#1 mBank: ęśąćż
mBank postanowił wykorzystać popularność swojej wpadki z powiadomieniami push, która szybko stała się internetowym memem i tymczasowo zmienił w swoich mediach społecznościowych logo na „ęśąćż”.
Zobacz również
#2 Poznań: Sadzonki dla mieszkańców
Z okazji tegorocznego ogólnopolskiego dnia pszczoły, który obchodziliśmy 8 sierpnia br., przy niektórych poznańskich przystankach pojawiły się sadzonki lawendy i wrzosu. W ten sposób władze miasta zachęcały mieszkańców do sadzenia roślin, które są bardzo przyjazne tym owadom.
#3 Krzysztof Gonciarz: „Stop ciężarówkom!”
Krzysztof Gonciarz rzucił rękawicę ciężarówkom głoszącym homofobiczne hasła, które w ostatnich tygodniach pojawiły się w stolicy. W ramach nietypowej akcji youtubera 13 sierpnia br. na ulicach Warszawy pojawiła się furgonetka, na której umieszczone zostały napisy wyśmiewające koncept pojazdów anty-LGBT.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#4 Nivea: Automaty do uzupełniania butelek wielokrotnego użytku
Nivea stawia na ekologię – w niemieckich drogeriach sieci DM pojawiły się automaty do napełniania butelek wielokrotnego użytku kosmetykami marki.
#5: Bolt: Tatuaż z logo marki
Mieszkający w Gdańsku 27-letni Adam postanowił wytatuować sobie na łydce logotyp Bolta. Zainspirował w ten sposób popularną platformę, która postanowiła wprowadzić nowy sposób płatności – tatuażem.
#6 Virgin Money Unity Arena: Koncert z zasadami social distancingu
W połowie sierpnia br. w Wielkiej Brytanii odbył się koncert na miarę naszych „nowych” czasów – fani bowiem oglądali występ ze specjalnie zamontowanych przy scenie platform.
#7 Warszawa: Wege Park
W warszawskiej dzielnicy Wilanów pojawiła się nowa, proekologiczna inicjatywa – Wege Park. Jest to swego rodzaju miejski skwer, w którym będą rosły różnorodne warzywa, zioła oraz drzewa owocowe.
#8 Mobile Vikings: Jerzyki zamiast komarów
Z okazji tegorocznego dnia komara, który wypada 20 sierpnia br., operator komórkowy Mobile Vikings ruszył z akcją „Jerzyki zamiast komarów” i w jej ramach rozdawał darmowe budki dla jerzyków – ptaków, które pożerają nawet do 20 tys. insektów dziennie.
#9 Meatless Farm: „Now That’s a M**** F**** Burger”
Brytyjska firma Meatless Farm ruszyła niedawno z nową kampanią promującą bezmięsne produkty. W jej ramach wypuściła serię billboardów z rzucającymi się w oczy, prowokacyjnymi hasami.
#10 Disney: Biseksualna główna bohaterka
Na kanale Disney Channel pojawiła się nowa bajka zatytułowana „The Owl House”. Po raz pierwszy w historii Disneya główną bohaterką produkcji jest biseksualna nastolatka.
#11: Katowice Symbioza
Symbioza to nowe miejsce na mapie Katowic w duchu zero waste. Nie znajdziemy tam plastikowych opakowań – wszystkie produkty będziemy mogli spakować do naszych własnych pudełek wielokrotnego użytku.
#12 Burger King: Late Night Stories
Brazylijski oddział Burger Kinga ruszył z nową kampanią, w której zaprezentował nietypowe sytuacje, jakie mają miejsce w godzinach nocnych w lokalach marki. W ten sposób sieć fast foodowa postanowiła zareklamować swoją usługę dostaw do domu po północy.
#13 Nike: Offline
Nike zaprezentował niedawno nowy model sneakersów – Offline, czyli butów idealnych do „nicnierobienia”, które posiadają dwie specjalne wkładki wymieniane w zależności od naszego nastroju.
#14 Muzeum Narodowe w Gdańsku: Maseczki z dziełami sztuki
Gdańskie Muzeum Narodowe wprowadziło do sprzedaży stylowe maseczki wielokrotnego użytku, na których znalazły się fragmenty słynnych eksponatów znajdujących się w obiekcie.
#15 Epic Games: Nineteen Eighty-Fortnite
Studio Epic Games zaprezentowało nową reklamę, która jest swego rodzaju parodią słynnej kampanii Apple zatytułowanej „1984”. W ten sposób firma postanowiła odegrać się na marce za usunięcie gry Fortnite z App Store.
#16 IKEA x LEGO: BYGGLEK
IKEA oraz Grupa LEGO połączyły siły i stworzyły kolekcję ciekawych rozwiązań do budowania i jednocześnie przechowywania, by zapewnić więcej miejsca na codzienną zabawę. Kolekcja będzie dostępna już od 1 października br.
#17 Burger King: Marka zmieniła donejty w reklamy na platformach streamingowych
Burger King przeprowadził niecodzienną akcję. W ramach platform stramingowych marka dokonała wpłat dla określonych streamerów, a następnie przesłała im teksty reklamowe, które zostały wyświetlone bądź wyczytane na wizji.
#18 Lead Digital: #ProtegeTuFuturo
Peruwiańska agencja Lead Digital ruszyła z nową nietypową akcją. Za pomocą grafik na maseczkach ochronnych twórcy kampanii pokazali, jak istotne jest ich noszenie w dobie pandemii koronawirusa, aby w przyszłości móc realizować swoje plany, marzenia i cele.
#19 Google: Złote Pinezki
Z okazji 15-lecia uruchomienia aplikacji Google Maps firma Google postanowiła na podstawie opinii internautów wybrać najlepsze atrakcje turystyczne w Polsce, przyznając im tzw. Złote Pinezki. Wśród wyróżnionych miejsc znalazły się z m.in. Zamek w Malborku oraz pałac Branickich.
#20 ONZ: Global Goals
Organizacja Narodów Zjednoczonych we współpracy z agencją Leo Burnett Chicago ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Global Goals”. W jej ramach zachęca społeczeństwo, by w trosce o dobro naszej planety „nic” nie robili.