#PrzeglądTygodnia [23-29.03.2024]: zmarł Kahneman, wraca Mafia dla Psa, filmy wygenerowane przez Sora AI i majonez dla krwiodawców

#PrzeglądTygodnia [23-29.03.2024]: zmarł Kahneman, wraca Mafia dla Psa, filmy wygenerowane przez Sora AI i majonez dla krwiodawców
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu z tygodnia 23-29 marca 2024 roku.
O autorze
2 min czytania 2024-03-29

Przedstawiamy zbiór najciekawszych artykułów, raportów oraz polecajek z ostatnich 7 dni, które pojawiły się na NowymMarketingu (i nie tylko), ale także poza naszym portalem. Zachęcamy do przeczytania i życzymy miłej lektury!  

  • 27 marca br. zmarł słynny ekonomista i psycholog Daniel Kahneman, autor bestsellera „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym”, który w 2002 r. otrzymał Nagrodę Nobla za nowatorskie zastosowanie psychologii do badań nad ekonomią. 20 lekcji Kahnemana na Li przedstawił Łukasz Żukowski.
  • W połowie lutego OpenAI pokazał narzędzie Sora, które pozwala generować wideo na podstawie tekstu. 25 marca na swoim blogu firma pokazała pierwsze filmy od zera wygenerowane przez AI. Przeanalizował je m.in. Tomek Graszewicz.
  • Jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni otaczający nas świat? Czy możliwe stanie się lokowanie reklam w snach? I wreszcie – kim tak naprawdę jest futurolog i co wspólnego ma z poszukiwaczem skarbów? M.in. o tym rozmawiamy z Aleksandrą Przegalińską, futurolożką, filozofką i doktor nauk humanistycznych, która wystąpi na tegorocznej edycji wydarzenia Infoshare. Jesteśmy partnerem medialnym tego wydarzenia.
  • UOKiK nałożył 31 mln zł kary na Amazon. Skargi, które spływały do urzędu dotyczyły opłaconych zamówień, które nie docierały do adresatów. Konsumenci mieli otrzymywać błędne informacje dotyczące dostępności produktów oraz terminów dostaw.
  • Organizacja Stop The Party opracowała narzędzie MissType, czyli edytor poczty elektronicznej, który przy wykorzystaniu AI sugeruje zmianę poszczególnych słów w e-mailach, by były mniej „męskie”.
  • Pamiętasz legendarną kampanię społeczną „Mafia dla Psa”? Właśnie powraca! W sieci pojawił się najnowszy spot promujący zbiórkę pieniędzy na zwierzaki ze schronisk. W rolę głównego bohatera wcielił się Michał Sikorski, odkrycie serialu „1670”. W nagraniu zobaczymy także Krysię i Wiesię – psiaki adoptowane przez Zosię Zborowską. 
  • Z okazji Światowego Dnia Poezji punkowy poeta John Cooper Clarke opublikował nietypowy cykl wierszy w ramach współpracy z firmą Hiscox. Ich treść inspirowana jest roszczeniami ubezpieczeniowymi.
  • Fińska marka karmy dla psów zaprojektowała pierwszą na świecie reklamę outdoorową dedykowaną właśnie czworonogom. Twórcy wykorzystali sztuczną inteligencją.
  • IKEA w kampanii „Don’t worry, you can afford it” uspokaja właścicieli zwierzaków, że nawet, jeśli pupil zniszczy jakiś przedmiot to można go tanio kupić w sklepach sieci.
  • Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Krakowie oferowało krwiodawcom majonez i chałwę zamiast tradycyjnej czekolady.

Polecajki i ciekawostki

Raporty i badania

PS #PrzeglądTygodnia [16-22.03.2024]: mali influencerzy w kampanii Asics, wódka z przekazem dotyczącym zdrowia

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu z tygodnia 16-22 marca 2024 roku.