W pierwszej odsłonie cyklu „Kreatywne przestrzenie” wnętrza swoich siedzib zaprezentowały: wrocławska agencja Lemon Sky, warszawskie: K2 i Autentika, VML Poland z Krakowa, Grupa Nokaut z Gdyni i Grupa Allegro z Poznania. W drugiej pokazaliśmy jak wygląda warszawskie biuro DDB, białostockie Infinity Group, krakowskie Grupy Adweb, bielsko-bialskie OX Media, gliwickie Positive Power i rzeszowskie Ideo. W trzeciej przedstawiliśmy warszawskie, wrocławskie i krakowskie biura Google Polska, gliwickie Chilid, XSolve i Future Processing oraz lubelskie Trzask! Studio Ożywiania Pomysłów. W czwartej odsłonie, swoje kreacje zaprezentowały Mindshare Polska, Positionly i IAI S.A.. W piątej pokazaliśmy przestrzenie warszawskich Creative House Media i GoldenSubmarine oraz katowickiego JCommerce. W szóstej odsłonie zaprezentowały się Grupa Advertis, Sociomantic i dunnhumby, a także i-systems. Z kolei w siódmej pojawiły się Mediakraft Polska oraz PIXERS. W ósmej części pojawiły się warszawskie GoldenLine i Edgewell Personal Care oraz łódzkie Le Polish Bureau / UNIT9. Natomiast w ostatniej części pojawiły się szczecińskiego Squiz Poland oraz warszawskie ZnanyLekarz.pl i BNP Paribas Securities Services.
Tym razem pokazujemy kreatywne przestrzenie warszawskiego Facebooka oraz katowickiego JCommerce.
Zobacz również
Robert Bednarski
Dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią (CEE)
Otwarcie nowego biura Facebooka w Polsce to kolejny kamień milowy w rozwoju Facebooka w regionie. Facebook wybrał Polskę na siedzibę biura dla 26 krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej, bo nasz kraj jest motorem zmian i rozwoju w regionie. Nowe biuro oznacza nowe możliwości dla wszystkich firm wykorzystujących Facebooka do celów marketingowych – zarówno największych, jak i z sektora małych i średnich firm. Chcemy umożliwić lokalnym markom działanie w przestrzeni regionalnej, a w konsekwencji – także globalnej.
JCommerce
Frima JCommerce prezentowana była już w V odcinku cyklu „Kreatywne przestrzenie”. Od tego czasu ilość pracowników wzrosła tak znacząco, że pojawiła się konieczność rozbudowania powierzchni biurowej. Podstawą założenia projektowego było stworzenie nowej przestrzeni wielofunkcyjnej oraz dodatkowych pomieszczeń biurowych dla dynamicznie rozwijającej się spółki. Projektowane pomieszczenia powstały w nowej części biura, przylegającej bezpośrednio do istniejącej siedziby firmy – mówią autorzy projektu Ewa Kuźniak i Dominik Czajkowski z pracowni CZAJKOWSKI KUŹNIAK ARCHITEKCI.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
JCommerce na rynku IT obecna jest od ponad 10 lat, dostarczając zaawansowane i kompleksowe rozwiązania dla niemal wszystkich gałęzi biznesu. Jak sami o sobie mówią, są cross-technologiczni – pod jednym dachem w siedzibie głównej w Katowicach pracuje ponad 100 specjalistów Java, .NET, BI, PHP, Front-End, ERP oraz kilkadziesiąt osób tzw. nietechnicznych. Open space raczej by się tu nie sprawdził. Biorąc pod uwagę potrzeby swoich pracowników w JCommerce postawiono na inne rozwiązanie – duże przestrzenne pokoje, w których jest miejsce na biurko, wygodne krzesło i własne, indywidualne pomysły na wystrój (inspirowane pomysłami pracowników graffiti, darty, biblioteczkę czy hamak).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zamiast ścian zobaczymy tu przeszklenia – dzięki temu, przebiegając w pośpiechu korytarzem, można pomachać do kumpla „z innej planety”, nie przeszkadzając jednocześnie w pracy pozostałym osobom.
Osobne pokoje „technologiczne” i „projektowe” zapewniają zdecydowanie więcej spokoju niż open space. Ale w razie nagłej potrzeby totalnego wyciszenia się, skupienia w samotności lub po prostu pogadania sobie przez telefon, pracownicy JCommerce mają kilka opcji do wyboru: wyciszone, schowane we wnęce sofy, oldskulową budkę telefoniczną albo tzw. akwarium, w którym każdy może poczuć się jak ryba w wodzie.
Wnętrze budki telefonicznej z fototapetą Muzeum Śląskiego w Katowicach.
Osoby odpowiedzialne w JCommerce za aranżację, podkreślają, że chciały, aby w biurze było kolorowo, nowocześnie, a jednocześnie przytulnie. Dodają jednak, że nie chodzi o stworzenie pracownikom drugiego domu, z którego nie muszą się ruszać i wszystko mają pod ręką. Ideą było wykreowania miejsca, w którym będzie można nie tylko wygodnie pracować, ale też znaleźć chwilę wytchnienia czy też miejsce do popracowania w samotności, kiedy koledzy z pokoju zbyt głośno myślą.
Kącik „kominkowy” z „akwarium”
Ale bywają też takie momenty, kiedy do siedziby w Katowicach przyjeżdżają pracownicy z pozostałych biur JCommerce w Polsce. I właśnie z myślą o takich spotkaniach: szkoleniach wewnętrznych, wspólnym oglądaniu meczu, lan-party (wieczór z grami) czy choćby firmowych zajęciach pilates, stworzona została sala, nazwana przez pracowników „Space room”.
Ze względu na istniejącą komunikacje oraz ograniczenia dostępu do oświetlenia dziennego, strefa wielofunkcyjna została ulokowana w centralnej części, stając się tym samym 'sercem biura. Składa się na nią jednoprzestrzenne pomieszczenie, które pełni zarówno funkcję konferencyjną jak i rekreacyjną. Zastosowanie modułowych mebli oraz uniwersalnego oświetlenia zapewnia możliwość elastycznej zmiany tego obszaru w zależności od potrzeb – tłumaczą projektanci.
A kiedy szkolenie trochę się przedłuża można rozprostować kości na… ściance wspinaczkowej. Nie jest ona może zbyt wysoka, ale już samo przejście „niebieskim szklakiem” 50 cm nad podłogą, wymaga co nieco sprawności fizycznej oraz wyobraźni.
Oczywiście jak przystało na szanującą się firmę IT są także nieodzowne piłkarzyki. Tym razem w specjalnym pomieszczeniu, które neutralizuje odgłosy kolejnych bramek i okrzyków zwycięstwa.
Widoczny na ścianie neon w kształcie serca to aktualne logo miasta Katowice, w którym JCommerce ma swoją główną siedzibę. Takie regionalne akcenty znaleźć można też w oddziałach firmy w Bielsku-Białej i Krakowie.
Fototapeta z „Kukurydzami”, czyli słynnymi blokami na katowickim osiedlu Tysiąclecia.
Bolek i Lolek na ścianie w Bielsku-Białej.
JSmok w biurze w Krakowie
Zapraszamy na wirtualny spacer po JCommerce, by na własne oczy przekonać się, że praca może być przyjemnością.
Fot. Tomasz Zakrzewski i Dorota Zyguła-Siemieńska