Top NM: suszonki, czyli najpopularniejsze kampanie 2024 r.

Top NM: suszonki, czyli najpopularniejsze kampanie 2024 r.
Okolice 1 stycznia to świetny moment na podsumowania. Zapraszamy do prześledzenia Suszonek Roku, czyli najciekawszych kampanii, o których pisaliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
O autorze
8 min czytania 2025-01-03

#1 Podlaskie zwierzaki ponownie zachęcają do noszenia kasku

Agencja White Bits przygotowała dla marki Podlaskie drugą odsłonę popularnej kampanii online „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”. Akcja wystartowała w pierwszy dzień wakacji.

Więcej na temat kampanii wojedództwa podlaskiego przeczytasz w cyklu #OdKulis.

#2 Viral Elements Hotel & SPA

Dlaczego wersja popularnego trendu na TikToku, którą odtworzył Elements Hotel & SPA okazało się fenomenem? Czy prostota wygrywa w social mediach? Ile „żyje” trend? Sprawdź opinie ekspertów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#3 Work-Sport Balance: Decathlon proponuje swoim pracownikom czas na sport w godzinach pracy

Decathlon rusza z nowym benefitem dla swoich pracowników. To program Work-Sport Balance, który daje możliwość podjęcia aktywności fizycznej w trakcie godzin pracy. Marka zachęca także inne firmy do wdrożenia podobnej inicjatywy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ubiegłym roku rozmawialiśmy na temat akcji z Piotrem Szeleszczukiem, dyrektorem marketingu w Decathlonie, który stwierdził: „Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej”.

#4 Everything is pink, czyli marketing wokół filmu „Barbie”

Z okazji premiery filmu „Barbie” pokazaliśmy najciekawsze działania marketingowe, które są skupione wokół dzieła Grety Gerwig i oczywiście najsłynniejszej lalki na świecie.

#5 Kampania „#zabierz5zlasu” Lasów Państwowych

Lasy Państwowe ruszają z kampanią „#zabierz5zlasu”, w której apelują do grzybiarzy, by korzystając z dóbr lasu, dali mu też coś od siebie i zabrali ze sobą śmieci. Do stworzenia kampanii wykorzystano narzędzia AI, dzięki którym powstały fikcyjne gatunki grzybów, np. puszynka leśna, butelczak wiecznisty czy papierzak szkaradny.

Więcej o akcji Lasów Państwowych przeczytasz w cyklu #OdKulis.

#6 Promocja Burgera Drwala: McDonald’s we Wrocławiu zamienił się w interaktywną kolorowankę

Jak co roku, powrotowi Burgera Drwala do McDonald’s, towarzyszy specjalna kampania. Z tej okazji wrocławski Mak zlokalizowany przy ul. Bardzkiej 3a zamienił się w… wielką, interaktywną kolorowankę.

#7 Świąteczna reklama Allegro: „Dobry duch”

W sieci pojawiła się tegoroczna reklama gwiazdkowa Allegro „Dobry duch”. Platforma e-commerce konsekwentnie przekonuje, że w święta najważniejsze są relacje międzyludzkie.

#8 Burger King: „70 years later the fire’s still burning” 

Znana sieć fast foodów Burger King obchodzi swoje 70. urodziny. Z tej okazji wykorzystała wizerunek seniorów w kampanii „70 years later the fire’s still burning”. Zakochani pokazują, że niezależnie od wieku, ich uczucie może być gorące jak płomień.

#9 Decathlon: PEThletes, czyli proteza dla niepełnosprawnych psów

Decathlon znalazł sposób, by pomóc w codzienności niepełnosprawnych pupili. Marka stworzyła PEThletes, czyli protezę ułatwiającą poruszanie się psom, które utraciły ruch tylnych łap. Proteza jest wykonana z butelek PET.

#10 „Co NAPRAWDĘ straszy?” województwa podlaskiego i Lasów Państwowych

O tym, że najbardziej w lasach straszą porzucone śmieci, opowiada okołohalloweenowa kampania społeczna Lasów Państwowych i województwa podlaskiego „Co NAPRAWDĘ straszy?”. Twórcy akcji przy użyciu AI, stworzyli serię grafik prezentujących odpady rozkładające się przez setki lat.

#11 Heineken® i Bodega: „The Boring Phone”

HMD wraz z Bodegą i Heinekenem® wprowadzają na rynek The Boring Phone. Urządzenie pozbawione będzie dostępu do internetu i aplikacji, a cała akcja ma zwrócić uwagę użytkowników na to, że życie towarzyskie offline może być naprawdę ciekawe.

#12 „Koalicja Przeciwko Samotności”: Joanna Przetakiewicz ruszyła z kampanią dotyczącą męskiego osamotnienia

15 osób – tyle popełnia w Polsce samobójstwo każdego dnia. Badania pokazują, że aż 12 z nich to mężczyźni. Te dane stanowią punkt wyjścia dla akcji „Koalicja Przeciwko Samotności”, której pomysłodawczynią jest Joanna Przetakiewicz-Rooijens. Cel? Zwrócenie uwagi na plagę osamotnienia w społeczeństwie.


#13 Internauci, politycy, biznes i marki zachęcają do kupowania paluszków Beskidzkich

W sieci trwa akcja, której celem jest wsparcie firmy Aksam, produkującej m.in. paluszki Beskidzkie. Chęć pomocy w odbudowie strawionych pożarem zakładów ogłosiły marki, internauci, a nawet politycy. Głos zabrali m.in. Mateusz Morawiecki, firma NOVOL, agencja Tigers i Bartek Kotowicz.

#14 „Powiedz mi jak?” Fundacji UNAWEZA

Podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty we Wrocławiu, premierę miał muzyczny utwór-manifest pt. „Powiedz mi jak?”. Piosenkę stworzył DOBRY oraz producent muzyczny Kuba Galiński. Do współpracy zaproszono Piotra Fronczewskiego. Partnerem utworu jest Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej i projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”.

#15 „Woda opadła, psy zostały”: zbiórka pieniędzy na rzecz schronisk zrujnowanych przez powódź

„Woda opadła, psy zostały” to kampania połączona ze zbiórką funduszy na rzecz schronisk zniszczonych podczas wrześniowych powodzi. Głównym elementem akcji jest instalacja stworzona z fragmentów zrujnowanych przytulisk.

#16 dlaKOLEGIpytam: PZU Zdrowie nawiązuje do motywów sztuki, aby pokazać zdrowie w męskim stylu

#dlaKOLEGIpytam to akcja edukacyjna, w ramach której PZU Zdrowie dzieli się wiedzą i zachęca mężczyzn do badań profilaktycznych. W tym roku kampania nawiązuje do różnych dzieł sztuki.

Więcej o akcji #dlaKOLEGIpytam przeczytasz w cyklu #OdKulis.

#17 „Zasąsiadujmy się” zachęca Milka

Do 100 tys. Polaków trafiło 100 tys. tajemniczych „pomylonych paczek” adresowanych do sąsiadów. To akcja Milki „Zasąsiadujmy się”, która chce w ten sposób skłonić nas do nawiązywania relacji sąsiedzkich.

Kulis akcji marki Milka poznasz w cyklu #OdKulis.


#18 „Słodkie Usprawiedliwienie”: świąteczna akcja E.Wedel

Po zeszłorocznym sukcesie Słodkiego Usprawiedliwienia, E.Wedel powraca z akcją w świątecznej odsłonie. Dzieci ponownie wypisują lub rysują rodzicom Słodkie Usprawiedliwienie z pracy, które ma zapewnić im dodatkowe chwile na wspólne aktywności z rodzicami czy opiekunami.

#19 Fundacja Zwolnieni z Teorii: „Otwarci na zmianę”

Fundacja Zwolnieni z Teorii rozpoczyna kampanię społeczną „Otwarci na zmianę”, w której zachęca do dyskusji na temat przyszłości polskiej szkoły. W ramach akcji, do matury z języka polskiego przystąpił Prymus – model AI zasilony wiedzą z podstawy programowej.

Przeczytaj o szczegółach akcji Fundacji Zwolnieni z Teorii w cyklu #OdKulis.

#20 The Ordinary rezygnuje ze współpracy z celebrytami

Marka kosmetyczna The Ordinary chce, by jej komunikacja była prosta i opierała się na nauce. W związku z tym rezygnuje ze współpracy z celebrytami w kampaniach.

#21 „Koala burger” Greenpeace

Greenpeace Australia walczy z niszczeniem i wylesianiem dzikiej przyrody na rzecz produkcji wołowiny potrzebnej do produkcji kanapek w sieci restauracji McDonald’s. W tym celu pluszowe koale wspięły się na jedną z restauracji w Melbourne. Powstał także… „Koala burger”.

#22 Annie Leibovitz: „Picture of Health”

W ramach akcji „Picture of Health” słynna fotografka – Annie Leibovitz, wykonała portrety parasportowców, wśród których znalazła się m.in. polska mistrzyni paraolimpijska, Róża Kozakowska. Celem kampanii jest prezentacja różnych definicji zdrowia.

#23 „We campaign because they can’t”

„We campaign because they can’t” to kampania RSPB, w której mowa o ochronie różnych gatunków zwierząt przed niszczącymi działaniami ludzi. Jest zabawnie i z lekkością, ale wciąż mowa o (po)ważnym temacie.

#24 MultiSport: „Sportkrastynacja”

34% Polaków nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej w ciągu miesiąca. Benefit Systems diagnozuje podejście Polaków do sportu jako sportkrastynację. Ruszyła kampania o tej samej nazwie, która ma na celu oswajanie aktywności fizycznej metodą małych kroków i prezentowaniem praktycznych wskazówek na to, jak ruszać się częściej.

#25 Powerade: „The Athletes Code”

Marka Powerade dodała do umów ze sportowcami poprawkę, która daje im możliwość wstrzymania się od działań związanych ze współpracą na rzecz zadbania o swoje zdrowie psychiczne bez poniesienia żadnych konsekwencji. Akcja nosi tytuł „The Athletes Code”.

#26 Lidl prezentuje torebkę inspirowaną croissantem

Co łączy modę i pieczywo? Lidl! Sieć sklepów spożywczych we współpracy z projektantem Nikiem Bentelem zaprojektowała skórzaną torebkę kształtem przypominającą croissanta. Zysk z jej sprzedaży powędruje na konto organizacji charytatywnej.

#27 Mattel: Ewa Swoboda z własną lalką i tytułem Barbie Role Model

Firma Mattel, właściciel marki Barbie, uhonorowała dziewięć sportsmenek z całego świata tytułem Barbie Role Model i unikatowymi lalkami wzorowanymi na ich wizerunku. Wśród wyróżnionych kobiet znalazła się czołowa polska sprinterka – Ewa Swoboda.

#28 Reaktywacja wydania kultowego magazynu „Bravo” podczas festiwalu Santander Letnie Brzmienia

Wydawnictwo Bauer dostarczyło agencji Good Taste Production licencję i szablon layoutu z lat 90. i 2000 po to, by w ręce festiwalowiczów wydarzenia Santander Letnie Brzmienia trafił popularny kiedyś magazyn „Bravo”. Nie zabrakło w nim plakatów, horoskopów czy porad psychologicznych od ekspertów.

#29 Kolekcja marki Gatta i E.Wedel inspirowana czekoladą

Koszulki, rajstopy i męskie bokserki, które mają kolor i aromat czekolady. Gatta i Wedel, dwie polskie marki z długą tradycją, podjęły współprace, w ramach której powstała kolekcja inspirowana słodkim przysmakiem.


#30 Towarzystwo GEST oraz G.F. Darwin: „Chcemy być sobą. Zwyczajni, Niezwyczajni”

Towarzystwo GEST oraz G.F. Darwin w kampanii „Chcemy być sobą. Zwyczajni, Niezwyczajni” pokazują problemy i wyzwania, z którymi codziennie muszą mierzyć się osoby z niepełnosprawnościami. Spoty powstałe w ramach akcji skupiają się również na kwestiach moralnych oraz stereotypach panujących w społeczeństwie.

#31 SEXEDPL: „Mówiłem jej, że ma przestać”

SEXEDPL w kampanii antyprzemocowej zwraca uwagę na mężczyzn, którzy również są ofiarami przemocy. Dzięki spotom fundacja promuje Antyprzemocową Linię Pomocy (720 720 020).

#32 Schronisko na Paluchu: „Niewidzialne psy”

W Światowy Dzień Zwierząt Bezdomnych (4 kwietnia) ruszyła kampania Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego, która ma zwrócić uwagę podświadome ludzkie bariery związane z adopcją psów z czarnym umaszczeniem.

Poznaj szczegóły akcji „Niewidzialne psy” w cyklu #OdKulis.

#33 L’Oréal : „Worth It Resume”

L’Oreal Paris i McCann Paris przygotowały kampanię „Worth It Resume”, w ramach której kobiety dzielą się historiami o niepowodzeniach, których doświadczyły w ciągu swojego życia. W kampanii podkreślono, że niepowodzenia są kluczowym elementem udanej kariery. Akcję wsparły znane aktorki i liderki biznesu.

#34 Święty Mikołaj tym razem wybiera Pepsi

Pepsi nadal skupia się na działaniach marketingowych wymierzonych w ich głównego rywala, czyli Coca-Colę. Tym razem marka zaprezentowała akcję, w której Święty Mikołaj wybiera właśnie ich napój.

#35 OTOZ Animals: „Strzel kasą na zwierzaki”

Stowarzyszenie OTOZ i Kierunek Kreatywny ruszyły z kampanią „Strzel kasą na zwierzaki”, której celem jest zebranie funduszy na wsparcie Sylwestrowego Patrolu Animalsów Stowarzyszenia OTOZ.

#36 „Byli tacy, jak Ty”: kampania społeczna Fundacji Nie zapomnij o nas z okazji 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego

Co łączy Sobla, 22-letniego muzyka znanego m.in. z przeboju „Cześć, jak się masz?” i 93-letniego Janusza Walędzika ps. Czarny, Powstańca Warszawskiego? Kampania „Byli tacy, jak Ty” przekonuje, że więcej, niż mogłoby się wydawać. Z okazji 80. rocznicy wybuchu Powstania twórcy akcji postawili na propagowanie historii wśród młodego pokolenia Polek i Polaków.

#37 „Nigdy byś się nie spodziewał…” PKDP

„Nigdy byś się nie spodziewał…” to kampania społeczna Państwowej Komisji ds. przeciwdziałania wykorzystywaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 (PKDP). Jej celem jest zburzenie fałszywych przekonań dotyczących problemu wykorzystywania seksualnego dzieci (WSD) i uświadomienie społeczeństwa o jego prawdziwej skali.


#38 Kampania „YES, I don’t”: Fundacja SEXEDPL oraz YES oddają głos osobom niedzietnym z wyboru

1 sierpnia przypada Międzynarodowy Dzień Bez Dzieci (International Childfree Day). Tego dnia, Fundacja SEXEDPL razem z marką YES startuje z miesięczną kampanią „YES, I don’t”. W ramach kampanii powstała seria filmów edukacyjnych, które prezentują historie oraz doświadczenia osób i par niedzietnych w różnym wieku.

#39 Dove: „The Code”

Dove uważa, że sztuczna inteligencja zagraża przedstawianiu prawdziwego piękna. W związku z tym, marka zobowiązała się do tego, że nigdy nie będzie wykorzystywać AI w swoich reklamach i tak powstała kampania „The Code”.

#40 „Praca z korzyścią dla wszystkich”: OLX Praca pokazuje, że istotne jest dzielenie się urlopem rodzicielskim

OLX Praca w najnowszej kampanii reklamowej „Praca z korzyścią dla wszystkich” ponownie porusza ważny temat społeczny. Rok po wejściu w życie zmian w Kodeksie Pracy, wynikających z implementacji dyrektywy Work-Life Balance, marka pokazuje, że istotne jest dzielenie się urlopem rodzicielskim i jak wiele zyskują na tym wszyscy: dzieci, każde z rodziców, a także pracodawcy.

#41 Kampania „Desk Break” ASICS

„Rób kwadrans przerwy od pracy przy biurku” – w reklamie ASICS nawołuje aktor, Brian Cox. Producent odzieży i obuwia sportowego przeprowadził badanie na 26 tys. osób. Wyniki eksperymentu „Desk Break” wykazały, że siedzący tryb życia ma negatywny wpływ na dobrostan psychiczny.

#42 „Satysfakcja”: Komfort tworzy kampanię reklamową przy użyciu technologii 3D i AI

W połowie czerwca br. wystartowała kampania reklamowa sieci sklepów Komfort, oparta o nową platformę komunikacyjną „Satysfakcja”. Wyprodukowana przy użyciu nowatorskiej technologii 3D i sztucznej inteligencji (AI) kampania obejmuje TV, digital, OOH oraz działania z zakresu advocacy i ma potrwać do marca 2025 roku.

#43 Kampania „Gotuj w domu jak w restauracji” marki Lubella

W październiku w Warszawie, na fasadzie budynku przy ul. Jaworzyńskiej 11, zobaczyć można mural marki Lubella, który po zmroku podświetla się. To część kampanii „Gotuj w domu jak w restauracji”.

Więcej o smakowitej kampanii Lubelli przeczytasz w cyklu #OdKulis.

#44 Fundacja Veritas i dr Joanna Wojsiat: „Jak ruchem zmieniać umysł”

Dlaczego ruch jest tak ważny dla naszego samopoczucia? Jakie korzyści płyną z aktywności fizycznej uprawianej regularnie? Czy warto cofnąć się „do korzeni”, aby w ten sposób odnaleźć równowagę psychiczną? M.in. na te pytania odpowiada dokument pt. „Jak ruchem zmieniać umysł”, który od 16 maja 2024 roku jest bezpłatnie dostępny na YouTubie.

PS Suszonki miesiąca: top 18 kreacji grudnia 2024 [PRZEGLĄD]

PS2 Top NM: najchętniej czytane teksty w 2024 r.