health to Wealth”, w których Wim Hof zwraca uwagę na równy dostęp do zdrowia i potęgę oddechu („Putting Mind Over Matter”), z udziałem Kate Cook, która wyjaśnia wpływ zdrowia i odżywiania na wyniki biznesowe („Super Powered Through Strategic Nutrition”) i Manuelem Munizem ujawniającym znaczenie i możliwości wykorzystania technologii w poprawie samopoczucia („Turning The Digital Tide”).

Remington

Psychologiczne podcasty postanowiła również stworzyć marka Remington. W poszczególnych odcinkach specjaliści od zdrowia psychicznego razem z zaproszonymi gośćmi dzielą się swoimi doświadczeniami z budowania pewności siebie, opowiedzą o swoich największych wyzwaniach i tym, jak udało się im sprostać. Wytłumaczą też, jak radzić sobie z dzisiejszymi problemami, a także zachęcą do rozmawiania ze specjalistami.

W nagraniach swoim doświadczeniem dzieli się Ania Kęska (@aniamaluje), psychoterapeuta Przemek Mućko i psycholożka Joanna Flis.

PUMA

W kampanii SHE MOVES US marka PUMA oddała głos dziewczynom, które udowodniły, że największą siłę mają w sobie właśnie wtedy, kiedy szczerze i solidarnie się wspierają.

Aby docenić i nagrodzić kobiece społeczności za ich wkład i zaangażowanie w projekt, PUMA nagrodziła odbiorczynie facebookowych grup możliwością indywidualnych spotkań z psycholożkami. W ramach projektu zostanie rozdanych aż 500 godzin konsultacji, które dziewczyny będą mogły wykorzystać online lub osobiście. Wiąże się to bezpośrednio z jednym z celów kampanii - budowaniem pewności siebie w kobietach i wzajemnym wsparciem.

Monki

Monki, marka modowa zorientowana na pokolenie Z, postanowiła zwiększyć świadomość wpływu mediów społecznościowych na zdrowie młodych ludzi za pomocą kampanii „All The Feels” z 2018 r. Kampania jest częścią szerszej inicjatywy firmy mającej na celu wzmocnienie pozycji młodych kobiet poprzez podnoszenie świadomości na różne tematy które ich dotyczą.

Monki zaangażowała do kampanii influencerów: Johna Yu-yi (@johnyuyi), Elyse Fox (@elyse.fox) i Emily Bador (@darth_bador). Ci własnymi słowami mówili o swoich doświadczeniach i poruszali takie tematy jak zjawisko body positive, czy akceptacja ze strony społeczności, co bardziej trafia do młodego pokolenia niż tradycyjna reklama. Marka wydała także kapsułową kolekcję przedmiotów zachęcających kobiety do wyrażania emocji. 

Gucci

Problem zdrowia psychicznego w świecie esportu porusza także Gucci. Luksusowy dom mody, we współpracy z organizatorem turniejów FACEIT, tworzy Gucci Gaming Academy. Akademia stworzyła program rozwoju, który ma na celu zapewnienie uczestnikom wsparcia i doskonalenie umiejętności miękkich – poprzez dedykowane sesje coachingowe i zajęcia zespołowe. Dzięki temu kolejne pokolenie talentów e-sportowych będzie sobie lepiej radzić z rosnącymi wyzwaniami psychicznymi i fizycznymi wynikającymi z presji na występy w grze i egzamin online.

Benefit Systems

Również Benefit Systems, stojący m.in. za kartami MultiSport, stawia dobrostan psychiczny w centrum swojej uwagi. Spółka regularnie przypomina, jak bardzo wellbeing jest powiązany z poziomem aktywności fizycznej. Jednym z przykładów działalności na rzecz zdrowia psychofizycznego była kampania „Gotuj się do sportu”, której ambasadorem został Robert Makłowicz. Marka, wspierana przez słynnego krytyka kulinarnego, działaniami digitalowymi i spotami radiowymi zachęcała Polaków do większej aktywności i przekonywała, że sport powinien smakować jak ulubione danie i może być różnorodny jak dobrze skomponowane menu.

Benefit Systems organizuje także co roku Letnią Grę MultiSport, która poprzez zabawę i wykorzystanie elementów grywalizacji zachęca do regularnego uprawiania sportu i poprawy samopoczucia. W 2021 roku uczestnicy grywalizacji wykonali łącznie 182 tys. treningów, co przekłada się na ok. 6250 dni ćwiczeń bez przerwy. Letnia Gra wspiera także szczytny cel – punkty zdobyte w trakcie wakacyjnej grywalizacji wymieniane są na środki finansowe dla potrzebujących.

O tym, jak wiele znaczy dziś dobrostan psychiczny, najlepiej świadczy raport MultiSport Index, przygotowywany co roku przez Benefit Systems. Jego tegoroczna edycja wykazała, że aż 42% Polaków za najważniejszy motywator do ćwiczeń uznaje właśnie dobrostan i wsparcie kondycji psychicznej. Jednocześnie 65% respondentów przyznaje, że sport ma duży wpływ na redukcję stresu, a 57% zgadza się ze stwierdzeniem, że poprawia on obniżony nastrój.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij