>>> Sprawdź pozostałe #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni.
Przed Tobą kolejna dawka marketingowych inspiracji. Sprawdź, co tym razem wyróżniamy.
Zobacz również
#ZadbajOMental – raport Fundacji eFkropka o zdrowiu psychicznym w sieci
Fundacja eFkropka, we współpracy z firmą Sentione i Fabryką Komunikacji Społecznej, sporządziły raport dotyczący tematu zdrowia psychicznego, zaburzeń i osób potrzebujących pomocy.
Poruszono w nim kwestie związane m.in. z zaburzeniami osobowości i tym, jakiego rodzaju treści na ten temat pojawiają się online. Z raportu wynika, że ponad 88% z nich miało w ubiegłym roku wydźwięk neutralny, a tylko nieco ponad 4,5% – pozytywny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poradnik „Jak mówić i pisać o osobach LGBTQIAP+”
Z okazji Miesiąca Dumy 2024, ukazała się trzecia edycja popularnego poradnika „Jak mówić i pisać o osobach LGBTQIAP+”. Nad nową, rozszerzoną i poprawioną wersaj publikacji pracowali: Yga Kostrzewa, Marcin Dzierżanowski, Karolina Rogaska i Grzegorz Miecznikowski. Poradnik powstał głównie z myślą o dziennikarzach i dziennikarkach, politykach i polityczkach, komentatorach i komentatorkach oraz wszystkich, którzy publicznie wypowiadają się na temat osób LGBTQIAP+. Publikacja była konsultowana z różnorodnymi organizacjami i osobami, zajmującymi się kwestiami równościowymi.
„Leksykon Dobrego Języka”
IKEA opublikowała w sieci „Leksykon Dobrego Języka”, czyli listę określeń i zwrotów dotyczących mniejszości społecznych, które mogą być odebrane w negatywny sposób. W Leksykonie znajdują się podpowiedzi na temat tego, jak mówić w neutralny sposób, m.in. o osobach z niepełnosprawnością lub przedstawicielach mniejszości etnicznych.
Raport „#SzanujęNieDyskryminuję: Język, którym posługują się media przy opisywaniu OzN”
W jaki sposób język wpływa na postrzeganie przez społeczeństwo osób z niepełnosprawnością? Czy tworzenie nowych określeń, dostosowanych do OnZ, ma sens? I wreszcie: jak wygląda dostosowywanie dostępu do treści online dla OnZ? Między innymi na te pytania odpowiada raport Fundacji Avalon „#SzanujęNieDyskryminuję: Język, którym posługują się media przy opisywaniu OzN”. Autorzy badania zapytali grupę 2 tys. osób o to, czy ich zdaniem język stosowany do opisywania OzN w mediach jest właściwy. Chociaż 40% ankietowanych uznało, że tak, to jednak niemal tyle samo (38%) przyznało, że trudno o jednoznaczną opinię na ten temat.
E-handel w Polsce w kwietniu 2024 roku – raport KIG
Krajowa Izba Gospodarcza sprawdziła, jak wyglądał e-handel w Polsce w kwietniu 2024. Jak się okazało, Polacy w kwietniu 2024 roku kupili w internecie towary o wartości 7,011 mld zł, co oznacza wzrost o 9,2% w stosunku do marca i aż 14,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Raport „Chińskie platformy handlowe oczami Polaków”
Firma Pollster opublikowała raport pt. „Chińskie platformy handlowe oczami Polaków”. Jak wskazują badania, najbardziej rozpoznawalne i najczęściej wymieniane przez Polaków platformy zakupowe online to Temu i AliExpress, które bez zastanowienia wymienia już co dziesiąty pytany w wieku powyżej 15 latNajczęściej na chińskich platformach kupujemy ze względów związanych z wygodą.
Raport „Customer Journey 2024. Poszukiwanie i zakup produktów online”
Allegro oraz agencja badawcza Minds & Roses przygotowały raport „Customer Journey 2024. Poszukiwanie i zakup produktów online”. Zgodnie z badaniem, w ciągu ostatniego roku widać stabilizację nastrojów konsumenckich w kraju. Wydarzenia społeczno-ekonomiczne w Polsce i za granicą nie mają już aż takiego wpływu na decyzje zakupowe jak rok wcześniej (38% vs 47%). Ponadto, ponad połowa badanych nadal kupuje w bardziej przemyślany sposób niż wcześniej oraz stara się wydawać jak najmniej i oszczędzać.
Relacja z konferencji Viva Technology 2024
W dniach 22-25.05.2024 r. w Paryżu odbyła się konferencja Viva Technology. Wydarzenie przyciągnęło dziesiątki tysięcy startupów, specjalistów i odwiedzających. W hali Paris Expo Porte de Versailles zebrali się specjaliści z całego świata, aby rozmawiać o rozwoju i potencjałach technologii na kolejne 3-5 lat. Wśród speakerów można było znaleźć przedstawicieli firm technologicznych (np. AWS, Meta, Salesforce, Amazon, Shopify), ale też międzynarodowych brandów (np. LVMH, BNP Paribas, Total, Orange, L’Oréal). Panele dyskusyjne prowadzili z kolei topowi dziennikarze (m.in. z „Financial Times” i BBC). Sprawdź relację z wydarzenia, którą przygotowała Dorota Pindel, R&D Director w agencji WebTalk.
Podcasty, które warto posłuchać
- Wyniki konkursów Innovation, KTR oraz Effie pokazują, że bardzo często kampanie nagradzane za wyniki biznesowe, były wcześniej doceniane za kreatywność i innowacyjność. O takich akcjach rozmawiamy w cyklu „Kreatywność sprzedaje”. Tym razem, w NowyMarketing Podcast, zadaliśmy kilka pytań Justynie Lach, dyrektorce marketingu w YES Biżuteria, która opowiedziała o kampanii „Jestem kobietą”.
- W kolejnym odcinku podcastu „Prosto Do Strategii”, Daniel Kotliński rozmawiał z Zofią Smełką-Leszczyńską – badaczką jakościową i strateżką, psycholożką z doktoratem z kulturoznawstwa, a od niedawna… radną warszawską. Gościni przybliża w rozmowie, jak zaczęła się jej kariera jako strateżki, dlaczego odeszła z agencji i prowadzi działalność freelancerską, jak wykorzystuje analizy semiotyczne i badania etnograficzne do odkrywania istotnych dla marek tropów kulturowych, a także jak wygląda jej ramowy proces strategiczny.
- W odcinku podcastu „Mamy na to slajd” Maria Filcek i Jacek Grzeszak z agencji badawczej Minds & Roses opowiedzieli o konsumentach z prowincji. Goście odpowiedzieli m.in. pytania, jak sobie go wyobrażamy oraz jaki jest potencjał (demograficzny, portfelowy) tej grupy konsumentów?
- Arkadiusz Szczudło w jednym z odcinków podcastu „Okiem prawnika kreatywnych” opowiedział o sprzedaży e-biznesu. Jak ustalić cenę? Co należy umieścić w umowie? Sprawdź.
Wydarzenia warte uwagi
- 12 czerwca poznasz odpowiedzi na najbardziej palące pytania dotyczące neuromarketingu. Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czy w mózgu istnieją obszary, których stymulacja może rozbudzić potrzebę dokonania zakupu? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy? Wszystko dzięki Q&A z dr. Adamem Zemełką.
- Agencja Tigers ogłasza kolejną edycję konferencji Tigers United, która odbędzie się już 13 czerwca. Tym razem tematem przewodnim będzie hasło „Rewolucja AI”. Uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję zagłębić się w świat sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie, odkrywając przy tym pełen potencjał nowych technologii.
- Już 19 czerwca w Warszawie odbędzie się AI Creative Fest. Jak wiele potrafi sztuczna inteligencja? Co zmieni w branży kreatywnej, a jakie zmiany już wywołała? Na te pytania odpowiedzą m.in. z Tomek Graszewicz i Jacek Jerzy Jabłoński.
- 20 czerwca podczas konferencji IAB HowTo:AI Practical Approach, eksperci z Grupy Roboczej AI IAB Polska opowiedzą o tym, jak sztuczna inteligencja wpływa na produktywność wielu biznesów oraz wprowadza istotne zmiany w komunikacji marek z konsumentami. Podpowiedzą również, jak się na te zmiany przygotować.
PS #PolecajkiNM cz. 8: raport strategiczny IAB Polska „Internet 2023/2024”, nagrania z konferencji Impact’24, jak prowadzi się 30 firm jednocześnie
Nadszedł czas kolejną dawkę marketingowych inspiracji. W kolejnej odsłonie cyklu #PolecajkiNM pojawiły się m.in.: raport strategiczny „Internet 2023/2024” od IAB Polska, nagrania z konferencji Impact’24, podcast Grega Albrechta z Piotrem Voelkelem czy webinar o projektowaniu uniwersalnym i języku inkluzywnym w instytucji kultury.