#NameTheBias: kampania, która przekonuje, że uprzedzenia i luki płacowe zaczynają się od pochodzenia

#NameTheBias: kampania, która przekonuje, że uprzedzenia i luki płacowe zaczynają się od pochodzenia
8 stycznia przypada Dzień Luki Wynagrodzeń Wynikającej z Pochodzenia Etnicznego i z tej okazji organizacja People Like Us rozpoczęła kampanię #NameTheBias. Jej celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że kandydaci noszący nazwiska osób należących do mniejszości etnicznych muszą złożyć o 60% więcej podań o pracę, aby otrzymać telefon zwrotny w porównaniu do białych kandydatów będących Brytyjczykami.
O autorze
1 min czytania 2025-01-09

Z badań przeprowadzonych przez pracowników Uniwersytetu Oksfordzkiego wynika, że różnica w zarobkach i łatwości znalezienia pracy pomiędzy białymi Brytyjczykami i osobami pochodzącymi z mniejszości społecznych nie uległa zmianie od lat 60. XX wieku, a jej źródeł można doszukiwać się m.in. w imionach mieszkańców Wielkiej Brytanii. Tę trudną sytuację postanowiła w kampanii #NameTheBias naświetlić organizacja People Like Us, promująca i wspierająca profesjonalistów z branży mediów, marketingu i komunikacji pochodzących ze środowisk czarnoskórych, Azjatów, mieszanych ras i mniejszości etnicznych. 

Głównym elementem kampanii jest dwuminutowe wideo, które wyreżyserowała, mieszkająca na co dzień w Kopenhadze, Naghmeh Pour, zdobywczyni wielu nagród, w tym m.in. podczas konkursu Young Director Award za film „Iran-e Man”. Autorka koncentruje się przede wszystkim na kwestii imienia, jako nośnika informacji o każdym z nas: w tym także naszym pochodzeniu i potencjalnej wartości na rynku pracy. Celem akcji #NameTheBias jest nie tylko wzbudzenie dyskusji w brytyjskim społeczeństwie, ale także zwrócenie uwagi rządu brytyjskiego na problem nierówności społecznych na tamtejszym rynku pracy.

Punktem wyjścia w akcji filmu jest kwestia związana z imieniem i nazwiskiem kandydata do pracy. Sama Pour, urodzona w Iranie, ustami jednej z bohaterek zwraca uwagę na to, że: „Moje imię może oznaczać, że zarabiam mniej. Ale wiem, że jestem warta więcej”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za realizację kampanii #NameTheBias odpowiedzialne jest niezależne studio kreatywne Worth Your While.

Zdjęcie główne: YouTube

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS „Ladies First”: Answear symbolicznie zwraca uwagę na lukę płacową. Wprowadza różne zniżki na ofertę dla kobiet i dla mężczyzn