Sieć punktów opieki zdrowotnej Bupa, we współpracy z topową fotografką, Annie Leibovitz, zorganizowały akcję pt. „Picture of Health”. Artystka, która na koncie ma zdjęcia m.in. takich sław jak Demi Moore, John Lennon i Yoko Ono, czy królowa Elżbieta II, tym razem sfotografowała sześcioro sportowców z niepełnosprawnościami.
–„Picture of Health ma na celu rozpoczęcie rozmowy o tym, czym jest zdrowie i czym może być – wyjaśnia Fiona Bosman, dyrektor marki w Bupa.
Zobacz również
Wśród sportretowanych znaleźli się:
- Richard Whitehead MBE, brytyjski złoty medalista, dla którego zdrowie to determinacja, przekształcająca przeciwności losu w szansę;
- Róża Kozakowska, polska złota medalistka w rzucie maczugą i pchnięciu kulą, postrzegająca zdrowie jako siłę do pokonywania pozornie nieprzezwyciężalnych przeszkód;
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Emmanuel Oyinbo-Coker, brytyjski sprinter, uchwycony na zdjęciu wraz z rodziną. W ten sposób Leibovitz chciała odzwierciedlić jego holistyczne spojrzenie na zdrowie jako energię fizyczną i psychiczną;
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Sara Andrés Barrio, hiszpańska mistrzyni w sprincie i skoku w dal, która zwyciężyła w walce po wypadku samochodowym, a zdrowie postrzega jako stan pełni i spokoju;
- Curtis McGrath, australijski złoty medalista w Para Canoe i były żołnierz, który definiuje zdrowie jako niezależność;
- A także Mariana Zúñiga, chilijska pionierka parałucznictwa, dla której zdrowie to synonim wiary w siebie.
W zakresie rekomendacji Róży Kozakowskiej, koordynowania jej pobytu podczas dni zdjęciowych w Paryżu oraz zakomunikowaniu kampanii na rynku polskim zaangażowani byli przedstawiciele Grupy LUX MED, która od 2013 r. wchodzi w skład Bupa i pełni ona rolę Głównego Partnera Medycznego Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Paralimpijskiego.
„Picture of Health” – zdrowie ma różne definicje
Akcja ma związek z badaniami przeprowadzonymi przez sieć Bupa, według których aż 4 na 5 mieszkańców Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Australii twierdzi, że wizerunek zdrowia w mediach jest prezentowany niewłaściwie. „Picture of Health” ma na celu zmianę sposobu postrzegania zdrowia. Zdjęcia powstały również w związku z organizowanymi w lipcu i sierpniu 2024 roku w Paryżu, Igrzyskami Olimpijskimi i Paralimpijskimi.
Fotografie z cyklu „Picture of Health” można było obejrzeć na żywo 21 maja br. w plenerowej londyńskiej galerii na South Bank. Dostępne są również w internecie, ale na tym nie koniec akcji. Organizatorzy zachęcają również internautów z całego świata do dzielenia się własnymi definicjami zdrowia i przesyłania zdjęć na ten temat do wirtualnej galerii.
Zdjęcia: www.bupa.com
PS „Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo
Kampania społeczna „Osoba z_” przekonuje, że język ma siłę. Aby zmienić postrzeganie osób z niepełnosprawnościami warto zacząć właśnie od niego i w ten sposób pomóc uczynić osoby z niepełnosprawnościami widzialnymi zarówno online, jak i offline.
PS2 „Flash Test” – zdjęcie, które może uratować życie dzieci
Wykonanie jednego prostego zdjęcia z wykorzystaniem lampy błyskowej może uratować życie dzieci. Agencja MullenLowe SSP3 Meksyk w kampanii „Flash Test” wzmacnia świadomość na temat „siatkówczaka”, czyli najczęściej wykrywanego raka u dzieci poniżej piątego roku życia.