Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jak prowadzić biznes w erze Mobile? Wyniki raportu Bluerank: „Mobilegeddon w Polsce”

Mobilegeddon miał nastąpić 21 kwietnia, kiedy to Google dokonało zmiany algorytmu, polegającej na promowaniu stron „mobile-friendly” w organicznych wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.
O autorze
2 min czytania 2015-06-08

Zauważalne są już pierwsze zmiany na korzyść stron mobilnych, co pokazuje wynik badania przeprowadzonego przez agencję Bluerank: „Mobilegeddon w Polsce”. 

Część 1. Wpływ aktualizacji algorytmu na wyniki stron przyjaznych i nieprzyjaznych mobile

W pierwszej części raportu przebadano wpływ aktualizacji algorytmu z uwzględnieniem 63 słów kluczowych podzielonych na następujące kategorie: Serwisy ogłoszeniowe/e-commerce, Finanse i bankowość oraz RTV i AGD. Pozycje w TOP30 wyników wyszukiwania sprawdzono przed oraz po wprowadzeniu zmian przez Google.

Co się okazało? 31% stron niemobilnych pogorszyło swoje pozycje, spadając na kolejne podstrony SERP’ów. Zostały one wyparte w większości przypadków przez strony mobilne. Te dane pokazują wyraźny trend: strony mobilne utrzymują pozycje i odnotowują wzrosty, a strony niemobilne częściej tracą pozycje i spadają na dalsze miejsca. Wynika z tego, że zoptymalizowanie serwisu pod kątem urządzeń mobilnych może mieć ogromny wpływ na powodzenie biznesu online.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Część 2: Czy TOP70 polskich serwisów e-commerce i TOP100 najpopularniejszych polskich serwisów posiada wersje mobilne?

Czy najwięksi gracze na rynku byli gotowi na Mobilegeddon? Okazuje się, że liderzy polskiego e-commerce trzymali rękę na pulsie i wielu z nich już przed aktualizacją algorytmu była wyposażona w wersje mobilne. Na tydzień przed dniem aktualizacji udział serwisów przyjaznych urządzeniom mobilnym w tej grupie wyniósł aż 70%. W podziale na kategorie można zauważyć, że dużo usprawnień nastąpiło w branżach, w których do tej pory „przyjazność mobile” nie była powszechna. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jeśli chodzi o TOP100 najpopularniejszych serwisów w Polsce to ostatecznie aż 78% z nich posiadało wersję mobilną swojego serwisu na tydzień przed wprowadzeniem nowego algorytmu Google.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wnioski

Posiadanie serwisu w wersji mobile będzie miało coraz większe znaczenie dla prowadzenia biznesu opartego o ruch z organicznych wyników wyszukiwania. Poza tym przyjazność względem urządzeń mobilnych nie jest już przewagą konkurencyjną, a wymogiem, by biznes online działał efektywnie. Warto w tej kwestii zaufać specjalistom i wprowadzać niezbędne zmiany dopiero po przeprowadzeniu audytu mobile SEO.

Można podejrzewać, że śladem liderów e-commerce i innych popularnych w Polsce serwisów, pójdą pozostałe serwisy internetowe. Dzięki temu bycie „mobile-friendly” stanie się wkrótce absolutnym standardem, a każdej firmie będzie zależeć, by zwiększać swoje zyski dzięki mobile. 

Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją raportu „Mobilegeddon w Polsce”, przygotowanego przez Romana Bębenistę i Mateusza Kickiego. 

Pełna treść raportu Mobilegeddon w Polsce 2015.

Polecamy także prezentację: Mobilegeddon – żyła złota a nie zagłada, którą przedstawili Zbigniew Nowicki oraz Roman Bębenista z Bluerank podczas konferencji Generation Mobile 2015.

Autorami raportu są Roman Bębenista, Senior SEO Specialist @Bluerank oraz Mateusz Kicki, Senior SEO Specialist @Bluerank.