zdjęcie: instagram.com/dodaqueen
Tragiczne wydarzenia z 13 stycznia br. wstrząsnęły całą Polską. Brutalne zabójstwo śp. Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza oraz nieustająca fala nienawiści sprawiły, że media, artyści oraz politycy zaczęli coraz więcej mówić o walce z wszechobecnym hejtem.
Zobacz również
Przykładem tego jest akcja #artyściprzeciwnienawiści, którą zainicjowała Doda. 15 stycznia br. w serii krótkich filmików opublikowanych na Instagramie, piosenkarka apelowała do kolegów i koleżanek po fachu, by wszyscy razem zjednoczyli się i wzięli udział w koncercie w Trójmieście, którego celem byłaby walka z hejtem.
Na odzew nie trzeba było długo czekać – w ciągu zaledwie 24 godzin do akcji włączyli się m.in. Kasia Nosowska, Natalia Kukulska, Grzegorz Hyży, Beata Kozidrak, Dawid Kwiatkowski, Maffashion, Julia Wieniawa, Bokka, Sławek Uniatowski, Quebonafide, Linia Nocna, Xxanaxx czy Ralph Kamiński.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W efekcie powstał też specjalny profil akcji na Instagramie oraz oficjalne logo koncertu „Artyści Przeciw Nienawiści”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dokładna data i miejsce koncertu zostaną ogłoszone wkrótce.
PS
Agencja 180heartbeats + Jung v Matt nawiązała współpracę z marką Absolut, w ramach której wypromuje nową limitowaną butelkę Absolut Drop of Love. Atrament użyty na butelkach został przygotowany z przetworzonej farby z rasistowskich i homofobicznych haseł namalowanych na ścianach wielu miast.
PS2
Rimmel postanowił walczyć z beauty hejtem, który dotyka co czwartej kobiety na świecie. W związku z tym marka stworzyła akcję #IWillNotBeDeleted, której ambasadorkami są Cara Delevigne, Rita Ora oraz Red Lipstick Monster.
PS3
Na początku września 2018 roku wystartowała kampania społeczna Love Over Hate! Jej celem było zachęcenie Polaków do walki z hejtem poprzez okazywanie sobie pozytywnych emocji, wzajemnego zrozumienia i akceptacji.
PS4
„Pedał”, „szmata”, „brudas” – a jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko? Społeczna kampania HejtStop przypomina, że niespełna kilka sekund czasu wystarczy, aby przeciwstawić się zalewowi mowy nienawiści w sieci.
PS5
Fundacja Cybersmile stworzyła wraz z Chessie King (instagramerką, która bardzo mocno działa na rzecz samoakceptacji) kampanię, która demonstruje niszczący wpływ negatywnych komentarzy. Akcja zaczęła się od zwykłego postu na profilu Chessie, gdzie ta mówiła o pewności siebie.