#PolecajkiNM cz. 8: raport strategiczny IAB Polska „Internet 2023/2024”, nagrania z konferencji Impact’24, jak prowadzi się 30 firm jednocześnie

#PolecajkiNM cz. 8: raport strategiczny IAB Polska „Internet 2023/2024”, nagrania z konferencji Impact’24, jak prowadzi się 30 firm jednocześnie
Nadszedł czas kolejną dawkę marketingowych inspiracji. W kolejnej odsłonie cyklu #PolecajkiNM pojawiły się m.in.: raport strategiczny „Internet 2023/2024” od IAB Polska, nagrania z konferencji Impact'24, podcast Grega Albrechta z Piotrem Voelkelem czy webinar o projektowaniu uniwersalnym i języku inkluzywnym w instytucji kultury.
O autorze
3 min czytania 2024-05-24

>>> Sprawdź pozostałe #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni.

Przed Tobą kolejna dawka marketingowych inspiracji. Sprawdź, co tym razem wyróżniamy.

Raport strategiczny „Internet 2023/2024” IAB Polska 

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował raport strategiczny pt. „Internet 2023/2024”, w którym analizuje dostępność do sieci w Polsce i sposób korzystania z internetu przez poszczególne grupy społeczne.

Najważniejsze wnioski:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  •  aż 93,3% polskich gospodarstw domowych ma dostęp do internetu,

  • po serii wzrostów w ubiegłych latach, w 2023 roku doszło do spadku odsetka osób deklarujących robienie zakupów przez internet,

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Polacy korzystają z internetu głównie w celu poszukiwania newsów oraz chęci czytania publikowanych online wiadomości,
  • najwięcej czasu online Polacy poświęcają na korzystanie z aplikacji mobilnych zainstalowanych w telefonach (65,6%), a najmniej – na przeglądanie stron internetowych przy pomocy tabletów (0,3%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rynek dóbr luksusowych w Polsce – raport KPMG

Pomimo spadku wysokości dochodów najbogatszych Polaków, rośnie wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce. W ubiegłym roku wzrosła ona o 12,2% r/r, osiągając 42,4 mld zł, przy inflacji na poziomie 11,4%. Tak wynika z raportu KPMG pt. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Nowe wymiary luksusu”.

Co więcej:

  • największym segmentem pozostają samochody premium i luksusowe, którego wartość osiągnęła 25 mld zł, co stanowi wzrost o 7,1% r/r,
  • największy wzrost (23,8%) r/r odnotował sektor luksusowych hoteli i SPA, którego wartość szacuje się na poziomie 5,8 mld zł,
  • w 2023 roku Polska odpowiadała za blisko jedną trzecią wartości sprzedaży dóbr luksusowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Czy twoja firma bierze odpowiedzialność za przyszłość? Dołącz do badania

W 2024 roku ukaże się druga edycja raportu „Odpowiedzialni za przyszłość”. Będzie ona wzbogacona o dodatkowe sekcje tematyczne, pokazujące stosunek do odpowiedzialności biznesu za przyszłość i edukację z perspektywy startupów, biznesów zarządzanych przez kobiety oraz uczelni wyższych, kształcących na kierunkach biznesowych, szczególnie w zakresie ESG i zrównoważonego rozwoju. 

Na raport będzie składać się część prezentująca wyniki badania z komentarzami ekspertów, case study pokazujące dobre praktyki z rynku oraz wywiady z liderami biznesu, edukacji i samorządu. Raport pokaże aktualny stosunek biznesu do edukacji i społecznej odpowiedzialności biznesu. 

Zostań częścią badania oraz raportu – wypełnij ankietę i pokaż, jak twoja firma wpływa na to, co ją otacza.

40 slajdów z Insummit Youth’24 

Insummit Youth to event, wymyślony po to, aby dostarczać odpowiedzi na trzy ważne pytania dotyczące młodych pokoleń:

  1. Co nowego i ważnego się dzieje w świecie pokoleń Alpha i Zet?
  2. Dlaczego młodzi ludzie robią to, co robią?
  3. Co z tego wynika dla nich samych, dla Ciebie i dla innych?

Prelegenci skupiają się na ważnych dla młodych zjawiskach, tłumaczą ich przyczyny oraz skutki: dla nich samych, dla kultury, społeczeństwa i dla biznesu.

Podczas tegorocznej edycji 10-minutowe wystąpienia zostały podzielone na 9 sesji tematycznych: wartości, zakupy, edukacja, praca i pieniądze, komunikacja, lifestyle, polityka, rozrywka oraz sex education.

Zobacz najciekawsze wnioski i insighty z konferencji.

Impact’24 – nagrania z konferencji

Tym, którzy nie mieli okazji być na tegorocznej konferencji Impact, polecamy uwadze kanał na YouTube „Impact CEE”. Znajdują się tam nie tylko najnowsze nagrania prelekcji, ale także te z poprzednich edycji.

Czego warto posłuchać?

  • Greg Albrecht rozmawia z Piotrem Voelkelem, mecenasem projektów kulturalnych i edukacyjnych, założycielem grupy kapitałowej VOX, współzałożycielem SWPS, założycielem prywatnych uczelni wyższych m.in. Collegium Da Vinci, inwestorem centrum Concordia Design oraz biurowca Bałtyk.

    Jak chłopak z prowincji został multimilionerem? Jak prowadzi się 30 firm jednocześnie? Jak mądrze przygotować dzieci do sukcesji? Skąd w artyście-przedsiębiorcy potrzeba zaangażowania w edukację i psychologię społeczną? Jak dzisiaj wystartowałby biznes, gdyby zaczynał od 0? Między innymi na te pytania znajdziesz odpowiedź w podcaście.
  • Najważniejsze decyzje konsumentów to te, które zapadają przy półkach sklepowych. Jak na nie wpływać? To rola trade marketingu. Właśnie na ten temat w videocaście Sales & Marketing Power by Pluxee rozmawia Damian Jemioło wraz z Robertem Sieńko, New Business Directorem agencji shopper marketingowej – 3m Projekt. Dowiedz się, jak planować działania trade marketingowe i jakie narzędzia warto wykorzystać.
  • W 42. odcinku podcastu „Markotwórstwo” Maciek Sznitowski rozmawia z Krzysztofem Gońką o rebrandingu Decathlonu. Dowiecie się z niej, jak szeroka i strategicznie odważna była decyzja marki o zmianach.
  • Jak inkluzyjnie mówić o ofercie programowej instytucji? Co to znaczy, że coś jest dla wszystkich? W jaki sposób komunikować wydarzenia tak, aby osoby, które chcemy gościć naprawdę czuły się zapraszane? Sprawdź nagranie webinaru od Kadry Kultury, który poprowadziła Barbara Pasterak, pedagożka teatru, edukatorka, animatorka, która zajmuje się dostępnością od 2016 roku.

Najważniejsze wydarzenia

  • 12 czerwca poznasz odpowiedzi na najbardziej palące pytania dotyczące neuromarketingu. Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czy w mózgu istnieją obszary, których stymulacja może rozbudzić potrzebę dokonania zakupu? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy? Wszystko dzięki Q&A z dr. Adamem Zemełką.
  • Agencja Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji Tigers United, która odbędzie się już 13 czerwca. Tym razem tematem przewodnim będzie hasło „Rewolucja AI”. Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zagłębić się w świat sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie, odkrywając przy tym pełen potencjał nowych technologii.
  • Już 19 czerwca w Warszawie odbędzie się AI Creative Fest. Jak wiele potrafi sztuczna inteligencja? Co zmieni w branży kreatywnej, a jakie zmiany już wywołała? Na te pytania odpowiedzą m.in. z Tomek Graszewicz i Jacek Jerzy Jabłoński. 

PS #PolecajkiNM cz. 7: zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR, film „Jak ruchem zmieniać umysł” i „Rozgrzewka przed Forum IAB”

Przychodzimy do Was z kolejną dawką marketingowych inspiracji. W tej odsłonie cyklu #PolecajkiNM pojawiły się m.in.: książka, którą powinien przeczytać każdy marketer, zasady wykorzystania sztucznej inteligencji w PR czy podcast, w którym Marek Gut, współzałożyciel polskiej marki Your KAYA opowiada o sukcesie firmy.