>>> Sprawdź przegląd tygodnia [13-19.04.2024].
Polecamy kolejną dawkę inspiracji. Tym razem na liście polecajek znalazły się narzędzia pracy jutra, Mapa Trendów 2024, raport człowiek vs AI, wykład prof. W. Ducha o sztucznej inteligencji oraz porcja ciekawych podcastów.
Zobacz również
Narzędzia pracy jutra
Czy zastanawiasz się czasem, jak będziemy pracować w przyszłości i jakich narzędzi używać? Co sprawia, że aplikacja biznesowa jest naprawdę skuteczna i użyteczna dla pracowników? Zapraszamy do lektury najnowszego trend booka przygotowanego przez Autentika, który gromadzi wnioski i doświadczenia dziesięciorga ekspertów z polskiego rynku. „Work Tools of Tomorrow – Narzędzia pracy jutra” to baza wiedzy na temat nowoczesnych narzędzi do pracy, optymalizacji procesów oraz roli technologii AI w aplikacjach biznesowych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?
Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mapa Trendów 2024
Po raz siódmy założony przez Natalię Hatalską infuture.institute publikuje Mapę Trendów, czyli narzędzie, które we współczesnym świecie niepewności i kryzysów wskazuje, na co zwracać uwagę obecnie i na co się przygotować w przyszłości. Na tegorocznej Mapie Trendów znalazło się siedem najważniejszych megatrendów określanych jako: Świat przeobrażeń społecznych, Świat AI, Świat lustrzany, Alternatywne światy, Zrównoważony świat, Świat kryzysów zdrowotnych, Świat wojen.
Dezinformacja oczami Polaków 2024
12 kwietnia premierę miał raport „Dezinformacja oczami Polaków”, który został opracowany w ramach Koalicji „Razem Przeciw Dezinformacji”. Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, jak istotny wpływ dezinformacja wywiera na społeczeństwo, podważając zaufanie między ludźmi, zacierając granicę między faktem a fikcją oraz pogłębiając społeczne podziały.
Ranking blogów e-commerce
Najpopularniejsze blogi e-commerce w Polsce według ruchu organicznego to: DOZ, wApteka oraz Morele. Agencja Elephate opublikowała tegoroczną edycję raportu „Ranking blogów w e-commerce”. Eksperci poddali analizie aż 524 sklepy internetowe z 32 branż.
Podcasty/rozmowy warte posłuchania
- Dlaczego Polacy kochają marki własne? Marki własne sieci dyskontowych takich jak Lidl czy Biedronka szturmem zdobywają portfele klientów. Dlaczego tak się dzieje, jaka stoi za tym strategia biznesowa, marketingowa i komunikacyjna? Jak buduje się takie marki, jakie są różnice pomiędzy nimi a markami producentów? O tym wszystkim rozmawiają w kolejnym odcinku Kanału Strategicznego Wojtek Walczak i Tomek Domański.
- Marcin Kalkhoff dzieli się w rozmowie z Danielem Kotlińskim swoją drogą zawodową, od brand managera do stratega. Odsłania m.in. kulisy pracy nad platformą komunikacyjną dla marki LOT „Ważne, z kim podróżujesz”.
- W piątym odcinku podcastu „Z Buta w Marketing” Oskar Lipiński gości Macieja Bojczewskiego, dyrektora e-commerce roku 2021 FMCG Izba Gospodarki Elektronicznej, COO w Healthlabs i Travelist.pl a aktualnie CEO/co-foundera Klubzabawkowy.pl.
- Bartek Pucek i Jarosław Kuźniar zastanawiają się, jak poradzić sobie z dystraktorami i jak pracować produktywnie w świecie chaosu.
- Monika Borycka i Joanna Frota Kurkowska rozmawiają o Trend Report od Future Today Institute. Pokazują, jak wyciągnąć największą wartość z prawie tysiąca stron wiedzy.
- Sztuczna inteligencja czy już sztuczne mózgi? Prof. Włodzisław Duch z UMK prezentuje przekrojowe spojrzenie na rozwój sztucznej inteligencji: od przewidywań, obecnej sytuacji do próby odpowiedzi na to, dokąd zmierza ta gałąź nauki. W wykładzie przedstawione zostały zastosowania AI w codziennym życiu oraz w biznesie i nauce.
Wydarzenia
- W dniach 18-20 kwietnia w Poznaniu trwa NEXT FEST Music Showcase & Conference, czyli 3 dni wypełnione 130 koncertami debiutantów i doskonale znanych publiczności zespołów oraz dyskusji o rynku muzycznym. Wśród panelów m.in. Jak zdobyć uwagę gen Z i music branding.
- 23 kwietnia w Multikinie w Złotych Tarasach odbędzie się konferencja IAB HowTo: Królewski Gambit: jak wygrać w content marketingu. Podczas konferencji dowiesz się m.in. jak zdobyć zaufanie i utrzymać długofalową relację z klientami.
- 24 kwietnia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie odbędzie się #32 ŚRODA, event organizowany przez Łukasza Kępińskiego oraz zespół Tears of Joy agency. Na warsztat wzięta zostanie KREATYWNOŚĆ. Wśród prelegentów: Roma Gąsiorowska, Magda Bereda, Maciek Budzisz i Nadia Długosz.
- 26 kwietnia o godzinie 12:00 zapraszamy na bezpłatny webinar. O tym, jak social media rewolucjonizują e-commerce opowiedzą Grzegorz Berezowski, założyciel i CEO NapoleonCat oraz Paweł Szczyrek, Marketing Team Manager w agencji Ideo Force. Spotkanie poprowadzi Damian Jemioło. ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ DZIŚ
- Poznaj praktyczną stronę pracy projektantów i projektantek w Polsce podczas „Polish Graphic Design Extra Large Talks”, czyli nowej festiwalowej edycji konferencji PGDTalks, która odbędzie się 27 kwietnia w Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Sprawdź szczegóły i upoluj wejściówkę.
- Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie tych kultowych pralin. Projekty można przesyłać do 15 maja br.
- 22-23 maja odbędzie się Infoshare 2024. Ponad 150 czołowych prelegentów z całego świata, najnowsze globalne trendy technologiczne i sztuczna inteligencja. Największe firmy i korporacje, międzynarodowi inwestorzy.
- W dniach 18-20 września 2024 r. odbędzie się XI edycja Konferencji Środowiskowej organizowanej przez Interzero. W tym roku KŚ zawita do Hotelu Sheraton w Sopocie, gdzie przez 2 dni uczestnicy wysłuchają prelekcji ekspertów środowiskowych, przedstawicieli podmiotów działających w branży ochrony środowiska oraz reprezentantów biznesu zajmujących się zrównoważonym rozwojem, cyrkularnością i ESG.