Kilka dni temu głośno zrobiło się o filmiku o nazwie „Jak daleko posunie się za pieniądze”, opublikowanym na kanale youtubera znanego jako Kamuś (wcześniej współpracował on z innym patoinfluencerem – Lordem Kruszwilem). W wideo wspomniany twórca płacił pewnemu chłopakowi za wykonywanie upokarzających zadań – „bohater” materiału musiał na przykład skoczyć do śmietnika z balkonu czy też robić cegły na swojej głowie.
Krótko po publikacji wideo pewna internautka zauważyła, że maltretowany i poniżany chłopak to były wychowanek domu dziecka i jest osobą niepełnosprawną umysłowo. „Co za tym idzie nie potrafi zbyt dobrze (o ile w ogóle) przewidywać skutków swoich działań, ani podejmować racjonalnych decyzji” – napisała internautka Agnieszka Chułek we wpisie na Facebooku.
Zobacz również
-
Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r. [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Warto tutaj przy okazji zaznaczyć, że kontrowersyjny materiał, w zaledwie kilka godzin, odtworzyło ponad 400 tys. internautów. Film zebrał także kilkadziesiąt tysięcy łapek w górę.
Mimo tak wielu wątpliwie „pozytywnych” reakcji na film, wśród internautów ruszyła akcja zgłaszania wideo autorstwa patoinfluencera. Niestety na reakcję YouTube trzeba było trochę poczekać – wideo „Jak daleko posunie się za pieniądze” zostało usunięte z platformy dopiero po kilku dniach, co spotkało się z negatywną reakcją wielu osób, w tym m.in. ekspertów z branży influencer marketingu.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Dziś wpływową osobą może stać się każdy – nie tylko ci podróżujący po świecie i dobrze ubrani, ale też ci którzy publikują swoje relacje z libacji alkoholowych, bójek i rynsztokowych potyczek słownych. Patoinfluencerzy są niezwykle atrakcyjną grupą zarówno dla młodych odbiorców, jak i reklamodawców, którzy nie boją się z nimi współpracować.
PS2
Patoinfluencerka Linkimaster opublikowała na swoim Instagramie relację, w której pochwaliła się, że korzysta z usług Ubera. Bolt postanowił więc wykorzystać to do promocji swoich usług i zareklamował się hasłem „Aplikacja do zamawiania przejazdów, z której nie korzysta Linkimaster”.
PS3
Czy wulgarny post może być dobrym sposobem na reklamę? W ubiełym roku facebookowy wpis pizzerii Avocado Przeworsk podbijał internet.