#PolecajkiNM cz. 6: omylność ChataGPT, emocje i rozum w neuromarketingu, konferencje SEO Vibes 2024, Impact i Forum IAB

#PolecajkiNM cz. 6: omylność ChataGPT, emocje i rozum w neuromarketingu, konferencje SEO Vibes 2024, Impact i Forum IAB
Przychodzimy do Was z kolejną dawką marketingowych inspiracji. W tej odsłonie cyklu #PolecjakiNM pojawiły się m.in.: raport o najbardziej prestiżowych zawodach w 2024 według Polaków oraz podcasty z Krzysztofem Najderem w roli głównej.
O autorze
4 min czytania 2024-05-10

Przed Tobą kolejna dawka marketingowych inspiracji. Tym razem wzrok redakcji Nowego Marketingu przykuły m.in. newsy o wpływie pandemii na poziom bogactwa poszczególnych narodów, skutecznych sposobach docierania do polskiego konsumenta, a także tegorocznym Forum IAB. Sprawdź, których wydarzeń i jakich nowości absolutnie nie możesz przegapić.

Badanie poprawności tekstów generowanych przez AI

Oto #polecajka od dr. Tomasza Piekota. Rafał Mazur z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie sprawdził poprawność językową tekstów generowanych przez SI na przykładzie ChatuGPT. Warto zapoznać się z artykułem opublikowanym w najnowszym numerze LingVariów.

Wyniki IAB AdEx 2023

IAB publikuje wyniki najnowszego, corocznego raportu AdEx, według którego 2023 roku rynek reklamowy online utrzymał dwucyfrowe tempo rozwojowe. Dzięki czemu wartość całego segmentu wyniosła 7,8 mld zł. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski można wyciągnąć z tej publikacji IAB.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Digital 2024 April Global Statshot Report

Jak ewoluują zachowania użytkowników cyfrowego świata? Co zmieniło się w tej kwestii na w pierwszym kwartale 2024 roku? Jakie miejsce w sieci zajmują przedstawiciele Generazji Z? O tym i o innych aspektach digitalizacji mówi najnowsza odsłona raportu Digital 2024 Global Statshot.

Najbardziej i najmniej prestiżowe zawody z perspektywy Polaków w 2024

Poznaliśmy profesje cieszące się największym i najmniejszym uznaniem Polaków w 2024 roku. Wśród uczestników badania przeważało uznanie dla pracowników ochrony zdrowia i strażaków, zaś za najmniej prestiżowe zawody uznano m.in. polityków i twórców cyfrowych. Więcej na temat najbardziej i najmniej prestiżowych zawodów z perspektywy Polaków w 2024 przeczytasz tutaj.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wskaźnik Bogactwa Narodów 2024

Które narodowości są najbogatsze? Gdzie zamieszkać, żeby móc cieszyć się stabilnością finansową i bez obawy o przyszłość móc spełniać marzenia? Na te pytania odpowiada Wskaźnik Bogactwa Narodów 2024, który został opublikowany przez Warsaw Enterprise Institute. Wniosek? Pandemia negatywnie wpłynęła na stan posiadania wielu z nas.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podcasty

  • Gość Oskara Lipińskiego, Łukasz Wichłacz, to prawdziwy praktyk i duża inspiracja. Biznes rozpoczął od garażu i palety włoskiej kawy w 2013 roku, a dziś jego firma, Coffeedesk, zatrudnia 160 osób i osiąga 100 mln przychodu rocznie. Jak mu się to udało? Jakie zasady wyznaje i jak prowadzi ogólnopolski biznes zdalnie, z Kołobrzegu? Tego dowiesz się z podcastu.
  • W kolejnym odcinku Kanału Strategicznego Wojtek Walczak i Tomek Domański rozmawiają z Kamilą Cichocką, dyrektorką marketingu firmy Microsoft o tym, jakie zmiany przeszła ta międzynarodowa korporacja na przestrzeni ostatnich lat.
  • Czy szybko zmieniający się, czyli nieprzewidywalny świat oznacza inne wyzwania dla brand marketingu? Czy dzisiaj inaczej powinniśmy podchodzić do budowania marki niż kiedyś? Czy powinniśmy dalej stosować narzędzia marketingowe, które powstały kilkadziesiąt lat temu? Co przyjąć za punkt odniesienia, jeśli wszystko się zmienia? O tym, jak budować markę w świecie VUCA rozmawiają Maciej Sznitowski i Krzysztof Najder, strateg marki z trzydziestoletnim doświadczeniem.
  • Jak dotrzeć do polskiego konsumenta? Jak zmienia się Polska jako grupa docelowa? Jak można podzielić Polaków? Tego dowiesz się z rozmowy z Krzysztofem Najderem na kanale Super Efektywny Marketing.
  • Franciszek Georgiew opowiada Szymonowi Darowskiemu między innymi o tym, dlaczego w Tigers wraca na fotel CEO. Uwaga. Rozmowa trwa ponad 5,5h!

Wydarzenia

  • Do 15 maja można przesyłać zgłoszenia w ramach Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie, a łączna pula nagród wynosi ponad 30 000 zł. W jury konkursu zasiądzie m.in. Marcin Małecki, redaktor naczelny Nowego Marketingu. Zgłoś się już dziś!
  • W dniach 15-16 maja odbędzie się Impact, największy kongres gospodarczo-technologiczny w tej części Europy. Na 8 multimedialnych scenach wystąpi 650 mówców, którzy w ramach 23 ścieżek tematycznych pochylą się nad takimi tematami jak m.in. geopolityka, marketing, nowoczesne przywództwo. Ważnym tematem w tym roku będą zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją. Podczas Impact’24 głos zabiorą m.in. była Pierwsza Dama Stanów Zjednoczonych Michelle Obama, znawca tematyki AI Kenneth Cukier (z-ca redaktora naczelnego The Economist), światowej sławy psychoterapeutka Esther Perel, strateg geopolityczny Peter Zeihan, znany politolog Ivan Krastev, ekspert ds. produktywności Chris Bailey, postępowa liderka i była premier Finlandii Sanna Marin oraz aktor i reżyser Jesse Einsenberg. Impact’24 to niewątpliwie wydarzenie, którego nie można przeoczyć. Szczegóły na stronie konferencji: impactcee.com/impact/2024
  • W dniach 15-18 maja odbędzie się konferencja SEO Vibes Poland. W tym roku wystąpi na niej ponad 25 czołowych ekspertów z całego świata, m.in. Fery Kaszoni, Liraz Postan, Mads Singers czy Christopher Hofman Laursen. Podczas wykładów, warsztatów i mastermindów prelegenci zaprezentują najświeższe trendy w digital marketingu, które będą przydatne zarówno dla dyrektorów marketingu, właścicieli firm, jak i specjalistów SEO i content marketerów.
  • Już 20 maja w Warszawie będzie miała miejsce konferencja Młodzi Dorośli 2024. Podczas konferencji eksperci zastanowią się nad tym, co pomoże w odbudowie dobrostanu Młodych Dorosłych. Wystąpią m.in. Franek Sterczewski, Katarzyna Rozenfeld, Olga Adamkiewicz czy Katarzyna Krzywicka-Zdunek & Dorota Peretiatkowicz (@socjolozki.pl).
  • Już 22 i 23 maja w Gdańsku odbędzie się kolejna edycja Infoshare, czyli największego wydarzenia technologicznego i startupowego w Europie Środkowo-Wschodniej. W jednym miejscu spotkają się twórcy oprogramowania, liderzy biznesu, startupowcy, inwestorzy, marketerzy i entuzjaści technologii. Na uczestników czeka kilka scen tematycznych oraz możliwość wysłuchania kilkudziesięciu prelekcji.
  • Również 22 i 23 maja będzie miało miejsce Forum IAB, czyli wydarzenie skupiające się na przyszłości marketingu cyfrowego. 6 bloków tematycznych i 90 spotkań z ekspertami w dziedzinie digital marketingu, oto co wypełni dwa dni spotkań w warszawskim Multikinie Złote Tarasy.
  • 12 czerwca poznasz odpowiedzi na najbardziej palące pytania dotyczące neuromarketingu. Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czy w mózgu istnieją obszary, których stymulacja może rozbudzić potrzebę dokonania zakupu? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy? Wszystko dzięki Q&A z dr. Adamem Zemełką.
  • Agencja Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji Tigers United, która odbędzie się już 13 czerwca. Tym razem tematem przewodnim będzie hasło „Rewolucja AI”. Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zagłębić się w świat sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie, odkrywając przy tym pełen potencjał nowych technologii.
  • 19 czerwca na Stadionie Legii w Warszawie odbędzie się AI Creative Fest, czyli wydarzenie skierowane do miłośników nowoczesnych technologii i kreatywności. Jaką rolę w branży kreatywnej odgrywa sztuczna inteligencja? Czy może zagrozić osobom wykonującym na co dzień m.in. zawód grafika, czy copywritera? Zapowiada się potężna dawka case’ów i okazja do networkingu.

PS #NMInsights: Cyfrowy detoks potrzebny „na już”, czyli o skutecznym ograniczaniu dostępu do social mediów

Nadmiar bodźców, które w dzisiejszym świecie docierają do nas w zasadzie ze wszystkich stron, to niejednokrotnie poważny problem. Dlaczego raz na jakiś czas warto na trochę „wyłączyć się” z internetu? Odpowiedzi m.in. na to pytanie znajdziesz w poniższym tekście. W artykule przeczytasz również o tym:

PS2 „Wystawa się NIE odbędzie”. Trójmiasto zdobią murale z ogłoszeniami nt. obrazów utraconych podczas II WŚ

Ruszyła wystawa mająca przybliżyć miłośnikom sztuki malarstwo utracone podczas II wojny światowej. W przestrzeni miejskiej Gdańska i Gdyni pojawiły się murale przypominające ogłoszenia nt. zaginionych obrazów. Mowa m.in. o „Akcie kobiecym” oraz „Ogierze arabskim”.