#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy

#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 30 sierpnia a 5 września 2024 roku.
O autorze
3 min czytania 2024-09-06

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

  • W kolejnej odsłonie cyklu „Budowanie wizerunku marki” rozmawiamy z Pawłem Urbankiem, założycielem marki Pan Pomidor. Sprawdź.
  • W ramach cyklu „Influencer z misją” rozmawiamy z Marią Apoleiką, twórczynią konta Psie Sucharki. Sprawdź.
  • W cyklu „#LegalneCzwartki” Milena Balcerzak oraz Adrianna Krzysztofik piszą na co należy zwrócić uwagę i jakie pytania warto sobie zadać w związku z wykorzystaniem AI w marketingu. Sprawdź.
  • Podsumowaliśmy najlepsze kampanie sierpnia 2024. Sprawdź suszonki miesiąca.
  • Czy x-kom prawidłowo zareagował na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy? Sprawdź komentarz Katarzyny Dworzyńskiej (PR Calling).
  • Czy gaming zajmuje istotne miejsce wśród rozrywek i sposobów spędzania czasu? Czy gaming marketing jest skutecznym narzędziem marek w dotarciu do konsumentów? Między innymi na te pytania odpowiadają: Łukasz Łopuszyński, Karolina Diakowska, Jeremi Rybak, Justyna Oracz, Bartłomiej Jaśkiewicz i Mateusz Górecki. Sprawdź.
  • Paweł Chodkiewicz pisze o rewolucyjnej zmianie na Allegro, która wejdzie w życie już 1 października 2024 roku. Sprawdź.
  • „Jeśli wystarczająco długo będziesz torturował swoje dane i swoich klientów, to oni w końcu się przyznają” – pisze w swoim tekście Kama Kotowska. Dlaczego tak jest? Sprawdź.
  • Dlaczego blisko 80% zmian i poprawek na stronach firmowych prowadzi do spadków konwersji? Odpowiedź znajdziesz w tekście autorstwa Anny Tratnerskiej. Sprawdź.
  • Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uwzględnił skargę przeciwko Kompanii Piwowarskiej w sprawie reklamy „Łap chwile” marki Lech. Uznano, że reklama narusza zasady etyki. Sprawdź.

Kampanie, akcje i raporty warte uwagi

  • Decathlon Polska ruszył z programem Work-Sport Balance, w ramach którego proponuje swoim pracownikom czas na sport w godzinach pracy. Sprawdź.
  • Instax™ prezentuje [Mind]Ography, czyli urządzenie stworzone we współpracy z naukowcami, które drukuje wspomnienia. Sprawdź.
  • HMD prezentuje Barbie™ Phone, który nie daje możliwości korzystania z social mediów. Sprawdź.
  • Chcesz spotkać miłość? Wrzuć ananasa do koszyka! Z takim pomysłem przychodzi hiszpańska sieć supermarketów Mercadona. Sprawdź.
  • Marka Greenies stworzyła translator psich myśli, oparty na AI. Sprawdź.
  • Pizza Hut prezentuje „Moving Box Table”, czyli pudełko do pizzy, które zamienia się w stolik. Sprawdź.
  • Decathlon udostępnia darmowy sprzęt sportowy w paryskich parkach, który można wypożyczyć za pośrednictwem aplikacji. Sprawdź.
  • Fundacja „Karuna” wraz z Koalicją na rzecz walki z bezdomnością zwierząt „Kastrujemy bezdomność” ruszyły z akcją „Wilczy bilet”. Cel jest prosty: sprawić, aby wszystkie klatki w polskich schroniskach były puste. W kampanii wystąpili Piotr Adamczyk i Joanna Szczepkowska. Sprawdź.
  • Marka Barbie prezentuje kampanię zatytułowaną „Give Limitless Possibilitie”, w której pokazuje, jak ważne jest dawanie nieograniczonych możliwości młodym dziewczynkom. Sprawdź.
  • Boliwijska sieć supermarketów wykorzystała nieidealne owoce do promowania badań w kierunku raka piersi. Sprawdź.
  • Pracuj.pl ruszyło z kampanią „Nikt nie powinien być w zawieszeniu”, w której zwrócono uwagę na problem związany z kandydatami, którzy szukają pracy, ale często nie otrzymują odpowiedzi na wysyłane CV. Sprawdź.
  • „Twórz marzenia” – zachęca LEGO. W kampanii LEGO DREAMZzz zacierają się granice między fantazją a rzeczywistością. Powstał zestaw klocków, dzięki któremu dzieci mogą odzwierciedlić swoje sny. Sprawdź.
  • 16 aktywistów Greenpeace aresztowano w siedzibie firmy Unilever, ponieważ wywiesili na budynku plakat z hasłem „Piękno nie jest tak toksyczne”. Sprawdź.
  • Marka Lurpak w kampanii „Crush Expectations” chce udowodnić, że roślinne zamienniki (też) mają moc. Sprawdź.

  • Młodzieżowa organizacja Bite Back walczy z reklamami śmieciowego jedzenia, które często pojawiają się w mediach społecznościowych nastolatków. Powstała kampania prezentowana w londyńskim Westfield White City. Sprawdź.

Wydarzenia

  • 6 września w Toruniu rozpoczyna się 17. edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuki na Bilbordach Art Moves. Hasło tegorocznej odsłony to: „Uzależnić się czy uniezależnić? Płynąć z prądem czy pod prąd?”. Jednym z punktów festiwalu będą warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych Art Moves Workshop.
  • 10 września o godz. 11 wystartuje webinar przygotowany przez NowyMarketing i Nextbike. Spotkanie będzie dotyczyło tego, dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r., a poprowadzą je Marcin Sałański i Cezary Dudek.
  • 19 września w Warszawie Krajowa Izba Gospodarcza organizuje konferencję o cyfrowym eksporcie Global Check-In 2024. W wydarzeniu wezmą udział m.in. Ewa Dudzic – wiceprezydent GLOV, Zbigniew Inglot – prezes rady nadzorczej INGLOT i Andrzej Dycha – prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
  • 24 września odbędzie się webinar NapoleonCat pt. „Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media”. Udział w wydarzeniu pozwoli dowiedzieć się m.in. jakie taktyki sprawdzają się w codziennej pracy ekspertów w tej dziedzinie, czy jak wygląda dobrze wprowadzona w życie personalizacja i centralizacja? Zapisz się!
  • 24 i 25 września rusza Insummit 2024. Wydarzenie to będzie okazją do wysłuchania wystąpień m.in. Hanny Wróblewskiej – Ministry Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Roberta Zydla – dyrektora Fabryki Czekolady E. Wedel, czy Olga Żółcik – Consumer Insight Consultantki McDonald’s Polska.
  • 3 października w Krakowie agencja Harbingers zaprasza na konferencję Digital Gamechangers, podczas której nie zabraknie prelekcji i paneli dyskusyjnych na temat kluczowych aspektów współczesnego marketingu cyfrowego i e-commerce.

Polecajki

Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:

  • raport „Media Reactions 2024” od Kantar, który pokazuje, że w bieżącym roku, ulubioną platformą reklamową marketerów stał się YouTube; Amazon i TikTok zajęły najwyższe miejsca w rankingu preferencji konsumentów, natomiast Netflix został ulubieńcem reklamodawców,
  • bezpłatny e-book „Ciemna strona influencer marketingu”, który burzy wyidealizowany obraz życia influencerów i influencerek; autorkami książki są dr Emilia Zakrzewska oraz Dagmara Tarka, wykładowczynie Uniwersytetu Warszawskiego,
  • Maciej Buś, w najnowszej odsłonie podcastu „Klientomania” opowiada o inkluzywnej obsłudze klienta,
  • dr hab. Marek Wypych i Justyna Kopińska rozmawiają o zjawisku, jakim jest prokrastynacja, a wszystko w ramach podcastu „O milimetr do przodu”,
  • w najnowszym odcinku podcastu „Interesy”, Bartek Majewski i Alina Sztoch szukają odpowiedzi na pytanie „Jak przetrwać na trudnym rynku modowym?”.

>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS #PrzeglądTygodnia [23-29.08.24]: opinie o viralu Elements Hotel & SPA, reklamy na Netflixie, torebka od Lidla inspirowana croissantem

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 23 a 29 sierpnia 2024 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing