Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Raport IRCenter: suplementy diety popularną receptą na poprawę zdrowia i urody

Ponad dwie trzecie polskich internautów stosuje suplementy diety, z czego 85% pragnie polepszyć w ten sposób swoje zdrowie lub urodę – wynika z przeprowadzonego przez IRCenter badania suplementów diety.
O autorze
1 min czytania 2015-05-14

Badanie wykazało, że po tego typu środki częściej sięgają kobiety – 77% z nich deklaruje korzystanie z suplementów, jednak wśród mężczyzn odsetek ten również jest wysoki i wynosi 60%. Suplementy cieszą się największą popularnością w najmłodszej grupie (88% osób poniżej 24 roku życia deklaruje stosowanie suplementów) oraz wśród najstarszych respondentów (84% osób w wieku powyżej 65 lat deklaruje zażywanie suplementów).

Do najczęściej wybieranych suplementów należą te, które przyczyniają się do ogólnego wzmacniania organizmu (50%). Użytkownicy wymieniają tu przede wszystkim witaminy, tran, magnez i potas.

Co czwarty internauta za pomocą suplementów stara się wyleczyć z konkretnych dolegliwości (np. nadwaga, stres). Do popularnych należą preparaty wzmacniające włosy i paznokcie (22%) oraz wspomagające odchudzanie (20%). Jest też grupa osób (4%), która stosuje suplementy, chociaż nie potrafi podać przyczyny, dla której to robi.

Raport IRCenter uwzględnia także rozpoznawalność marek w poszczególnych kategoriach suplementów. Wśród najpopularniejszych środków wzmacniających odporność respondenci wymieniali preparaty Centrum, Rutinoscorbin, Plusz, Rutinacea oraz Bodymax. W pierwszej dziesiątce najczęstszych odpowiedzi pojawiły się również tran, magnez oraz potas, jednak bez wskazywania konkretnych marek, wyłącznie jako kategorie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„W takich przypadkach dodatkowych informacji dostarczyła pogłębiona analiza marketingowa oparta na wyszukiwaniach hasła w Google oraz pasywnym pomiarze zachowań użytkowników w mediach społecznościowych” – mówi Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter. Dodaje również, że „o ile w badaniu panelowym internauci częściej od podawania marki, podawali ogólną kategorię produktu, w wynikach wyszukiwania okazało się, że np. kategoria tranu ma wyraźnego lidera. Jest nią marka Mollers, która zdecydowanie dominowała w zapytaniach Google w ciągu ostatniego roku. Popularne było także poszukiwanie tranu <dla dzieci>, <w kapsułkach> oraz <z rekina>.”

Raport z badania dostępny jest do pobrania na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Źródło: IRCenter, IRCenter, Badanie marketingowe suplementów diety, maj 2015.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

*Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter w maju 2015r. raportu „Badanie marketingowe suplementów diety”. Raport opiera się na wynikach badania panelowego (próba n=474), Google Search (kwiecień 2014 – marzec 2015) oraz monitoringu internetu (kwiecień 2014 – marzec 2015). Więcej szczegółów dostępnych jest w darmowym raporcie udostępnionym na stronie.