Najciekawsze ekorozwiązania marek z 2019 roku

Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Najciekawsze ekorozwiązania marek z 2019 roku

2019 rok niewątpliwie przebiegał pod hasłem ekologii. Nic więc dziwnego, że wiele popularnych marek wprowadziło w ostatnich miesiącach wiele ciekawych rozwiązań, które mają za zadanie przyczynić się do poprawy naszego środowiska.

Przedstawiamy więc te najciekawsze.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

#1 Carrefour, Kaufland, E.Leclerc: Z własnym opakowaniem

Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych w 2019 roku Carrefour wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań. Podobne rozwiązanie testują też sieci Kaufland oraz E.Leclerc.

#2 Targowisko Wolumen rozdaje owoce i warzywa

Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekazują je za darmo wszystkim chętnym osobom.

#3 Lidl i Biedronka: Biodegradowalne naczynia

Mimo że wiele mówi się o negatywnych dla środowiska skutkach wykorzystywania jednorazowych plastikowych sztućców, to wciąż wiele sklepów czy też restauracji swoim klientom takowe oferuje. Lidl i Biedronka postanowiły więc wprowadzić w pełni biodegradowalne akcesoria oraz naczynia, które w warunkach kompostowalnych ulegną rozkładowi. 

#4 Starbucks: Zwrotne kubki na wynos

Starbucks podejmuje konkretne kroki w celu ograniczenia liczby odpadów – w 2019 roku  marka prowadziła na londyńskim lotnisku Gatwick testy kubków na wynos wielokrotnego użytku, które klienci mogliby zostawiać w specjalnych kontenerach po wypiciu napoju.

#5 Barhan: Torby z plakatów wyborczych

To się nazywa zero waste – projektanci katowickiej marki Barhan postanowili wykorzystać stare banery wyborcze, które pojawiły się w mieście przed zeszłorocznymi wyborami do europarlamentu i stworzyli z nich oryginalne torby.

#6 East West Market: Wstydliwe napisy na foliówkach

East West Market w Kanadzie znalazł sposób na to, by klienci zaprzestali korzystania z plastikowych toreb jednokrotnego użytku – sklep wprowadził foliówki z kompromitującymi napisami.

#7 Carlsberg: Green Fibre Bottle

W październiku 2019 roku marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Rozwiązanie jest obecnie w fazie testów. 

#8 IKEA: Lagom

W maju 2019 roku brytyjski oddział marki IKEA zaprezentował nową, nietypową kolekcję zatytułowaną Lagom – jest ona całkowicie darmowa, a na dodatek ekologiczna i ma za zadanie zachęcić klientów do ponownego wykorzystywania tych produktów, które już posiadają, zamiast kupowania nowych.

#9 Coca-Cola i Diesel: (Re)Collection

W ramach współpracy znane marki Coca-Cola i Diesel stworzyły wspólną kapsułową kolekcję ubrań wykonanych z materiałów przyjaznych środowisku – m.in. z bawełny pochodzącej z recyklingu czy też zutylizowanych plastikowych butelek PET. 

#10 Zalando: Ekologiczne opakowania

We wrześniu 2019 roku Zalando rozpoczęło testy nowego, ekologicznego sposobu na dostarczanie klientom ich zamówień – wybrane osoby z Finlandii, Norwegii, Szwecji oraz Danii otrzymają swoje przesyłki w zwrotnych kopertach wielokrotnego użytku.

#11 Tesco: Naczynia wielokrotnego użytku

Tesco to kolejna marka, która postanowiła zaprzestać korzystania z plastikowych jednorazówek. W maju 2019 roku postanowiła zastąpić tego typu produkty naczyniami wielokrotnego użytku w swoich strefach bistro w całej Polsce.

#12 Na Gramy: Sklep zero waste

W 2019 roku w Łodzi pojawił się sklep w duchu zero waste – Na Gramy. W ofercie marketu znajdziemy m.in. produkty spożywcze na wagę czy też kosmetyki naturalne, które będziemy mogli zapakować do własnych pojemników. 

#13: Triumph: Together We Recycle

We wrześniu 2019 roku marka Triumph nawiązała współpracę z organizacją Texaid zajmującą się recyklingiem używanych tekstyliów. W ramach programu „Together We Recycle” brand zbierał niechciane ubrania, które następnie zostały przekazane do ponownego wykorzystania lub przetworzenia.

#14 IKEA: Better Living

IKEA to marka, która cały czas aktywnie angażuje się w działania mające na celu walkę ze zmianami klimatu, czy też szerzej – propagujące dbanie o nasze środowisko. Tego przykładem jest aplikacja „Better Living”, w której firma przedstawiła proste sposoby na prowadzenie zrównoważonego życia, z korzyścią dla nas i naszego środowiska.

#15 Corona: Fit Pack

Zamiast wykorzystywać biodegradowalne opakowania do sześciopaków piwa, Corona poszła o krok dalej i postanowiła zaprojektować puszki w taki sposób, by móc je połączyć, nie wykorzystując przy tym dodatkowej folii plastikowej. Rozwiązanie to nosi nazwę Fit Pack.

#16 Rimping: Opakowania z liści bananowca

Tajlandzki supermarket Rimping wpadł na świetny pomysł, by ograniczyć wykorzystywanie plastiku – firma oferuje swoim klientom produkty zapakowane w liście bananowca. 

#17 ING Bank Śląski: Plecaki z billboardów reklamowych 

W listopadzie 2019 roku ING Bank Śląski zaprezentował ekologiczne plecaki z plakatów, czy też billboardów reklamowych, które na początku roku 2019 były wykorzystywane w kampanii reklamowej banku realizowanej na nośnikach Cityboard Media.

#18 Lidl: Znakowanie warzyw i owoców naturalnym światłem

Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt – taka forma sprzedaży bio warzyw i owoców jest możliwa. Udowodniła to sieć Lidl, która w grudniu 2019 roku wprowadziła do sklepów pierwsze warzywa bio znakowane bezinwazyjnie naturalnym światłem.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij