#PrzeglądTygodnia [28.06-04.07.2024]: tańcząca kosiarka, Fundacja „Maraton Warszawski” kończy współpracę z 4F, hasło „Mam to w D” narusza zasady etyki reklamy

#PrzeglądTygodnia [28.06-04.07.2024]: tańcząca kosiarka, Fundacja „Maraton Warszawski” kończy współpracę z 4F, hasło „Mam to w D” narusza zasady etyki reklamy
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 28 czerwca a 4 lipca 2024 roku.
O autorze
5 min czytania 2024-07-05

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!  

  • W ramach kolejnego odcinka z cyklu „Kreatywność sprzedaje”, w którym przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie 2023, rozmawialiśmy o kampanii „Normalne, że ich dotykam”. Naszą gościnią była Ewa Grzech, która kieruje działem Integrated Communications w Avon Polska.
  • Jak prowadzić konta w mediach społecznościowych i jednocześnie edukować społeczność w zakresie farmacji? Czy można zachować balans między życiem prywatnym i zawodowym, pozostając aktywnym twórcą internetowym? Między innymi na te pytania odpowiada Marcin Korczyk, czyli Pan Tabletka, w ramach cyklu pt. „Influencer z misją”. Sprawdź.

  • O skutecznej strategii unified retail, rozwijaniu obszaru omnichannel w Sklepach Komfort, kampanii „Satysfakcja” stworzonej w 100% z wykorzystaniem technologii AI, motion capture i 3D oraz innych wdrażanych innowacyjnych rozwiązaniach rozmawiamy z Konradem Jezierskim, Członkiem Zarządu i OmniSales Director w Sklepy Komfort S.A. Przeczytaj całą rozmowę.
  • W kolejnej odsłonie z cyklu „#OdKulis” rozmawiamy z Marcinem Kasprzakiem, dyrektorem działu marketingu & PR w grupie budowlanej ERBUD o organizacji głośnego flashmobu na Dworcu Centralnym w Warszawie w kwietniu 2024 roku. Fundacja ERBUD wspiera młodzież z domów dziecka we wchodzeniu w dorosłość i tego rodzaju akcją chciała zwrócić uwagę na ogromny problem swoich podopiecznych.
  • W Cannes zwycięzcy wybierani są przez jury składające się z dyrektorów kreatywnych i inne sławy reklamy. Jak to się ma do opinii ludzi gdzieś tam, na ulicy, Twoich sąsiadów? Pokazuje Albert Stęclik, sprawdź.
  • Wojciech Popiela, w serii „Neuromarketing w pigułce, czyli jak reklamy oddziałują na mózg”, opowiada o marketingu i jego wpływie na mózg. Tym razem, w swoim tekście, przygląda się np. wpływowi kształtu opakowania na postrzeganie statusu marki i wybory konsumenckie.
  • NIK przeprowadziła kontrole na ulicach Gdańska, Wrocławia, Łodzi, Poznania i Opola. Wnioski? Miasta wciąż nie radzą sobie z nielegalnymi reklamami w przestrzeni publicznej. Od 12% do 100% skontrolowanych billboardów, szyldów, banerów czy plakatów umieszczono bez zgody i wiedzy lokalnych władz. Więcej przeczytasz w artykule.
  • Skąd się wzięły grupy pokoleniowe? Dlaczego je wymyślamy? Kto je popularyzuje? O etykietach pokoleniowych pisze Mateusz Decyk, strateg agencji mediowej Sales&More.
  • Fundacja „Maraton Warszawski” zakończyła współpracę z marką 4F, mimo podpisanego wcześniej listu intencyjnego. Powodem było dostarczenie koszulek dla biegaczy, które nie zostały wyprodukowane w Polsce. Czytaj więcej.
  • Zapadła decyzja w sprawie oskarżenia wniesionego przeciwko firmie Orifarm Healthcare, będącej autorem reklamy produktu z witaminą D3. „Mam to w D”, będące głównym hasłem działań reklamowych, zostało uznane za nawiązujące do wulgarnego, potocznie używanego stwierdzenia. W związku z tym slogan zakwalifikowano jako potencjalnie naruszający zasady etyki reklamy.
  • UOKiK wszczął postępowanie przeciwko AzaGroup – właścicielowi sklepów internetowych Renee.pl i Born2Be.pl. Wątpliwości dotyczą prezentowania promocji. Więcej przeczytasz w artykule.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Sprawdź suszonki miesiąca, czyli najchętniej czytane teksty czerwca 2024. Sprawdź, które publikacje czytelnicy NowegoMarketingu wybierali najczęściej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Komisja Ekspertów ds. Zdrowia przy Rzeczniku Praw Obywatelskich zorganizowała debatę o konsekwencjach zdrowotnych, społecznych oraz rodzinnych problemu alkoholowego w kontekście polityki państwa. Jakie wnioski pojawiły się podczas rozmów? Sprawdź podsumowanie.
  • Husqvarna zaprezentowała roboty koszące, które świętują zdobycie gola przez ulubioną drużynę piłkarską właściciela. Dzięki inżynierom firmy, urządzenia mogą naśladować wybrane, najbardziej kultowe cieszynki w historii piłki nożnej i świętować gole w czasie rzeczywistym.
  • Organizacja charytatywna Battersea, opiekująca się kotami i psami, stworzyła serię reklam nawiązujących do Euro 2024 i Wimbledonu. Połączyła je z tematem adopcji zwierząt. Sprawdź.

  • Kampania „Inattentional blindness” firmy Giffgaff Mobile zwraca uwagę na zjawisko ślepoty pozauwagowej. Polega ono m.in. na niezauważaniu przedmiotów znajdujących się w zasięgu wzroku na skutek zbytniego rozproszenia uwagi. Kreacja została opatrzona ukrytym hasłem: „Widzisz wszystko wyraźniej?” (ang. „Seeing things more clearly?”), które dostrzec można jedynie, jeśli spojrzy się na billboard pod określonym kątem. Czytaj więcej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Pizzeria Papa John’s przeprowadziła badania, z których jasno wynika, że uczestnicy festiwali muzycznych wydają średnio 42 funty dziennie na jedzenie. W związku z tym, pizzeria zaoferowała uczestnikom festiwalu w Glastonbury wymianę opasek na darmową pizzę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raporty i badania

  • Serwis Biletyna.pl przeprowadził badanie dotyczące udziału Polaków w festiwalach muzycznych. Jak się okazuje, duże imprezy cieszą się podobną popularnością, co lokalne wydarzenia. Czytaj więcej.

  • Raport Social Media 2024 jest efektem wspólnych działań firmy Gemius z Polskimi Badaniami Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska. Jednym z wniosków płynących z dokumentu jest ten dotyczący ilości i poziomu zaangażowania osób działających w social mediach w Polsce. Jak się okazuje, najwięcej użytkowników mediów społecznościowych w kraju należy do grupy wiekowej 55+ (6,6 mln), jednak to młodzi są w sieci najaktywniejsi (wskaźnik ATS dla osób w wieku od 7 do 14 wynosi aż 3 godziny i 24 minuty). Więcej przeczytasz w artykule.
  • Instytut badawczy SW Research przeprowadził 6. edycję badania EKObarometr. Wnioski są takie, że rośnie świadomość ekologiczna Polaków, ale wraz z nią, bardziej dystansujemy się do komunikacji marketingowej, nawiązującej do ochrony środowiska. Ponadto cenimy sobie ekologiczne produkty, ale szukamy przy tym autentyczności. Czytaj więcej.

  • Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki mogą pochwalić się najbardziej zadowolonymi klientami oraz cenami najbardziej adekwatnymi do jakości oferowanych produktów i usług. Ranking został podzielony na dwie części. Pierwsza z nich uwzględnia wskaźnik value (pol. jakość) i dotyczy stosunku ceny do jakości, a druga wskaźnika satisfaction (pol. satysfakcja). Sprawdź więcej.

  • Firma GfK – an NIQ Company opublikowała raport pt. „GfK Retail Purchasing Power Europe”. Według badania średnia siła nabywcza w handlu detalicznym w Europie wynosi 6 517 euro na mieszkańca. Najwięcej wydają mieszkańcy Luksemburga. Polska w tym zestawieniu znalazła się na 22. miejscu, za Słowakami, Czechami i Węgrami. Sprawdź więcej danych.

Webinar

  • Już 11 lipca o godz. 10:00 odbędzie się kolejny webinar w formacie Q&A. Tym razem naszym gościem będzie Michał Dunin, ekspert w zakresie digital marketingu, social media i marketingu zintegrowanego. Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI, które agencje i marki powinny uwzględniać? Jakie regulacje prawne w kontekście AI mają największy wpływ na branżę komunikacyjną? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach? Odpowiedź między innymi na te pytania poznasz podczas webinaru. ZAREJESTRUJ SIĘ.

>>> Sprawdź także #PolecajkiNM, w nich między innymi:

  • Raport Social Media 2024, czyli efekt wspólnych działań firmy Gemius z Polskimi Badaniami Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska. Dane zawarte w publikacji pochodzą z badań gemiusAdReal oraz Mediapanel i opisują zarówno poziom konsumpcji social mediów w Polsce i demografię użytkowników, jak i rynek reklamowy. Czytaj więcej.
  • „Badanie spotów reklamowych” od Biura Reklamy i Marketingu TVP, zgodnie z którym, okazało się, że w 2024 roku zwiększył się udział osób powyżej 50. roku życia w reklamach telewizyjnych. Osobę po 50. roku życia można zobaczyć jedynie w co piątej reklamie telewizyjnej. Jednak, mimo zauważalnego trendu odsetek ten pozostaje niższy od rzeczywistego udziału osób 50+ w populacji. Więcej przeczytasz w artykule.
  • Kolejny odcinek podcastu „Kanał strategiczny”, w którym Wojtek Walczak oraz Tomasz Domański wraz z Małgorzatą Głos, zagłębiają się w świat marketingowych badań rynku, odkrywając, jakie korzyści mogą przynieść każdej firmie i demitologizując ich koszty. Podczas rozmowy dowiesz się, dlaczego warto inwestować w badania rynku i jak mogą one pomóc Twojej firmie w osiągnięciu przewagi konkurencyjnej. Sprawdź.
  • Odcinek podcastu „Markotwórstwo” o tym, w którym Maciej Sznitowski rozmawia z Leszkiem Ślazykiem na temat tego, czego powinniśmy uczyć się od Chińczyków, jeśli chodzi o „robienie biznesu”. Ponadto, w podcaście znajdują się odpowiedzi na pytania: jak przygotować się na wejście chińskich marek na europejski rynek? Czy mamy szansę wyjść z naszymi markami na tamten potężny rynek? Posłuchaj.

PS #PrzeglądTygodnia [21.06-27.06.2024]: marki a zdrowie psychiczne, pierwsza reklama wygenerowana przez Sorę, Podlaskie zwierzaki znów w akcji

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 21 a 27 czerwca 2024 roku.