Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

#PrzeglądTygodnia [07.06-13.06.2024]: naklejki przedłużające życie owoców i warzyw, lody od Dawida Podsiadło, najcenniejsze marki świata

#PrzeglądTygodnia [07.06-13.06.2024]: naklejki przedłużające życie owoców i warzyw, lody od Dawida Podsiadło, najcenniejsze marki świata
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 7 a 13 czerwca 2024 roku.
O autorze
3 min czytania 2024-06-14

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!  

  • – Ważne jest, aby marketing odpowiadał na potrzeby klienta oraz współczesnego świata, tworząc jasną, uczciwą komunikację, bez technik manipulacji czy wywierania wpływu – z Marketingową 11 mierzy się Sylwia Skorupińska, dyrektor marketingu w Volvo Firma Karlik.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. www.heineken.com

  • Kampanie promujące markę pracodawcy czy te nastawione na rekrutację, wychodzą z HR-owego świata i LinkedIn. Coraz częściej to wielkie produkcje z jeszcze większymi budżetami. Ale czy polskie firmy robią to dobrze? Na to pytanie odpowiada Agnieszka Jagusiak.
  • Sprawdź dobre praktyki przetargowe okiem IKEA Retail w Polsce. Wskazówkami podzieliły się: Katarzyna Piwowarczyk (Dyrektorka Marketingu w IKEA Retail w Polsce), Katarzyna Broniarek-Niemczycka (Dyrektorka Komunikacji w IKEA Retail w Polsce) i Olga Kustra-Kowalczyk (Kierowniczka ds. Zintegrowanych Mediów w IKEA Retail w Polsce).
  • Powstał system Animal Alerts, który ma pomóc w wykrywaniu trzęsień ziemi z wykorzystaniem informacji dostarczanych na podstawie… stanu zdrowia zwierząt domowych. Wystarczy założyć pupilowi obrożę PetPace wypełnioną czujnikami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Dawid Podsiadło kontynuuje swoją trasę po największych stadionach w Polsce. Po raz kolejny na fanów czekają niespodzianki. Tym razem w dniach koncertowych w poszczególnych miastach pojawiają się… budki z lodami oraz merchem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Firma Tillamook wprowadziła na rynek Tillamook iScreen, czyli urządzenie, które sprawia, że to, co znajduje się za nim, staje się niewidzialne. Produkt powstał z okazji Narodowego Dnia Lodów Czekoladowych z myślą o miłośnikach tego przysmaku, którzy nie chcą dzielić się nim ze swoimi domownikami.
  • Ponad połowa Francuzów uważa, że osoby niepełnosprawne są zależne od innych. Francuski start-up Omni zmienił tę percepcję i stworzył akcję „Omnilivery”, w ramach której niepełnosprawni realizowali dostawy posiłków na specjalnie przystosowanych pojazdach, stworzonych przez firmę.
  • IKEA Australia i organizacja Save the Children zorganizowały kampanię pt. „This is not a home”. Pokazują w niej warunki życia osób dotkniętych kryzysem bezdomności m.in. ze względu na przemoc domową.

Raporty

  • Wyniki badania Barometr Retail, przeprowadzonego przez Future Mind, pokazują, że:

    – tylko 9% respondentów ma dokładnie zdefiniowaną strategię danych konsumenckich,
    – 36% twierdzi, że posiada strategię, ale wymaga ona dalszej pracy,
    – prawie 40% planuje ją dopiero stworzyć,
    – organizacje mają też problemy z podstawowymi zagadnieniami, jak gromadzenie informacji demograficznych, co robi jedynie 12% ankietowanych.

  • 6 czerwca w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbyła się finałowa Gala 3. edycji Best Brands Poland, podczas której głosem 8 tys. konsumentów wybrano najsilniejsze marki na polskim rynku. „Oscary Marketingu” w 6. kategoriach zostały przyznane markom: Apple, Dyson, Lay’s, Lubella, Nivea, a także OnlyBio.

    Sprawdź szczegóły: Best brands Poland 2024: znamy najsilniejsze marki w Polsce.

Podcasty

  • Dawid Medwediuk i Bartosz Góralewicz zagłębiają się w AI Overviews (do niedawna prezentowane przez Google’a pod nazwą Search Generative Experience (SGE)). Posłuchaj, jak przygotować się na rewolucję w wynikach wyszukiwania. 

Wydarzenia

>>> Więcej znajdziesz w „Polecajkach NM”.