Twoje spotkania online mogą być lepsze! Bezpłatny poradnik

Twoje spotkania online mogą być lepsze! Bezpłatny poradnik
Trudno wyobrazić sobie pracę współczesnego marketera bez spotkań online. W wielu firmach to podstawowe narzędzie pozwalające nie tylko na współpracę wewnątrz zespołów, ale również komunikację z klientami. Od wrażenia, jakie po sobie pozostawią, często zależą więc rezultaty, na jakie możesz liczyć.
O autorze
3 min czytania 2023-08-17

fot. depositphotos.com

Organizowanie spotkań online to po prostu kolejna umiejętność, o której rozwój musisz zadbać. Jasne, możesz postawić na darmowe platformy i szukać workaroundów umożliwiających ominięcie potencjalnych problemów i zakłóceń. Ale nie musisz tego robić. W najnowszym poradniku ClickMeeting (a zasadniczo poradnikach, bo przygotowaliśmy jedną część dla początkujących i drugą dla zaawansowanych użytkowników) dzielimy się sprawdzonymi sposobami na tworzenie intuicyjnych, angażujących i po prostu profesjonalnych spotkań online.

Pobierz bezpłatne poradniki i rób lepsze spotkania online!

Lepsze spotkania, czyli jakie?

Nie da się ukryć, kolejne zaproszenie na spotkanie na jednej z popularnych (bo darmowych) platform nie robi na nikim wrażenia. Ewentualnie może wiązać się z obawami: czy i tym razem wydarzenie zostanie przerwane w kluczowym momencie przez limit czasu? Albo znowu połowa spotkania upłynie na poszukiwaniu podstawowych funkcji? Możesz tego oszczędzić swoim uczestnikom.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po pierwsze, musisz wybrać platformę do wydarzeń online, która będzie dawać większe możliwości.

Po drugie, musisz odpowiednio przygotować pokój wydarzenia i otaczające go treści.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki temu organizowane przez Ciebie spotkania będą:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • wygodne i intuicyjne dla Ciebie i Twoich uczestników,
  • chronić dane udostępniane przez uczestników,
  • dawać dostęp do jak największej liczby funkcji, ale nie będą przytłaczać skomplikowaną obsługą,
  • Zapewniać elastyczność i dostosowywać się do Twoich potrzeb,
  • Wspierać pracę w firmie niezależnie od jej rozmiaru czy branży,
  • Pomagać w budowie eksperckiego, profesjonalnego wizerunku.

Brzmi dobrze? W poradniku przeczytasz, jak to osiągnąć, korzystając z ClickMeeting. A poniżej znajdziesz trzy obszary, które możesz usprawnić dzięki dobrze zorganizowanym spotkaniom.

Pamiętaj, że masz do dyspozycji bezpłatny okres próbny. Możesz przekonać się, jak to wygląda w praktyce i po prostu tworzyć swoje spotkania!

1. Spotkanie ad hoc. Stwórz je w 4 sekundy

Wyobraź sobie następujący scenariusz: w komunikatorze tekstowym, z którego zwykle korzystacie, dyskutujesz ze współpracownikami o ważnym projekcie. Z każdą kolejną wiadomością (a w wątku są ich już setki), coraz trudniej o przedstawienie swoich myśli i podjęcie decyzji.

Potrzebujecie przestrzeni, która pozwoli Wam usłyszeć się i zobaczyć oraz skorzystać z dodatkowych funkcji ułatwiających prezentowanie i dzielenie się informacjami. Nie ma wyjścia: musicie zorganizować spotkanie.

Nie potrzebujecie jednak ani spersonalizowanego pokoju, ani skomplikowanych ustawień. Wręcz przeciwnie: czas to pieniądz, więc im szybciej spotkacie się w wirtualnym pokoju, tym lepiej.

Właśnie z myślą o takich potrzebach powstał tryb Meet now.

Jak utworzyć spotkanie ad hoc krok po kroku? Zasadniczo… nie ma żadnych kroków, a tworzenie wydarzenia trwa mniej niż 4 sekundy. Po wybraniu odpowiedniej opcji wyświetli się okno, w którym możesz od razu zaprosić osoby, których dane już znajdują się w Twojej książce adresowej. Ale wcale nie musisz tego robić.

Równie dobrze możesz od razu przejść do pokoju i po prostu skopiować link prowadzący do niego w sekcji Informacji o wydarzeniu. Potem wyślij go osobom, które chcesz zaprosić. Będą mogły błyskawicznie dołączyć do spotkania. Oczywiście mogą to zrobić również za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jeśli korzystają z aplikacji mobilnej ClickMeeting, przyda się numer ID. A jeśli nie, w spotkaniu można wziąć udział również za pośrednictwem przeglądarki.

2. Pokój zawsze do Twojej dyspozycji

W standardowym biurze zawsze znajdzie się miejsce, w którym możesz zorganizować spotkanie – czy to takie o stałym charakterze, jak np. daily, czy zaplanowane, ale nieregularne w stylu kick-offowej burzy mózgów, czy zupełnie spontaniczne, jak chociażby to, które przywołałem w poprzednim punkcie. Taki pokój możesz posiadać również w wirtualnej przestrzeni.

Wystarczy, że podczas tworzenia spotkania wybierzesz rodzaj pokoju „permanentny”. Do Twojego pokoju będzie prowadził ten sam, łatwy do zapamiętania link. Oczywiście możesz również podzielić się „kluczami” do swojego pokoju, ustalając hasło, które następnie prześlesz współpracownikom i innym osobom, które chcesz zaprosić:

W zespole marketingu ClickMeeting zwykle korzystamy właśnie z takich pokojów. Spotykamy się „U Grzegorza”, „U Martyny” czy „U Tomka”. A samo dołączanie jest proste dzięki możliwości ustawienia automatycznego logowania.

Rzecz jasna możesz dowolnie zmodyfikować swój pokój, w tym zmienić logo, kolorystykę i obraz tła. Więcej na ten temat przeczytasz w drugiej części poradnika.

3. Spotkanie jako lead magnet

O tym, że webinar to świetny lead magnet, pisałem między innymi w tym miejscu. Zasada jest bardzo prosta: organizujesz webinar, którego tematyka jest interesująca z perspektywy Twoich potencjalnych klientów. Następnie przygotowujesz stronę rejestracji, na której – poza niezbędnymi danymi kontaktowymi – umieszczasz również zgody marketingowe. W rezultacie kontakty spływają do Twojej książki adresowej w ClickMeeting (i do systemu CRM, jeśli korzystasz z integracji).

Ale oczywiście nie tylko webinary możesz wykorzystać w ten sposób. Również spotkania online sprawdzą się świetnie w charakterze magnesu na leady. Aby skorzystać z tej możliwości, wystarczy że włączysz rejestrację na wydarzenie i skonfigurujesz stronę rejestracji.

Oczywiście aby generowanie leadów było efektywne, musisz zaproponować swoim uczestnikom atrakcyjny format wydarzenia. Świetnie sprawdzą się chociażby darmowe konsultacje z ekspertem.

Jeśli chcesz zyskać większą elastyczność i np. dać uczestnikom możliwość rejestracji na jeden z kilku terminów spotkań, skorzystaj w tym celu ze strony profilowej, jaką otrzymujesz w ramach swojego konta ClickMeeting. Prowadzi do niej atrakcyjny link:

[nazwa_użytkownika].clickmeeting.com

Możesz umieścić na niej nagrania archiwalnych wydarzeń, formularze rejestracji na zbliżające się webinary i spotkania czy linki prowadzące bezpośrednio do pokoju. Oczywiście również w tym przypadku zyskujesz szerokie możliwości personalizacji wyglądu treści.

Przeczytaj więcej w poradniku

Jeśli chcesz poznać jeszcze więcej praktycznych sposobów na profesjonalne spotkania online, w tym dowiedzieć się, jak:

  • tworzyć spotkania cykliczne i jednorazowe,
  • zapraszać wygodnie i szybko uczestników,
  • błyskawicznie przenosić się z komputera na urządzenie mobilne,
  • konfigurować poczekalnię,
  • dostosowywać wygląd treści do Twojej marki,
  • Tworzyć i dołączać do spotkań mobilnie,

Koniecznie sprawdź poradniki ClickMeeting. Dzięki nim błyskawicznie zaczniesz tworzyć eksperckie spotkania doceniane przez Twoich współpracowników i klientów!

 

Artykuł reklamowy powstały we współpracy z ClickMeeting.