Pracownicy trójmiejskich firm sadzą drzewa w ramach akcji „Do nasadzenia”

Pracownicy trójmiejskich firm sadzą drzewa w ramach akcji „Do nasadzenia”
Celem akcji „Do nasadzenia”, której inicjatorem jest firma Torus, jest posadzenie ponad 50 tys. drzew na terenach dotkniętych nawałnicą w 2017 roku. W inicjatywę zaangażowało się blisko 1500 pracowników trójmiejskich przedsiębiorstw.
O autorze
1 min czytania 2019-10-22

W nocy z 11 na 12 sierpnia 2017 roku przez Polskę przetoczyły się potężne nawałnice, które zniszczyły miliony drzew – w całym kraju zdewastowane zostało aż 70 tys. ha powierzchni lasów. Jednak najbardziej dotkniętym tamtą nawałnicą terenem jest Nadleśnictwo Lipusz w województwie pomorskim. 

Dotychczas udało się tam odnowić ok. 800 ha lasów, czyli ok. 20% powierzchni zniszczonych w 2017 roku, lecz do odtworzenia pozostało jeszcze ok. 3 500 ha.

Z tego więc powodu gdańska firma Torus postanowiła zainicjować akcję „Do nasadzenia”, której celem jest posadzenie ponad 50 tys brzóz, modrzewi, sosen oraz innych gatunków biocenotycznych na zniszczonych terenach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W akcję zaangażowało się już ponad 1,5 tys. pracowników trójmiejskich firm, takich jak np. LPP, State Street, Arla Foods, Thomson Reuters, MOWI, Lutfhansa System Poland czy Polski Związek Firm Deweloperskich.

Pierwsza część sadzenia drzew odbyła się 19 października br. Kolejna tura akcja będzie miała miejsce tydzień później, czyli 26 października. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej informacji znajduje się na stronie wydarzenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

zdjęcie: facebook.com/torusdeweloper

PS

We wrześniu br. BNP Paribas ruszyło z nową kampanią, w której zwraca uwagę na negatywne skutki zmian klimatycznych. W ramach akcji bank zobowiązał się także do sadzenia drzew za każde nowo otwarte konto bankowe.

PS2

W ramach globalnej inicjatywy „Nature Needs Heroes”, znana marka odzieży outdoorowej Timberland zapowiedziała, że do 2025 roku posadzi 50 mln drzew. Natomiast w ciągu najbliższych kilku lat brand będzie wykorzystywać w 100% ekologiczną bawełnę.

PS3

Ecosia to nietypowa platforma, która działa w podobny sposób, jak Google, lecz pewien jeden szczegół znacznie ją wyróżnia – wyszukiwarka bowiem finansuje sadzenie drzew w zamian za korzystanie z niej.