Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Lidl Polska przyznaje nagrodę specjalną w kategorii „Mniej plastiku” w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii

O autorze
2 min czytania 2022-06-06

Znani są już finaliści olimpiady społecznej Zwolnieni z Teorii, która została rozstrzygnięta w ubiegłym tygodniu. W ramach olimpiady młodzi ludzi realizują projekty ważne społecznie, zgodnie z wybranym przez siebie obszarem zainteresowań, które wnoszą sporo dobrego do otaczającego nas świata. Sieć Lidl Polska, jako partner olimpiady, przyznała nagrodę specjalną grupie licealistek z Elbląga „Earth Day Everyday”, w ramach ścieżki „Mniej plastiku”, spójnej ze strategią sieci Reset Plastic.

Tworzywo sztuczne ma wiele zastosowań, jest jednak coraz intensywniej wykorzystywane, a zbyt mało przetwarzane. Jako firma społecznie odpowiedzialna, Lidl Polska od 2018 roku realizuje strategię REset Plastic, która ma na celu dążenie do obiegu zamkniętego. W ramach strategii firma koncentruje się na rezygnacji z plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe (REmove & REduce), prowadzeniu recyklingu opakowań produktów (REcycle), projektowaniu opakowań, które nadają się do recyklingu (REdesign), a także inwestowaniu w działania edukacyjne i badania w zakresie rozwiązań sprzyjających redukcji plastiku (REsearch). W ramach strategii REset Plastic sieć Lidl zobowiązała się, że będzie dążyć do zmniejszenia zużycia plastiku do 20% w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla oraz do tego, aby 100% opakowań marek własnych Lidla maksymalnie nadawało się do recyklingu jak i wykorzystanie recyklatu w plastikowych opakowaniach produktów marek własnych wynosiło średnio 25%. Termin realizacji przyjętych przez Lidl Polska zobowiązań to 2025 r.

Zwolnieni z Teorii to projekt inny niż wszystkie. Twórcy olimpiady społecznej stawiają na rozwijanie kompetencji przyszłości – zaangażowania społecznego, umiejętności przywódczych, organizacji pracy, zarządzania czasem oraz pracy w grupie. Przy odpowiedniej motywacji okazuje się, że uczniowie chcą się angażować w różne projekty, mają pasje i zainteresowania, które chętnie rozwijają.

Przez wiele tygodni ponad 5 tysięcy uczniów szkół ponadpodstawowych pracowało nad praktycznymi zadaniami, które miały realny wpływ na otoczenie. Ostatecznie ukończono około 1000 przedsięwzięć w całej Polsce. Tematyka projektów była ogromnie zróżnicowana: od projektów ekologicznych i prozdrowotnych, przez aktywizację seniorów aż po wydarzenia kulturalne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym roku sieć Lidl Polska przyznała nagrodę specjalną dla zespołu, który wykazał się szczególnym zaangażowaniem i pomysłowością w obszarze redukcji plastiku. Czek na kwotę 5000 PLN z rąk Prezesa Lidl Polska, Włodzimierza Wlaźlaka odebrał zespół licealistek z Elbląga „Earth Day Everyday”. Zespół zrealizował prelekcje o  ekologii dla ponad pół tysiąca uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Młode aktywistki prowadzą także badania ankietowe dotyczące tego, jak istotna jest ekologia wśród ich rówieśników, organizują wywiady z ekologami, a w marcu przeprowadziły sprzątanie pobliskiego lasu.

W trakcie warsztatów dogłębnie poruszamy problem jednorazowego plastiku, jednego z największych wyzwań, z którymi mierzą się współcześnie naukowcy i ekolodzy. Tłumaczymy swoim rówieśnikom, że wyprodukowanie plastikowej butelki na wodę kosztuje nas dodatkowe 5 litrów wody zużywanej w trakcie produkcji. Zachęcamy też do korzystania z tego, co mamy i ograniczania zużywania jednorazowego plastiku np. reklamówek podczas zakupów. To się opłaca nie tylko planecie, ale też nam – mówi Mirella Kłosińska, liderka elbląskiego zespołu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się