Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Przegląd spotów reklamowych na MŚ w Katarze

O autorze
2 min czytania 2022-10-25

Na niewiele ponad miesiąc przed Mistrzostwami Świata w piłce nożnej, swoje spoty reklamowe pokazała większość największych marek, będących globalnymi sponsorami FIFA i turnieju w Katarze. Niektóre z nich mogą budzić kontrowersje. Na razie mniej aktywni są sponsorzy PZPN i Reprezentacji Polski. Które produkcje wypadają obecnie najlepiej?

Spoty reklamowe Coca-Coli na piłkarskie mistrzostwa to klasyka niemal w równym stopniu jak świąteczne spoty tej marki. Wieloletni sponsor FIFA wiele razy wyznaczał trendy w tym zakresie. Produkcję na najbliższy turniej ciężko nazwać przełomową, ale konsekwentnie buduje ona klimat znakomitej zabawy kibiców, jaka towarzyszy rywalizacji zawodowych sportowców. Hasło kampanii to „Believing is magic” i rzeczywiście spot w magiczny sposób wprowadza jego bohaterkę w świat ulicy, którą przemierzają barwne tłumy kibiców. Oczywiście okazuje się, że przepustką do tego świata jest niewielka, szklana butelka, która napędza piłkarską magię.

Co ciekawe, w bardzo podobny sposób komunikuje się ostatnio obecna także w Polsce marka zakładów sportowych Superbet, która w kampanii GO Super pokazuje swój produkt bukmacherski, jako poruszający, motywujący do działania i sprawiający, że zwykłe rzeczy stają się dla każdego niezwykłe.

Konkurencyjny dla tej marki STS, który jest oficjalnym sponsorem Reprezentacji Polski, to jeden z niewielu przykładów sponsorów naszej kadry, który rozpoczął już aktywności komunikacyjne związane z mundialem w kampanii „12 zawodnik”, o której pisaliśmy już na naszych stronach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Organizacja MŚ w Katarze budzi sporo kontrowersji ze względu na brak poszanowania praw człowieka w tym kraju. Różnie do tej kwestii podchodzą największe marki i osobistości związane ze sportem. Firma Hummel, która jest oficjalnym dostawcą sprzętu sportowego dla reprezentacji Danii ogłosiła, że ogranicza swoje korzyści z ekspozycji na koszulkach meczowych i zaprezentowała nowe, jednokolorowe modele.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Problemu nie wydaje się dostrzegać David Beckham, który promuje wizyty w kraju gospodarzy MŚ w kampanii reklamowej. Zagraniczne media donoszą, że wynagrodzenie byłego piłkarza w ramach tej współpracy wynosi aż 10 milionów funtów. Gwiazdora skrytykował publicznie między innymi Eric Cantona, także były gracz Manchesteru United.

Prawdopodobnie najbardziej popularna, katarska marka, czyli Qatar Airways promuje się natomiast w atmosferze międzynarodowej przyjaźni, otwartości i różnorodności. W spocie zobaczyć możemy rozemocjonowanych kibiców, pod wieloma flagami z całego świata, których łączy pasja i wspólna droga.

Dość niespodziewanie, niesamowite środki w komunikację przy sponsoringu Mistrzostw Świata, zainwestował Budweiser. Marka piwa należąca do amerykańskiego koncernu Anheuser-Busch zaangażowała trzy, topowe w piłce, nazwiska. Zachęcamy do podzielenia się opinią w komentarzach na temat spotu z udziałem Messiego, Neymara i Sterlinga.

Artykuł powstał we współpracy z Mahalo Media.