#1 Decathlon x IKEA: Wspólna akcja zachęcająca do ćwiczeń
Ta akcja, to nietypowa, wspólna odpowiedź obu marek na kolejny już lockdown – w obliczu ograniczeń Decathlon i IKEA razem zachęcały do aktywności fizycznej w domu.
Zobacz również
#2 JYSK: Nowe, proekologiczne opakowani
JYSK rozpoczął wymianę opakowań pościeli oraz prześcieradeł z plastikowych na papierowe taśmy z certyfikatem FSC. Pozwoli to usunąć 27 milionów plastikowych toreb rocznie.
#3 Marmite: Wybuchowy billboard
W ramach promocji nowego smaku popularnego brytyjskiego smarowidła do chleba, agencja Adam&eveDDB na zlecenie marki Marmite stworzyła iście wybuchowy billboard 3D.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#4 Funwear: Ubrania dla osób z niepełnosprawnościami
„Ubrania bez ograniczeń” – tak brzmi hasło polskiej, rodzinnej marki Funwear, która tworzy odzież, by ułatwić ubieranie się osobom z niepełnosprawnościami.
#5 McDonald’s: Nowe opakowania
McDonald’s postanowił odświeżyć opakowania swoich produktów – pierwszy raz od 2016 roku. Teraz pudełka będą zawierały minimalistyczną grafikę, która będzie informowała o tym, jaka potrawa znajduje się w środku.
#6 Zalando: Wymień ubrania po ex
Macie w domu ubrania po swoich ex? Zalando w swojej walentynkowej kampanii zachęcało, by zamiast wyrzucać, pozbyć się ich w nieco inny sposób – na przykład sprzedając je na platformie Zalando Pre-Owned.
#7 Gdynia: Miejskie kubki wielokrotnego użytku
Koniec z plastikowymi lub papierowymi jednorazówkami – miasto Gdynia we współpracy z firmą Ur Cup wprowadza kubki wielokrotnego użytku. Będzie z nich można skorzystać w wybranych punktach gastronomicznych w mieście.
#8 Warszawa: Hostel interwencyjny dla osób LGBT+
Dwa lata po podpisaniu Deklaracji LGBT+ w Warszawie pojawi się hostel dla osób LGBT+, które są w kryzysie bezdomności. Warszawski ratusz właśnie ogłosił konkurs na utworzenie placówki.
#9 Bieg na sześć łap: Psy szukają domów na opakowaniach pizzy
Z okazji tegorocznego dnia pizzy organizacja Bieg na sześć łap ponownie postanowiła poszukać nowych domów dla psiaków bezdomniaków na… opakowaniach pizzy.
#10 IKEA: Instrukcje do demontażu mebli
To kolejna akcja sieci IKEA z myślą o naszym środowisku – tym razem marka stworzyła serię instrukcji do demontażu swoich mebli, aby przedłużyć ich żywotność.
#11 Green & Black’s: Reklama czekolady
Marka Green & Black’s w ramach promocji swojej organicznej czekolady postanowiła na iście nietypowy spot, który równie dobrze mógłby posłużyć jako jeden z filmów przyrodniczych Davida Attenborougha.
#12 Wrocław: Tramwaj zwany ogrzewaniem
MPK Wrocław uruchomiło tzw. „Tramwaj zwany ogrzewaniem” z myślą o potrzebujących. Osoby w kryzysie bezdomności otrzymają tam herbatę oraz ciepły posiłek.
#13 Klub Komediowy: Parodia spotu TVP Kobieta
„To wstęp do pornosa czy reklama żelków?” – Klub Komediowy postanowił sparodiować głośny spot TVP Kobieta, który, zdaniem wielu internautów, przedstawia przerysowany i stereotypowy wizerunek kobiety.
#14 Converse: Murale oczyszczające powietrze
Converse kontynuuje swój projekt City Forest i tworzy kolejne murale wykonane farbami fotokatalitycznymi, które eliminują cząsteczki zanieczyszczeń z powietrza.
#15 Petgram: Polski portal społecznościowy dla zwierząt
Petgram to nowy polski portal społecznościowy stworzony z myślą o zwierzakach. Jak sugeruje nazwa, serwis jest bardzo podobny do Instagrama, z tą różnicą, że na platformie zamiast zdjęć znajomych, publikowane będą fotografie naszych milusińskich.
#16 BBC: Palący się billboard
Z okazji premiery nowej serii przyrodniczej „Planeta doskonała” BBC umieściło w Londynie nietypowy billboard, który w pewnym momencie zaczął się palić. Niekonwencjonalny happening miał na celu zwrócenie uwagi na katastrofę klimatyczną, która grozi naszej planecie.
#17 Starbucks x EcoBean: Słomki z kawowych fusów
Starbucks nawiązał współpracę z firmą EcoBean i pracuje nad możliwością stworzenia słomek wykonanych ze zużytych fusów kawowych pochodzących z kawiarni. Początkowo fusy będą przekazywane w ramach testu przez 22 kawiarnie na terenie Warszawy.
#18 BBC Creative: Brand Against Humanity
Ellie Daghlian and Elisa Czerwenka z agencji BBC Creative stworzyły swoją własną wersję popularnej gry karcianej „Karty Przeciwko Ludzkości” – tym razem z popularnymi markami w roli głównej. A wszystko po to, aby zwrócić uwagę na ich nieetyczne działania.
#19 MIasto Poznań: Poruszający eksperyment młodych poznaniaków
Co się stanie, gdy w jednym miejscu zbierze się 10 osób o zdecydowanie różnych poglądach? Na to pytanie postanowili odpowiedzieć młodzi poznaniacy z Duszpasterstwa Akademickiego. Zaprosili do współpracy m.in. Jacka Jaśkowiaka, prezydenta miasta oraz Jadwigę Emilewicz i stworzyli niezwykły film.
#20 Traffic Design: Nowe realizacje
Traffic Design kontynuuje swoje działania w przestrzeni publicznej Gdyni. Teraz, w zimowej aurze, można zobaczyć trzy nowe realizacje stowarzyszenia – ilustracyjny szyld przedszkola oraz neony rozświetlające przejście pod budynkami.