Dove to marka kosmetyczna należąca do grupy Unilever. Poza produktami do higieny brand słynie też z sugestywnych, zapadających w pamięć kampanii, w których mowa przede wszystkim o naturalnym pięknie. Aktywiści Greenpeace zwrócili jednak uwagę na coś innego: przy produkcji wielu kosmetyków Dove powstaje bowiem potężna ilość plastikowych odpadów, istotnie wpływających na zanieczyszczenie środowiska naturalnego.
Na froncie budynku, w którym swoją siedzibę ma Unilever, pojawił się więc baner w wymiarach 13×8 metrów, nawiązujący do kultowej akcji Dove „Real Beauty” (pol. „Prawdziwe piękno”). Grafika przedstawia hasło odpowiednio zmienione na potrzeby proekologicznej kampanii: „Real Beauty Isn’t That Toxic” (pol. „Prawdziwe piękno nie jest tak toksyczne”).
Zobacz również
Ponadto, aktywiści Greenpeace zabarykadowali się na konstrukcji przypominającej opakowania dezodorantów Dove, które stanęła pod budynkiem Unilever. W typ przypadku tradycyjne logo marki zamieniono na „Dead Dove” (pol. „Martwe Dove”/„Martwy gołąb”).
– Aresztowanie tych aktywistów pokazuje, jak wielcy truciciele, tacy jak Unilever, kryją się za nowymi rządowymi prawami kneblującymi, aby kontynuować swoje destrukcyjne zachowanie. To oni, a nie pokojowi protestujący, powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialności – tłumaczy Will McCallum, jeden z dyrektorów wykonawczych Greenpeace UK.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Greenpeace wzywa firmę Unilever do całkowitego wycofania jednorazowego plastiku ze swoich towarów i rozpoczęcie procesu jego ponownego wykorzystania w ciągu najbliższych 10 lat.
PS „Koala burger”: Greenpeace walczy z wylesianiem dzikiej przyrody
Greenpeace Australia walczy z niszczeniem i wylesianiem dzikiej przyrody na rzecz produkcji wołowiny potrzebnej do produkcji kanapek w sieci restauracji McDonald’s. W tym celu pluszowe koale wspięły się na jedną z restauracji w Melbourne. Powstał także… „Koala burger”.
PS2 „Piękno się nie starzeje”: kampania Dove na temat presji młodego wyglądu
Firma Dove pokazuje, że pięknym jest się w każdym wieku. Kampania „Piękno się nie starzeje” skupia się na nierealistycznych oczekiwaniach dotyczących wyglądu osób starszych.