Opera Software już w 2018 roku wykazała zainteresowanie rynkiem cyfrowych monet, wdrażając w swojej przeglądarce internetowej funkcję portfela kryptowalut. Po trzech latach dynamicznego rozwoju tego rynku oraz metaverse, firma udostępnia nową wersję przeglądarki – Opera Crypto Browser – dedykowaną „zarówno entuzjastom Web3, jak i tym, którzy dopiero zaczynają i chcą go odkrywać”.
Zobacz również
– Obecnie zbyt mało możliwości przeglądania stron internetowych zostało zbudowanych z zamiarem umieszczenia Web3 w centrum uwagi oraz uczynienia technologii blockchain zrozumiałymi i łatwymi w użyciu – powiedziała Susie Batt, kierownik ds. ekosystemu kryptowalut w Operze.
– Zapewniamy naszym użytkownikom i całej branży dedykowaną przeglądarkę Web3 wspieraną przez silny zespół ds. produktów, mającą na celu przyspieszenie ewolucji następnej generacji sieci – dodaje zespół Opery.
Crypto Browser to coś więcej niż narzędzie do surfowania po internecie. Projekt został stworzony do pracy z różnymi zdecentralizowanymi aplikacjami lub dApps. Oprócz wbudowanego portfela kryptowalut, użytkownicy nowej przeglądarki zyskają wygodniejszy dostęp do rynków NFT, wiadomości o blockchainie, kalendarza z wydarzeniami branżowymi, społeczności kryptograficznych, treści edukacyjnych, podcastów, filmów, oraz oczywiście aktualnych kursów kryptowalut.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Nowy portfel kryptograficzny zapewnia bezpieczne przechowywanie Ethereum, Bitcoin, Celo i Nervos, do których w przyszłości dołączą także inne kryptowaluty. Co więcej, użytkownicy mogą korzystać z funkcji portfela bez konieczności instalowania dodatkowych rozszerzeń.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opera zadbała również o dodatkowy, bezpieczny schowek, który uniemożliwia aplikacjom innych firm dostęp do kopiowanych danych.
fot. blogs.opera.com
Przeglądarka Opera Crypto w wersji beta jest dostępna do pobrania na urządzenia mobilne Androidem oraz na komputery z systemem Windows i MacOS. Obecnie trwają przygotowania programu w wersji na iOS.
PS
Władze Singapuru uznały cyfrowe inwestycje za nieodpowiednie dla niektórych obywateli, zakazując promowania kryptowalut w przestrzeni publicznej. Z kolei Hiszpania wprowadziła nowe zasady reklamowania kryptowalut przez influencerów.
PS 2
NFT to niezwykle dynamicznie rozwijający się rynek, a niewymienialne tokeny, o których było głośno w ostatnim czasie to Fancy Bears Metaverse czy Bored Ape Yacht Club, który udowodnił, że w świecie kryptowalut jeden przecinek może być na wagę złota.