Hyundai tworzy kolekcję ubrań ze zużytych części samochodowych

Hyundai tworzy kolekcję ubrań ze zużytych części samochodowych
Marka Hyundai postanowiła ponownie wykorzystywać zużyte części samochodowe, przetwarzając je na elementy garderoby, a tym samym podkreślić swoje zaangażowanie w produkcję przyjazną dla środowiska.
O autorze
2 min czytania 2021-10-27

We współpracy z firmami modowymi – L’Eclaireur i Boontheshop – Hyundai stworzył kolekcję odzieży zatytułowaną Re:Style 2021. Przedsięwzięcie odzwierciedla wspólne dla trzech firm zaangażowanie w produkcję przyjazną dla środowiska. Do stworzenia odzieży wykorzystano pozostałości samochodowe takie jak poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa. Dla zwiększenia komfortu noszenia ubrań Re:Style 2021 zastosowano również tworzywa pochodzące z recyklingu i Bio PET.

fot. hyundaimotorgroup.com

– Stale zacieśniamy naszą współpracę z różnymi branżami na całym świecie, aby zapoczątkować zrównoważoną przyszłość. Re:Style 2021 jest jedną z nich i mamy nadzieję, że ten projekt będzie punktem centralnym dla młodych konsumentów na całym świecie. Chcemy, aby zrozumieli oni, jaki wpływ na nasze wspólne środowisko ma produkcja z resztek materiałów oraz jak możemy je twórczo i praktycznie ponownie wykorzystać – powiedział Thomas Schemera, global chief marketing officer i head of customer experience division w Hyundai Motor Company.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolekcja Re:Style 2021 obejmuje 12 rodzajów produktów, a wśród nich m.in. bluzy, komplety dresowe, krótkie i długie spodnie damskie i męskie.

fot. leclaireur.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Limitowana kolekcja jest dostępna w internetowych i stacjonarnych sklepach L’Eclaireur i Boontheshop. Dochód ze sprzedaży produktów zostanie przekazany na różne przedsięwzięcia Hyundai Motor, a L’Eclaireur i BoontheShop w celu zrównoważonego rozwoju.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marki mają nadzieję, że ich wspólny projekt wzbudzi zainteresowanie i zrozumienie wśród konsumentów, a także wpłynie na ich świadome decyzje zakupowe z uwzględnieniem dobra środowiska naturalnego. Na potrzeby projektu powstał krótki spot, w którym pojawia się wirtualna influencerka Shudu – pierwsza na świecie cyfrowa supermodelka. W spocie występują też aktorzy – Doona Bae i KyoHwan Koo, którzy wyjaśniają cel i filozofię kampanii Re:Style.

– Jako firma odpowiedzialna za dystrybucję mody zawsze mieliśmy obawy dotyczące wpływu wyrzuconych materiałów odzieżowych na naszą planetę. Ponownie wykorzystując elementy z produkcji samochodów i przekazując wygenerowane zyski do innych projektów, mamy nadzieję stworzyć zdrowy cykl zrównoważonego rozwoju i w wyjątkowy sposób przyczynić się do ratowania Ziemi – podsumował Michael Hadida, dyrektor generalny L’Eclaireur.

PS

Co ciekawe, na podobny pomysł wpadł Polak, Michał Szymczyk, który przerabia samochodowe pasy bezpieczeństwa na paski do spodni i sprzedaje je pod marką Safety Belts. Na razie powstała ich limitowana seria – wynosi 100 sztuk.

PS 2

Marki coraz chętniej współpracują z wirtualnymi influencerami. Oprócz firmy Hyundai, fikcyjne postacie w swoich kampaniach pokazały także IKEA czy KFC.

PS 2
Firmy HP, Ford SmileDirectClub recyklingują odpady z druku nakładek na zęby i produkują z nich części samochodowe.

PS 3
Linie lotnicze easyJet swoim pracownikom zapewniają służbowe stroje wykonane wyłącznie z materiału pochodzącego z przetworzonych plastikowych butelek.

PS 4
Volvo rezygnuje ze skóry w wyposażaniu swoich samochodów elektrycznych i pracuje nad tworzeniem innowacyjnych i ekologicznych zamienników skóry.

PS 5
BMW również podejmuje kroki na rzecz środowiska, stopniowo rezygnując z produkcji silników napędzanych paliwami kopalnymi i oferując mobilne rozwiązanie akumulatorowe dla branży muzycznej.