Pozew trafił do sądu w Hong Kongu. Oskarżenie jest związane z naruszeniem praw autorskich. To nie pierwsza tego rodzaju sprawa. H&M regularnie zbierało dowody związane z nieetycznym funkcjonowaniem Shein od lipca 2021 roku. W pozwie marka odniosła się, np. do kopiowania projektów strojów kąpielowych oraz swetrów. H&M domaga się nieokreślonego jeszcze odszkodowania oraz wydania nakazu dla Shein, który powstrzyma giganta fast-fashion przed naruszaniem praw autorskich oraz wykorzystywaniem znaku towarowego.
Niezależni projektanci walczą z Shein
Okazuje się, że nie tylko konkurencji branży fashion mają problem z kradzieżą ich projektów. 11 lipca b.r. do sądu federalnego w Kalifornii wpłynął pozew od niezależnych projektantów, którzy wykazali, że Shein regularnie kopiowało ich ubrania.
Zobacz również
– Marka zarobiła miliardy, tworząc tajny algorytm, który zdumiewająco determinuje rodzące się trendy w modzie i łączy go ze strukturą korporacyjną, w tym schematami produkcji i realizacji, które są perfekcyjnie wykonane – twierdzą artyści Krista Perry, Larissa Martinez i Jay Baron.
Rosnące kontrowersje wokół Shein
Shein nie ma ostatnio dobrego czasu. Regularnie pojawiają się oskarżenia skierowane w stronę lidera fast-fashion. Nie tak dawno pisaliśmy o wycieczce amerykańskich influencerów do fabryki sklepu, podczas której publikowali w sieci relację m.in. z zadowolonymi i uśmiechniętymi pracownikami fabryki. Influencerzy zebrali masę negatywnych komentarzy, w których internauci przypominali, np. o odkrytych w 2022 roku skandalicznych warunkach pracy w Shein.
PS Shein otworzy 30 tymczasowych sklepów stacjonarnych w Europie
Gigant branży fast fashion otworzył w maju br. nowe biuro w Dublinie, które ma być strategicznym centrum administracyjnym. Następnie Shein ogłosiło, że w regionie EMEA powstanie 30 sklepów typu pop-up.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2 Fast fashion – jak rozwija się szkodliwa moda i skąd sukces marki Shein?
Globalna produkcja odzieży stale rośnie, powodując niebezpieczne zmiany w środowisku naturalnym. Przyczynia się do tego branża fast fashion, w której liderem jest Shein. Skąd popularność ultraszybkiej mody i jak chiński gigant odzieżowy podbił serca pokolenia Z, wyczulonego na kwestie środowiskowe?
Słuchaj podcastu NowyMarketing