Bard może połączyć się z Waszymi aplikacjami i usługami Google

O autorze
3 min czytania 2023-09-20

Jedną z największych zalet Barda, eksperymentu polegającego na współpracy z generatywną sztuczną inteligencją, jest jego zdolność do dostosowania swoich odpowiedzi do Waszych potrzeb. Możecie na przykład poprosić go o utworzenie dokumentu z planem podróży dla siebie i znajomych, przygotowanie reklamy online lub pomoc w wyjaśnieniu dziecku terminu naukowego. Teraz Bard radzi sobie jeszcze lepiej z dostosowaniem odpowiedzi do potrzeb użytkowników, dzięki czemu możecie łatwo wcielać swoje pomysły w życie. 

19 września br. wprowadzono najbardziej zaawansowany model Barda. Dotychczasowe funkcje w języku angielskim będą teraz dostępne w nowych językach i krajach, umożliwiono również integrację Barda z aplikacjami i usługami Google, aby użytkownicy mogli uzyskać bardziej pomocne odpowiedzi, a także ulepszono funkcję „Wyszukaj w Google”, dzięki czemu można zweryfikować poprawność odpowiedzi w wyszukiwarce. 

Dostęp w większej liczbie miejsc 

Google nie ustaje w odpowiedzialnym podejściu do rozwijania Barda, w związku z czym funkcji dostępnych do tej pory tylko w języku angielskim od teraz będzie można korzystać także w ponad 40 innych językach. Dotyczy to przesyłania obrazów za pomocą Obiektywu Google, otrzymywania odpowiedzi w formie obrazów z wyszukiwarki Google i modyfikowania odpowiedzi Barda. 

Połączenie z aplikacjami i usługami Google 

19 września br. uruchomiono angielską wersję rozszerzeń do Barda (ang. Bard Extensions) – zupełnie nowy sposób interakcji i pracy z Bardem. Dzięki tej funkcji Bard może wyszukiwać i wyświetlać odpowiednie informacje pochodzące z narzędzi Google, z których korzystacie na co dzień – takich jak Gmail, Dokumenty, Dysk, Mapy, YouTube oraz Loty i hotele – nawet jeśli potrzebne informacje rozproszone są w wielu aplikacjach i usługach. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na przykład jeśli planujecie wycieczkę do Wielkiego Kanionu Kolorado (zwykle taka wyprawa oznacza mnóstwo otwartych kart w przeglądarce z różnymi szczegółami), możecie teraz poprosić Barda o pobranie z Waszego Gmaila dat, które pasują wszystkim uczestnikom, sprawdzić w czasie rzeczywistym informacje o lotach i hotelach, wyznaczyć wskazówki dojazdu na lotnisko w Mapach Google czy nawet obejrzeć filmy w YouTube z propozycjami aktywności na miejscu – a wszystko to w ramach jednej konwersacji z Bardem. 

Albo wyobraźcie sobie, że ubiegacie się o nową pracę i korzystacie przy tym z pomocy Barda. Polecenie dla Barda może brzmieć następująco: „Znajdź na Dysku moje CV z czerwca 2023 i podsumuj je w krótkim akapicie”. W kolejnym kroku możecie rozpocząć pracę nad Waszym nowym listem motywacyjnym. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dołożono wszelkich starań, aby chronić dane osobowe. Jeśli zdecydujecie się korzystać z rozszerzeń Workspace, Wasze treści z Gmaila, Dokumentów i Dysku nie będą widoczne dla weryfikatorów, wykorzystywane przez Barda do wyświetlania Wam reklam ani do trenowania jego modelu. Oczywiście zawsze macie kontrolę nad ustawieniami prywatności i możecie decydować, jak chcecie korzystać z tych rozszerzeń, a także wyłączyć je w dowolnym momencie. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Łatwe sposoby sprawdzania poprawności odpowiedzi i korzystania z udostępnionych rozmów 

Od teraz przy odpowiedzi w języku angielskim możecie używać w Bardzie przycisku „Wyszukaj w Google” („Google it”), aby łatwiej zweryfikować informacje. Ta nowa funkcja korzysta z osiągnięć Google Research i Google DeepMind. Po kliknięciu ikony „G” Bard przeczyta odpowiedź i oceni, czy w internecie znajdują się treści potwierdzające jej treść. Gdy poprawność stwierdzenia da się ocenić, możecie kliknąć wyróżnione frazy i uzyskać z wyszukiwarki więcej informacji, które je potwierdzają lub im zaprzeczają. Ułatwiono także korzystanie z rozmów innych użytkowników z Bardem. Kiedy ktoś udostępni Wam czat z Bardem za pomocą linku publicznego, możecie kontynuować rozmowę i zadać Bardowi dodatkowe pytania na poruszony w nim temat lub wykorzystać go jako punkt wyjścia do własnych pomysłów. 

Jak dotąd najbardziej zaawansowany model Barda 

Wszystkie te nowe funkcje są możliwe dzięki aktualizacjom, jakie wprowadzono w najbardziej wydajnym modelu PaLM 2. W oparciu o opinie użytkowników wytrenowano model tak, aby był bardziej intuicyjny i pomysłowy. Niezależnie od tego, czy chcecie współpracować nad czymś kreatywnym, zacząć w jednym języku i kontynuować w innym (z ponad 40), czy też poprosić o pomoc w kodowaniu, Bard odpowie z jeszcze większą jakością i poprawnością. 

Wypróbujcie najnowsze funkcje na bard.google.com.

PS Nowa podstrona w Trendach Google poświęcona wyborom parlamentarnym

Google wprowadza specjalną podstronę w Trendach Google, pokazującą zainteresowanie Polek i Polaków zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi. Znajdują się tam informacje m.in. o tym, którzy politycy, partie polityczne i hasła związane z wyborami są najczęściej wyszukiwane w Polsce.

PS2 Android ze zmienionym logo. Google oficjalnie zaprezentowało nową identyfikację wizualną

Tuż przed premierą nowego systemu operacyjnego Android 14, Google pochwaliło się jego odświeżoną identyfikacją. Logo zyskało na trójwymiarowości. Nie będzie już także pisane z małej litery.