Marka kosmetyczna Dove od lat prowadzi szeroko zakrojoną kampanię, której celem jest budowanie pewności siebie wśród kobiet i wyznaczanie nowych, realnych i indywidualnych standardów piękna. Wraz z wejściem w 2025 roku, brand rozpoczął akcję #NewYearsUnresolution (pol. #postanowieNIE), w której przekonuje, że nie warto iść przez życie w zgodzie z utartymi schematami.
W internecie pojawiły się nagrania, w których ambasadorki akcji Dove (m.in. brytyjska influencerka Imogen Horton) piszą na samoprzylepnych karteczkach postanowienia noworoczne dotyczące wyglądu, a następnie drą notatki na znak protestu wobec przyjętym normom. Każde nagranie jest opatrzone hasztagiem #NewYearsUnresolution.
Zobacz również
Pomysłodawcy kampanii zachęcają, aby dołączyły do niej kobiety z całego świata. Wystarczy iść w ślady Horton i nagrać któtkie wide pokazujące niszczenie karteczki, na której zapisane jest „noworoczne nie-postanowienie”, albo skorzystać z wirtualnych karteczek samoprzylepnych dostępnych na TikToku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W Polsce takie #PostanowieNIE w styczniu podejmują współpracujące stale z marką i znane z działań na rzecz różnorodności i ciałopozytywności: Joanna Koroniewska, Ewa Grzelakowska–Kostoglu, Kinga Sawczuk, Ania Guellard, Justyna Lis, Karolina Czak, Natalia Szymaniec oraz Justyna Mazur-Kuderska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wiele kobiet stawia sobie noworoczne postanowienia, aby zmienić swoje ciała, ale często są to niespełnione cele, podyktowane wąskimi standardami piękna w społeczeństwie. Odwracają naszą uwagę od tego, co naprawdę się liczy – powiedziała profesor Phillippa Diedrichs, ekspertka ds. wizerunku ciała w Centre of Appearance Research na University of West England.
Poza nagraniami w mediach społeczościowych Dove, akcja #NewYearsUnresolution obejmuje również 90-sekundowe wideo opublikowane na YouTubie. Jego scenariusz opiera się na historii kobiety, która na co dzień celebruje małe, życiowe radości w pełnej zgodzie z samą sobą i bez oglądania się na nierealistyczne standardy piękna.
Dotychczas Dove zrealizowało już takie akcje, jak „Most Likely”, „Prawdziwe piękno w dobie sztucznej inteligencji”, czy „Piękno się nie starzeje”. Każda z nich miała na celu wzmocnienie poczucia własnej wartości wśród kobiet i dziewcząt na całym świecie, a także zmianę sposobu prezentowania piękna przez marki z rozmaitych obszarów.
Zdjęcia główne: YouTube