>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!
Zobacz również
- Warszawa to Pippi Långstrump, Wrocław – Galadriela z Władcy Pierścieni, Łódź – David Bowie, a Szczecin – Pocahontas. Wartości marek polskich miast przeanalizował Mateusz Zaremba.
- – Ważne jest, aby marketing odpowiadał na potrzeby klienta oraz współczesnego świata, tworząc jasną, uczciwą komunikację, bez technik manipulacji czy wywierania wpływu – z Marketingową 11 mierzy się Sylwia Skorupińska, dyrektor marketingu w Volvo Firma Karlik.
- W cyklu #OdKulis prezentujemy kulisy powstawania najciekawszych kampanii i akcji ostatnich miesięcy. Tym razem pokazujemy, jak powstawał projekt Heinekena pt. „Pub Museums”, który znalazł się na shortliście Titanium Cannes Lions 2024.
fot. www.heineken.com
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- Kiedy wpadamy w pułapkę skomplikowanego języka i jak się z niej wydostać? Między innymi o tym pisze Joanna Kania.
- Kampanie promujące markę pracodawcy czy te nastawione na rekrutację, wychodzą z HR-owego świata i LinkedIn. Coraz częściej to wielkie produkcje z jeszcze większymi budżetami. Ale czy polskie firmy robią to dobrze? Na to pytanie odpowiada Agnieszka Jagusiak.
- Sprawdź dobre praktyki przetargowe okiem IKEA Retail w Polsce. Wskazówkami podzieliły się: Katarzyna Piwowarczyk (Dyrektorka Marketingu w IKEA Retail w Polsce), Katarzyna Broniarek-Niemczycka (Dyrektorka Komunikacji w IKEA Retail w Polsce) i Olga Kustra-Kowalczyk (Kierowniczka ds. Zintegrowanych Mediów w IKEA Retail w Polsce).
- Sekretarz generalny ONZ, António Guterres, wezwał wszystkie kraje do zakończenia współpracy z firmami, które mają związek z przemysłem paliw kopalnych.
- Powstał system Animal Alerts, który ma pomóc w wykrywaniu trzęsień ziemi z wykorzystaniem informacji dostarczanych na podstawie… stanu zdrowia zwierząt domowych. Wystarczy założyć pupilowi obrożę PetPace wypełnioną czujnikami.
- Idealny gadżet dla fanów sportu nie istnieje? Marka Kopparberg i agencja Neverland stworzyła UPF40, czyli koszulkę, która niemal całkowicie blokuje działanie promieni słonecznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Po opublikowaniu jednego z najnowszych odcinków serii pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę” Jakuba Biela, sieć sklepów Biedronka wysłała do twórcy pismo, w którym „wzywa do zaniechania naruszeń”.
- Dawid Podsiadło kontynuuje swoją trasę po największych stadionach w Polsce. Po raz kolejny na fanów czekają niespodzianki. Tym razem w dniach koncertowych w poszczególnych miastach pojawiają się… budki z lodami oraz merchem.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Z okazji obchodzonego 5 czerwca Światowego Dnia Ochrony Środowiska, przedstawiciele Programu Środowiskowego ONZ przypominają w sieci o tym, że nasza planeta potrzebuje ochrony. Na grafikach zwracają się bezpośrednio do reprezentantów różnych generacji.
- Firma Tillamook wprowadziła na rynek Tillamook iScreen, czyli urządzenie, które sprawia, że to, co znajduje się za nim, staje się niewidzialne. Produkt powstał z okazji Narodowego Dnia Lodów Czekoladowych z myślą o miłośnikach tego przysmaku, którzy nie chcą dzielić się nim ze swoimi domownikami.
- Powstała „AI & Me”, czyli instalacja będąca próbą odpowiedzi na pytanie o to, co wie o nas sztuczna inteligencja. Maszyna ocenia ludzi na podstawie wyglądu, a jej powstanie ma być pretekstem do rozmowy o etycznym wymiarze istnienia AI w naszym życiu.
- Ponad połowa Francuzów uważa, że osoby niepełnosprawne są zależne od innych. Francuski start-up Omni zmienił tę percepcję i stworzył akcję „Omnilivery”, w ramach której niepełnosprawni realizowali dostawy posiłków na specjalnie przystosowanych pojazdach, stworzonych przez firmę.
- IKEA Australia i organizacja Save the Children zorganizowały kampanię pt. „This is not a home”. Pokazują w niej warunki życia osób dotkniętych kryzysem bezdomności m.in. ze względu na przemoc domową.
- Kolumbijskie oddziały sieci sklepów Makro wprowadziły specjalne naklejki przedłużające życie owoców i warzyw (life extending stickers). Wszystko po to, aby ograniczyć zjawisko marnowania żywności wśród klientów.
Raporty
- Wyniki badania Barometr Retail, przeprowadzonego przez Future Mind, pokazują, że:
– tylko 9% respondentów ma dokładnie zdefiniowaną strategię danych konsumenckich,
– 36% twierdzi, że posiada strategię, ale wymaga ona dalszej pracy,
– prawie 40% planuje ją dopiero stworzyć,
– organizacje mają też problemy z podstawowymi zagadnieniami, jak gromadzenie informacji demograficznych, co robi jedynie 12% ankietowanych.
- Sprawdź, jak Polki i Polacy odpowiedzili na pytania: czy wszystkie państwa powinny mieć miejsce na stadionach oraz czy organizacje sportowe są zbyt pobłażliwe wobec krajów łamiących prawa człowieka? Wyniki znajdziesz w raporcie „Wielki sport, wielkie dylematy” od działu badań agencji Havas Media Network – CSA.
- Kantar opublikował ranking BrandZ Most Valuable Global Brands, czyli zestawienie najcenniejszych marek świata za 2024 rok. Zgodnie z danymi, marka Apple osiągnęła historyczny etap rozwoju i stała się pierwszą firmą na świecie o wartości biliona dolarów.
- 6 czerwca w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbyła się finałowa Gala 3. edycji Best Brands Poland, podczas której głosem 8 tys. konsumentów wybrano najsilniejsze marki na polskim rynku. „Oscary Marketingu” w 6. kategoriach zostały przyznane markom: Apple, Dyson, Lay’s, Lubella, Nivea, a także OnlyBio.
Sprawdź szczegóły: Best brands Poland 2024: znamy najsilniejsze marki w Polsce.
Podcasty
- Dawid Medwediuk i Bartosz Góralewicz zagłębiają się w AI Overviews (do niedawna prezentowane przez Google’a pod nazwą Search Generative Experience (SGE)). Posłuchaj, jak przygotować się na rewolucję w wynikach wyszukiwania.
Wydarzenia
- Już 19 czerwca w Warszawie odbędzie się AI Creative Fest. Jak wiele potrafi sztuczna inteligencja? Co zmieni w branży kreatywnej, a jakie zmiany już wywołała? Na te pytania odpowiedzą m.in. z Tomek Graszewicz i Jacek Jerzy Jabłoński.
- 20 czerwca podczas konferencji IAB HowTo:AI Practical Approach, eksperci z Grupy Roboczej AI IAB Polska opowiedzą o tym, jak sztuczna inteligencja wpływa na produktywność wielu biznesów oraz wprowadza istotne zmiany w komunikacji marek z konsumentami. Podpowiedzą również, jak się na te zmiany przygotować.
>>> Więcej znajdziesz w „Polecajkach NM”.