#PrzeglądTygodnia [09.08-15.08.24]: najlepsze kampanie z okazji IO 2024, perfumy o zapachu majonezu, trendy w marketingu według ekspertek i ekspertów Effie Poland

#PrzeglądTygodnia [09.08-15.08.24]: najlepsze kampanie z okazji IO 2024, perfumy o zapachu majonezu, trendy w marketingu według ekspertek i ekspertów Effie Poland
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 9 a 15 sierpnia 2024 roku.
O autorze
3 min czytania 2024-08-16

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

  • W kolejnym odcinku cyklu #OdKulis pokazujemy, jak powstawała kampania „DietaNieŻycia” agencji Dentsu Creative i sieci przychodni PsychoMedic. Działania przybliżają problem anoreksji, będącej zaburzeniem psychicznym o największej śmiertelności. Czytaj więcej.
  • W cyklu #25latEffiePoland pytamy ekspertki i ekspertów związanych z konkursem Effie Poland o to, jaki jest przepis na stworzenie kreatywnej kampanii, jak wykorzystać emocje w przekazach reklamowych oraz ogólnie – o przyszłość marketingu. Tym razem zapytaliśmy o to, jakie są najważniejsze trendy w marketingu, które będą dominować w najbliższych latach? Na pytania odpowiedzieli: Olga Barańska, Filip Beźnicki, Beata Czarnacka, Łukasz Gumowski, Barbara Izowska, Joanna Karwowska-Koza, Rafał Lampasiak, Maciej Lissowski, Natalia Kostera, Hania Piotrowicz, Marcin Samek, Agata Twardowska, Jacek Wlazło oraz Katarzyna Zemlik. Czytaj więcej.
  • Igrzyska olimpijskie w Paryżu już oficjalnie za nami. Impreza okazała się nie tylko świętem sportu, ale także ważnym wydarzeniem marketingowym. Kto zaprezentował na nim najlepiej, a kto stracił? Swoją opinią podzielili się: Anna Michałowska, Mateusz Zapała, Marek Myślicki, Michał Banasiak, Marcin Klimczak, Maciej Gronau i Magdalena Bryk. Czytaj więcej.
  • Zespół do spraw AI, powołany na początku roku w Ministerstwie Cyfryzacji, przygotował raport dotyczący zastosowania innowacyjnych rozwiązań sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia społecznego. Czytaj więcej.
  • Sportowcy nie są już jedynie sportowcami. Stali się pełnoprawnymi influencerami. Jak wykorzystują potęgę marketingu cyfrowego? Czytaj więcej.
  • Jak wynika z nowego raportu Colliers pt. „Luxury Retail Brands in CEE-6”, kluczowe czynniki przyciągające marki luksusowe do Europy Środkowo-Wschodniej to wzrost lokalnego poziomu zamożności, dążenie klientów do zachodniego standardu życia oraz potencjał turystyczny miast. Czytaj więcej.
  • Rynek produktów z licencjonowanymi grafikami wart już prawie pół miliarda złotych. Tak mówią najnowsze analizy CPS GfK. Czytaj więcej.
  • W ostatnich dniach mBank stworzył skierowaną do kobiet kampanię reklamową, w której postanowił wyśmiać… krótszą długość życia mężczyzn. Czy to temat, z którego należy się śmiać? Sprawdź felieton autorstwa Michała Gulczyńskiego i Jakuba Chabika. Czytaj więcej.
  • Agnieszka Jaśkiewicz obala mity i pokazuje, czym naprawdę jest mindfulness. Czytaj więcej.
  • Sprawdź trzecią odsłonę cyklu pt. „Neuromarketing w pigułce, czyli jak reklamy oddziałują na mózg” autorstwa Wojciecha Popieli. Tym razem autor zajął się tematem ocieplania wizerunku, a także wyjaśnia, dlaczego nie warto być perfekcyjnym. Czytaj więcej.

Kampanie, akcje i raporty warte uwagi

  • Powraca kultowa koniczyna, czyli logo marki adidas, zarezerwowana zwykle dla kolekcji adidas Originals. Tym razem logo pojawi się na tzw. trzecich koszulkach klubowych Arsenalu, FC Bayern, Juventusu, Manchesteru United i Realu Madryt. Sprawdź.
  • Podczas Copenhagen Fashion Week 2024, w pokazie mody marki Sinéad O’Dwyer, wystąpiła niewidoma modelka. Sprawdź.
  • Organizacja Parkinson Canada wraz z reżyserem Timem Godsallem uruchomiła kampanię, której celem jest zachęcenie Kanadyjczyków cierpiących na chorobę Parkinsona do „znalezienia swojej pewności siebie”. Akcji towarzyszy film promujący, na którym chorujący zostali porównani do tzw. swaggerów. Sprawdź.
  • Firma Dove pokazuje, że pięknym jest się w każdym wieku. Kampania „Piękno się nie starzeje” skupia się na nierealistycznych oczekiwaniach dotyczących wyglądu osób starszych. Sprawdź.
  • Jeden telefon może zmienić życie. A na pewno świadomość, o czym przekonuje Amnesty International. Na Bulwarach nad Wisłą stanęła żółta budka telefoniczna, w której telefon dzwoni non stop. Wystarczy podnieść słuchawkę, aby poznać historie o łamaniu praw człowieka m.in. w Palestynie, Iranie i na Białorusi. Sprawdź.
  • Czy wiesz, jak pachnie… Majonez? Gracz ligi NFL, Will Levis, zainspirował się właśnie tym aromatem i wprowadził na rynek perfumy o zapachu majonezu Hellmann’s. Sprawdź.
  • Marka elf Cosmetics oraz mistrzyni świata w pływaniu niewidomych, Anastasia Pagonis, wprowadzają na rynek limitowaną edycję zestawu produktów z funkcją ułatwiającą poznanie kosmetyków osobom niewidomym oraz słabowidzącym. Sprawdź.
  • Jak będzie wyglądała rynek pracy w przyszłości? To zależy od nas – przekonuje organizacja SheSays. W kampanii poruszono kwestie związane równouprawnieniem kobiet wykonujących zawody kreatywne. Sprawdź.
  • Gigantyczny pluszowy sklep IKEA przemierza angielskie miasto. Horror klasy B? Nie – to kampania „Ways to shop”, promująca wprowadzenie usługi „kliknij i odbierz” na Wyspach Brytyjskich. Sprawdź.
  • Rusza kolejna odsłona miejskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej Dzielnicy Wisła pod hasłem „WISŁA JEST”. W jej ramach odbędzie się premiera filmu „WISŁAw jest” o historii dr. Rzecznego, pilnującego rzecznego nabrzeża, oraz poruszony zostanie temat wody. Sprawdź.

Polecajki

Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:

  • raport „Top 100 Branding Trends”, w którym pojawiły się najciekawsze przykłady działań marketingowych realizowanych w sezonie letnio-wakacyjnym,
  • NapoleonCat prezentuje najnowszą odsłonę raportu dotyczącego aktualnych trendów na TikToku,
  • odcinek podcastu „GrowthBase”, w którym Cezary Zajkowski rozmawia z Martą Klimowicz o firmie Monterail,
  • odcinek podcastu „Z Buta w Marketing”, w którym Oskar Lipiński rozmawia z Patrykiem Czerniejewskim, CEO „Chcę Zostać”, o jego drodze od pomysłu do stworzenia własnego e-commerce,
  • odcinek podcastu „Strefa technologii Uniwersytetu SWPS”, w którym wysłuchasz spotkania Łukasza Szałankiewicza – Audio Leada i znawcy nowych mediów, z Piotrem Stacherą – Lead Sound Designerem oraz kompozytorem. Temat? Odpowiednio dobrane i połączone ze sobą dźwięki, które przenoszą gracza w wirtualny świat, wzmacniając jego doznania wizualne i zaangażowanie w fabułę. Innymi słowy: rola dźwięku w procesie tworzenie gier wideo.

>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS #PrzeglądTygodnia [02.08-08.08.24]: Google z nielegalnym monopolem, jak walczyć z reklamami alkoholu w TV oraz digitalu, #Czasnakobiety w polskim sporcie

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 2 a 8 sierpnia 2024 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing