Dziedzictwo sztuki awangardowej w nowej kolekcji marki Pan tu nie stał we współpracy z Muzeum Sztuki w Łodzi

Seria PTNS PROJEKT to jesienno-zimowa propozycja odzieży, akcesoriów i dodatków do użytku domowego łódzkiej firmy Pan tu nie stał. Pierwsza kolekcja z serii powstała we współpracy z Muzeum Sztuki w Łodzi i czerpie z dziedzictwa sztuki awangardowej oraz twórczości artystów XX i XXI wieku.
O autorze
2 min czytania 2018-10-02

Seria przygotowana ze współpracy z Muzeum Sztuki w Łodzi czerpie z dziedzictwa sztuki awangardowej oraz twórczości artystów XX i XXI wieku takich jak: Bruno Jasieński, Kazimierz Malewicz, Karol Hiller, Jadwiga Sawicka oraz Liam Gillick. Ideą współpracy jest wymiar edukacyjny, powiązanie mody z łódzką instytucją kulturalną oraz jej artystami i zainspirowanie się unikatowymi dziełami muzeum.

„Sztuka to nie tylko suma obiektów na ścianach i postumentach, ale też idee i poglądy, które inspirują, budzą refleksję nad światem i kreatywność w kolejnych pokoleniach twórców. Niezależność i oryginalność charakteryzują nie tylko artystów, których prace można zobaczyć w kolekcji sztuki XX i XXI wieku w Muzeum Sztuki w Łodzi, ale też projekty autorstwa PTNS. Cieszymy się, że możemy wspierać zdolnych lokalnych projektantów i razem z nimi językiem projektowania opowiadać o sztuce” – mówi Maria Gmerek z Działu Komunikacji Muzeum Sztuki w Łodzi.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W serii PTNS PROJEKT stworzono jeszcze dwie kolekcje – „Składaj mnie jak chcesz” skupia się na modułowości tzn. odczepienie z kurtki jednego elementu umożliwia zrobienie z niego torby, odczepiane kieszenie można zamontować zarówno do bluzy, kurtki, spodni, czy plecaka. 

Z kolei trzecia kolekcja „Ku przyszłości” czerpie z projektowania użytkowego i przewodzą jej takie motywy jak: kratka milimetrowa, cyrkiel, ekierka, nadruki typu „Przyszłość”, „Rzemiosło” czy plakat filmowy Wiktora Górki z 1973 roku „Odyseja Kosmiczna”. Więcej o kolekcji szok.ptns.eu/projekt.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ciekawostka

Większość produktów serii PTNS PROJEKT to zakodowane źródła informacji o artyście, dzięki zewnętrznej metce z ciągiem cyfr. Odszyfrowanie ich jest możliwe za pomocą kartonowego dekodera dołączonego do zakupu z instrukcją obsługi wydrukowaną na kalce technicznej. Po wpisaniu kodu na dedykowanej platformie edukacyjnej projekt.ptns.eu pojawi się opis dzieła będącego inspiracją dla powstałego produktu.

Dla żądnych wiedzy

Właściciele przedsiębiorstwa oprócz kolekcji zaplanowali również serię warsztatów i spotkań o charakterze edukacyjnym dla osób zainteresowanych pogłębieniem wiedzy w zakresie tworzenia neonów, plakatów i szyldów. Wszystkie wydarzenia odbędą się w Łodzi, Warszawie i Krakowie i trwać będą od października tego roku do lutego 2019. Warsztaty tworzenia neonów zrealizuje firma Neonoff w Łodzi, zaś warsztaty projektowania plakatów poprowadzi projektant PTNS, Bartek Bojarczuk w Warszawie. Warsztaty robienia szyldów zrealizuje Goodlooking Studio w Warszawie, a lekcję projektowania dla dzieci poprowadzi Joanna Guszta z Ładne Halo w Łodzi. Dodatkowo, marka planuje spotkania we współpracy z wydawnictwem Karakter z Olgą Drendą. Wydarzenie będzie miało charakter premiery nowej książki Olgi, „Wyroby” – o domorosłych projektantach i kiczowatych dekoracjach ogrodów. Oprócz tego odbędzie się spotkanie o twórczości Karola Śliwki, które poprowadzi Patryk Hardziej.

PS

Sztuka i popkultura nieustannie się przenikają. Muzeum Narodowe w Warszawie postanowiło wykorzystać ten fakt i stworzyło nietypowe wydarzenie, podczas którego poszukiwane były obrazy pojawiające się w teledysku do utworu „Nagasaki” Katarzyny Nosowskiej.

PS2

Osoby zajmujące się zawodowo promocją kultury i sztuki opowiadają o tym, jakie metody marketingowe są według nich najskuteczniejsze w promocji działań kulturalnych.

PS3

Muzea nie są dostępne tylko dla wtajemniczonych, to otwierająca się na społeczeństwo przestrzeń, w której każdy może znaleźć coś dla siebie. To miejsce spotkań ze sztuką i innymi ludźmi. Muzeum Narodowe w Poznaniu stworzyło kampanię, którą docenili Internauci.

PS4

Jak wyglądała praca kobiet zatrudnionych w fabryce Wedla w czasach PRL-u? W dniach 29.09-28.10 b.r. LOTTE Wedel zaprasza na wystawę Muzeum Pragi „Krem i czekolada”, poświęconą wspomnieniom kobiet, które pracowały w warszawskich zakładach produkujących kosmetyki i czekoladowe słodycze w latach 1950-1989.