Przychodzimy z kolejną dawką inspiracji. Tym razem na liście polecajek znalazły się, m.in. raport o tym, jakie są polskie Zetki, wyniki konkursu Creative Effectiveness Awards 2024 od Kantar, w którym konsumenci wybrali najlepsze reklamy na świecie czy przewodnik po sztucznej inteligencji od AI IAB Polska dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji pracować z narzędziami AI.
Creative Effectiveness Awards 2024 od Kantar
Kantar przedstawił zwycięzców swoich nagród Creative Effectiveness Awards 2024, przyznawanych za najlepsze reklamy telewizyjne, digitalowe, w serwisach społecznościowych, drukowe, outdoorowe oraz reklamy z całego świata, m.in. testowane przez sztuczną inteligencję.
Zobacz również
Nagrody Kantar to jedyne nagrody oparte na autentycznych opiniach konsumentów na całym świecie. W 2023 roku w testach reklam realizowanych przez Kantar na całym globie wzięło udział 1,97 mln konsumentów. Sprawdź, jakie reklamy zwyciężyły.
Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024 od AI IAB Polska
Eksperci z Grupy Roboczej AI IAB Polska przygotowali „Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024″. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące wdrożenia AI w firmie pod kątem działań marketingowych. Publikacja dostępna jest w dwóch wersjach – jako interaktywny dokument online oraz klasyczny pdf. Przewodnik adresowany jest przede wszystkim do osób zajmujących się marketingiem, które nie miały jeszcze okazji pracować ze sztuczną inteligencją. Materiał zawiera blisko 120 stron opisów i analiz narzędzi AI przydatnych w konkretnych obszarach marketingu.
Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu
KPMG w partnerstwie z Microsoft stworzyło trzecią edycję badania „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu„. Zgodnie z raportem, wskaźnik wzrósł względem poprzedniego roku z 4,4 do 5,1 pkt w dziesięciostopniowej skali. Najwyższy wynik osiągnęła branża finansowa zdobywając 6,2 pkt. Z raportu wynika, że 28% organizacji korzysta już z narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, jednocześnie aż 65% przedsiębiorstw nie mierzy efektywności działania narzędzi opartych na AI.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Gen Z o sobie i otaczającym ich świecie. Jakie są polskie Zetki?
Raport „Gen Z o sobie i otaczającym ich świecie. Jakie są polskie Zetki?” jest wynikiem współpracy między środowiskiem biznesowym a akademickim, a konkretnie agencji marketingu cyfrowego They.pl i Uniwersytetu SWPS. To pierwszy w Polsce raport badawczy o pokoleniu Z, przygotowany przez przedstawicieli tego pokolenia – studentów Uniwersytetu SWPS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach projektu badawczego, agencja They.pl wraz z przedstawicielami Gen Z przyjrzała się kampaniom największych marek kierowanych do nich. Jakie były kluczowe wnioski? Przede wszystkim obserwacja, że poza „fajnością” młodzi potrzebują konkretnych i użytecznych informacji.
Biznes w równowadze: Jak przyspieszyć transformację ESG?
W związku z wejściem w życie dyrektywy CSRD, Ayming Polska, autorzy raportu „Biznes w równowadze: Jak przyspieszyć transformację ESG?”, postanowili zapytać organizacje 250+, m.in. o to, jak przygotowują się na zmiany, jakie wyzwania w związku z nimi identyfikują oraz w jaki sposób zamierzają finansować transformację ESG.
Zgodnie z raportem, tylko 65% polskich firm jest gotowych inwestować w działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Największym wyzwaniem dla firm pozostaje pozyskanie finansowania na inwestycje zrównoważone.
Podcasty
- Dr inż. Jacek Kotarbiński oraz Erwin Wilczyński w drugim odcinku podcastu „Piątka z rynkologii” opowiadają o kreacjach prosto ze świata seriali, roli kulturotwórczej seriali czy udanych kampaniach Lidla.
- Gościem Grega Albrechta był Ben Kuna, współzałożyciel Tylko, czyli firmy, która zanotowała 2,5-krotny wzrost w rok bez zwiększenia zatrudnienia, pozyskała 36 mln euro funduszy czy miała 260 milionów złotych sprzedaży rocznie. Co stoi za sukcesem tego niezwykłego polskiego brandu, który podbija Europę Zachodnią i planuje sprzedaż w Stanach? Jak zrewolucjonizować branżę, która ma tysiąc lat? Jak tworzyć niezapomniane doświadczenia zakupowe, docenione przez ponad 200 tys. zadowolonych klientów, którzy wyposażyli swoje wnętrza z Tylko? Posłuchaj rozmowy.
- W kolejnym odcinku Kanału Strategicznego Wojtek Walczak rozmawia z Tomkiem Domańskim o początku nowego sezonu Formuły 1 oraz o kolejnym sezonie serialu „Drive to Survive”, pokazującym nie tylko kulisy tego sportu, ale przede wszystkim będącym najlepszą i najbardziej skuteczną formą reklamy dla tych wyścigów. A to tylko początek rozmowy o najlepiej robionym, globalnym marketingu sportowym i o tym, jak czerpać z niego inspiracje przy pracy z marką.
- W kolejnym odcinku z serii videocastu Sales & Marketing Power by Pluxee gościnią była Dorota Peretiatkowicz – prezeska zarządu Instytutu Badawczego IRCenter. Ekspertka opowiedziała o wynikach badania dotyczącego skutecznych akcji wsparcia sprzedaży i podzieliła się sekretami angażujących akcji promocyjnych.
Gościem w podcaście „semCAST” Krzysztofa Marca była Joanna Burdek, właścicielka agencji Brand Useful, strateżka, copywriterka, marketerka, wykładowczyni oraz autorka książek. Gościni opowiedziała o swojej najnowszej książce „Neurocopywriting” i podpowiedziała, jak tworzyć treści, które trafią wprost do mózgu klienta.
Wydarzenia
- Już 27 kwietnia w Muzeum Etnograficznym w Warszawie odbędzie się Polish Graphic Design Extra Large Talks, czyli nowa festiwalowa edycja konferencji PGDTalks. Wydarzenie skupi się na praktycznej stronie pracy projektantów i projektantek w Polsce, oferując pełen dzień praktycznych wykładów, branżowych dyskusji, zawodowych konsultacji i networkingowych spotkań.
- W dniach 15-18 maja odbędzie się konferencja SEO Vibes Poland. W tym roku wystąpi na niej ponad 25 czołowych ekspertów z całego świata, m.in. Fery Kaszoni, Liraz Postan, Mads Singers czy Christopher Hofman Laursen. Podczas wykładów, warsztatów i mastermindów prelegenci zaprezentują najświeższe trendy w digital marketingu, które będą przydatne zarówno dla dyrektorów marketingu, właścicieli firm, jak i specjalistów SEO i content marketerów.
- Już 20 maja w Warszawie będzie miała miejsce konferencja Młodzi Dorośli 2024. Podczas konferencji eksperci zastanowią się nad tym, co pomoże w odbudowie dobrostanu Młodych Dorosłych. Wystąpią m.in. Franek Sterczewski, Katarzyna Rozenfeld, Olga Adamkiewicz czy Katarzyna Krzywicka-Zdunek & Dorota Peretiatkowicz (@socjolozki.pl).
- Już 22 i 23 maja w Gdańsku odbędzie się kolejna edycja Infoshare, czyli największego wydarzenia technologicznego i startupowego w Europie Środkowo-Wschodniej. W jednym miejscu spotkają się twórcy oprogramowania, liderzy biznesu, startupowcy, inwestorzy, marketerzy i entuzjaści technologii. Na uczestników czeka kilka scen tematycznych oraz możliwość wysłuchania kilkudziesięciu prelekcji.
- Agencja Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji Tigers United, która odbędzie się już 13 czerwca. Tym razem tematem przewodnim będzie hasło „Rewolucja AI”. Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zagłębić się w świat sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie, odkrywając przy tym pełen potencjał nowych technologii.
PS #NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Łukasz Kosuniak, Michał Sadowski, Artur Jabłoński – co łączy te wszystkie osoby? Podcasty! Czyli darmowe wiedza od doświadczonych praktyków, którą masz na wyciągnięcie ręki. Znajdź audycje dla Ciebie.
PS2 Światowy Dzień Książki 2024. Co czyta branża marketingowa
Z okazji Światowego Dnia Książki postanowiliśmy sprawdzić, co czytają osoby związane z marketingiem. „Kreatywność SA”, „Wielka wojna o chipy”, „The Brand Flip” czy „Sztuka zwycięstwa” – jakie jeszcze tytuły pojawiły się na liście polecanych?
PS3 #PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Dzielimy się kolejną dawką inspiracji. Tym razem na liście polecajek znalazły się: narzędzia pracy jutra, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce i wiele więcej.