Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Najnowsza wiedza z zakresu SEO i content marketingu, międzynarodowi prelegenci, praktyczne warsztaty i nieograniczony relaks w Termach Bania – upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Nokia zmienia logo po 25 latach

Nokia zmienia logo po 25 latach
Fiński koncern postanowił odświeżyć swoją identyfikację wizualną. Powód? Marka nie chce być już kojarzona z telefonami komórkowymi.
O autorze
1 min czytania 2023-02-27

Jeśli słowo „NOKIA” nadal kojarzy Wam się wyłącznie z niezniszczalnym modelem 3310, to teraz może się to zmienić. Okazuje się, że fiński koncern chce się na dobre odciąć od powiązań z telefonami komórkowymi. Szczególnie, że firma sprzedała swoją markę telefonów (w 2014 roku pion smartfonów Lumia został przejęty przez Microsoft, który dwa lata później sprzedał go fińskiej firmie HMD Global) i obecnie zajmuje się dostarczaniem sprzętu m.in. operatorom telekomunikacyjnym.

Nokia postanowiła zmienić strategię firmy i na dobre zerwać z wizerunkiem „twórców telefonów”. Nowa identyfikacja wizualna firmy została przedstawiona na konferencji w Barcelonie tuż przed startem światowych targów sektora telekomunikacyjnego.

Do tej pory Nokia posługiwała się logo znanym z telefonów – nazwa marki drukowanymi literami na białym lub na niebieskim tle (długi czas towarzyszyło jej hasło „Connecting people”). 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowe logo jest nowocześniejsze i mniej oczywiste. Jak widzimy znalazły się w nim tylko dwie „kompletne” litery – pozostałe są „uciętymi” znakami. W tle nowego logo mogą pojawiać się różne barwy i wzory, co daje możliwość tworzenia wielu wariacji graficznych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warto wiedzieć, że Nokia dostarcza obecnie m.in. sprzęt do mobilnych i stacjonarnych sieci telekomunikacyjnych. Firma jest liderem w segmentach infrastruktury optycznej do internetu światłowodowego i prywatnych sieci mobilnych (głównie w standardzie 5G).

PS Powiat łowicki prezentuje nową identyfikację wizualną

Nowy branding powiatu łowickieg opracowany przez Leniva° Studio to nie tylko propozycja nowego logotypu, ale i funkcjonalny system, który ma na celu usprawnienie działania jednostek powiatowych. Do współpracy zaproszono m.in. twórców ludowych, którzy wsparli projektantów swoją wiedzą.

PS 2 Andrzej Pągowski tworzy logo na podstawie „gotowca”, a STGU oskarża artystę o psucie wizerunku branży

Znanemu grafikowi zarzuca się niedbałość i bezrefleksyjność przy tworzeniu nowego logo dla Polskiego Związku Łowieckiego. Stanowisko Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej zostało poparte przez grono specjalistów i internautów.